۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۶۷۹۴۰۵
نماینده ولی فقیه در مازندران:

بدون حضور میدان، جایی برای دیپلماسی وجود ندارد

بدون حضور میدان، جایی برای دیپلماسی وجود ندارد
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین لائینی، میدان را تأمین کننده اصل موجودیت کشور دانست و گفت: اگر میدان نباشد دیگر جایی برای دیپلماسی باقی نمی ماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز استان با تبریک فرا رسیدن روز کارگر گفت: کارگران در رشد کشور مؤثر هستند و باید قدردان این قشر زحمتکش باشیم و حق و حقوق این قشر پرداخت و مشکلات آنها برطرف شود.

وی همچنین به هفته معلم اشاره کرد و با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری افزود: این شهید بزرگوار با جهاد علمی خود در مقابل تفسیر، تبیین و قرائت های التقاطی جریان نفاق از اسلام ایستاد و از اسلام ناب دفاع کرد و جان شریف خود را نیز در این راه تقدیم کرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه سخنان خود به در پیش بودن شب های با عظمت قدر اشاره کرد و با بیان این که باید از این شب های با فضیلت نهایت استفاده معنوی صورت گیرد، بیان داشت: با توجه به مجوزی که ستاد کرونا صادر کرده باید با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی مراسم شب های قدر برگزار شود.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که ایام قدر بسیار ایام با فضیلتی است، گفت: مولود ماه رمضان و شب های قدر حقیقتی به نام قرآن است و باید خودمان را به این مولود نزدیک کنیم، قرآن بخوانیم، بفهمیم و به آن عمل کنیم.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود همچنین به در پیش بودن ایام شهادت امام علی(ع) اشاره کرد و با بیان این که این امام همام پس از رحلت پیامبر گرامی اسلام، مصائب فراوانی را به خود دید، افزود: امام علی(ع) علیرغم 23 سال صبر، سکوت و خانه نشینی به وظیفه خود برای هدایت و تعلیم مردم ادامه داد.

نماینده ولی فقیه در مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز از ابتدای پیروزی انقلاب همواره با فشار، تحریم، توطئه، القائات و شبهات بسیاری مواجه بوده است، گفت: فرصت ها نباید صرف بگو مگو های حاشیه ای و بی حاصل شود بلکه باید فرصت های کشور باید در جهت رفع دردهای مهم جامعه صرف شود.

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات بر ضرورت همه نگاه ها و توجه ها به انتخابات پیش رو تأکید کرد و افزود: درگیر شدن به برخی مسائل حاشیه ای ما را از توجه به مسائل اصلی کشور غافل خواهد کرد.

امام جمعه ساری با بیان این که برخی از شهدا پس از شهادت نیز مظلوم هستند و شهید سلیمانی نمونه ای از این چنین شهدایی است، ادامه داد: این که در این شرایط و پس از شهادت این سردار نامی عده ای می آیند و با برخی اظهارات خود آن شهید را مقصر جلوه می دهند و می گویند میدان دار مانع فضای دیپلماسی کشور بود، طرح دو گانه میدان و دیپلماسی در شرایطی که آن شهید حضور ندارند کار درستی نیست و نباید به بهانه روایت شفاهی از دوران خدمات دولت، این گونه مسائل در جامعه طرح شود.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با تأکید بر این که میدان و دیپلماسی هر دو باید در خدمت نظام و انقلاب باشند و دپلماسی خود یک میدان است، تصریح کرد: همه این ها باید در خدمت یک عقبه ای از عقلانیت و حقانیت باشد و آن کانون هر دو میدان و سایر میدان های دیگر را باید مدیریت کنند و همه باید در خدمت اسلام و نظام باشند.

وی در ادامه سخنان خود گفت: اگر در جایی هم بین این دو میدان اصطکاکی به وجود آمد آنجا اولویت مسلماً با میدان است، چون میدان، اصل موجودیت کشور را تأمین می کند و اگر میدان نظامی نباشد و دشمن بر ما پیروز شود دیگر جای برای دیپلماسی باقی نمی ماند.

امام جمعه ساری با تأکید براین که حرف نخست را در کشور باید میدان داران دفاع مقدس و دفاع از حرم بزنند، ادامه داد: القاء چنین شبهاتی در این ماه مبارک و در آستانه انتخابات یک شیطنتی است که نشان داده در فضای ناامنی چنین چیزهایی انجام گرفته و به دست اجانب و رسانه های بیگانه رسیده و این جای تأسف است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که اگر قرار بود روایتی از دوران خدمات دولت گفته می شد باید در یک محل امن نظیر شورای عالی امنیت ملی یا وزارت اطلاعات صورت می گرفت، افزود: حالا که این اطلاعات به بیرون نشت کرده و به بیرون رسیده اگر قرار است کسی تعقیب شود باید همان دو سه نفری باشند که مرکز بررسی های استراتژیک را اداره می کنند و نباید جای دیگر به دنبال مقصر بگردند و باید همان دو سه نفری که دست اندرکار بودند تعقیب شوند چرا این امانت را خیانت کردند./950/

ارسال نظرات