۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۶
کد خبر: ۶۷۹۸۹۹
استاد حوزه علمیه مازندران:

مذاکره راه حل رفع مشکلات امروز کشور نیست

مذاکره راه حل رفع مشکلات امروز کشور نیست
مازندران - حجت الاسلام فلاح با تأکید براین که مذاکره راه حل رفع مشکلات امروز کشور نیست، گفت: غربی ها در مذاکره تنها به دنبال خواسته های نامشروع خود از ملت ایران هستند.

حجت الاسلام جواد فلاح، استاد حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران با تأکید بر این که راه پیشرفت کشور تنها تکیه بر توان و ظرفیت داخلی کشور است، گفت: آنچه که امروز با عنوان مذاکره مجدد بر طرف های غربی در جریان است، نتیجه ای جز اتلاف وقت نخواهد داشت.

وی با بیان این که متأسفانه مسؤولان فعلی در طول هشت سال اخیر همه توان خود را برای تعامل و مذاکره با غرب به کار گرفتند، افزود: اگر تنها بخشی از این فرصت و زمان استفاده شده برای داخل صرف می شد، با مشکلات فعلی اقتصادی مواجه نبودیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که متأسفانه نگاه به داخل در رویکرد مسؤولان فعلی دولت جایگاهی ندارد، خاطرنشان کرد: علیرغم همه تأکیدات مقام معظم رهبری، اما باز هم شاهد بی توجهی مسؤولان به ظرفیت های داخلی کشور هستیم.

حجت الاسلام فلاح با بیان این که مقام معظم رهبری چندین سال است با هدف حمایت از تولید داخل، مبنای نامگذاری های خود را حمایت از تولید داخل قرار می دهند، تصریح کرد: اما متأسفانه شاهد یک برخورد شعاری و سطحی از سوی مسؤولان نسبت به این نامگذاری ها هستیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که تا زمانی که رویکرد مسؤولان نسبت به توانمندی داخلی تغییر نکند شاهد رفع مشکلات فعلی نخواهیم بود، خاطرنشان کرد: باید این باور و اعتقاد در مسؤولان کشور ایجاد شود که با تکیه بر توان داخلی می توانیم از مشکلات عبور کنیم.

وی با اشاره به این که متأسفانه در چهار سال ابتدایی این دولت، بخش مهمی از توان و ظرفیت کشور صرف مذاکره بی حاصل با چند کشور غربی شد، تصریح کرد: شاهد بودیم که طرف های غربی به راحتی تعهدات خود را اجرایی نکردند و آمریکا نیز از برجام خارج شد.

حجت الاسلام فلاح با بیان این که علیرغم بدعهدی های آشکار آمریکا و متحدان اروپایی اش دوباره شاهد آغاز مذاکرات بی حاصل با غربی ها هستیم، خاطرنشان کرد: این مذاکرات در حالی آغاز شده که آمریکا و اروپا حتی به هیچ یک از تعهدات خود در برجام عمل نکردند و تحریم ها علیه کشورمان نیز در طول این سال ها به حداکثر ممکن رسید.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که متأسفانه وادادگی و شتابزدگی برخی ها در داخل موجب سوء استفاده آمریکا و اروپا شده است، تصریح کرد: مسؤولان کشور به جای اتلاف وقت مردم، به فکر رفع مشکلات اقتصادی با تکیه بر توان داخلی کشور باشند.

وی با بیان این که ظرفیت های عظیمی در کشورمان بلااستفاده مانده و مورد بهره برداری قرار نمی گیرد، خاطرنشان کرد: دولت به جای دل بستن به مذاکره و وعده های توخالی غرب، به فکر بهره گیری از توانمندی های داخلی باشد.

حجت الاسلام فلاح با تأکید براین که مذاکره راه حل رفع مشکلات امروز کشور نیست، تصریح کرد: غربی ها در مذاکره تنها به دنبال خواسته های نامشروع و زیاده خواهانه خود از ملت ایران هستند که نباید تحت هیچ شرایطی به آن تن داد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که هدف آمریکایی ها تنها مسائل هسته ای نیست و آنها به دنبال کاهش نفوذ منطقه ای ایران اسلامی و همچنین توانمندی نظامی و موشکی کشورمان هستند، بیان داشت: این مسائل جزء مؤلفه های قدرت نظام مقدس جمهوری اسلامی است که آمریکایی ها با همدستی اروپا به دنبال گرفتن آن هستند./950/

ارسال نظرات