۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۶۷۹۹۴۵
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

حضور حداکثری در انتخابات رافع مشکلات داخلی و خارجی است

حضور حداکثری در انتخابات رافع مشکلات داخلی و خارجی است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: مشارکت حداکثری در انتخابات رافع مشکلات داخلی و عامل برخورداری از موضع مقتدرانه در عرصه بین‌المللی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در دیدار شماری از مسؤولان استانی، با اشاره به در پیش بودن سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، اظهار کرد: انتخابات در ایران مظهر اراده ملی و مردم‌سالاری دینی بوده و از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به ماهیت انتخابات، افزود: رأی‌دهی و مشارکت در انتخابات آشکارترین نوع مشارکت سیاسی در جوامع مردم‌سالار بوده و رأی دادن درواقع مؤثرترین و عملی‌ترین وسیله برای مردم است تا افکار و عقاید خود را در اداره امور عمومی و اجتماعی اعمال کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی ادامه داد: رأی‌گیری درواقع یک نوع سازوکار اجتماعی برای گردآوری و تشخیص گزینه‌ها و ارجحیت‌های اجتماعی است و اساس عملکرد انتخابات فرصت دادن برای جانشینی و انتقال مناصب و مسؤولیت‌ها در جامعه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با اشاره به تأثیر میزان مشارکت انتخاباتی در وضعیت کشور، اظهار کرد: از آن‌جا که میزان مشارکت شهروندان در انتخابات یکی از شاخص‌های میزان مشروعیت و مقبولیت نظام سیاسی در بسیاری از کشورهاست، حکومت‌ها بر حضور حداکثری مردم در انتخابات تأکید می‌کنند.

وی ادامه داد: حکومتی که بتواند بیشترین مشارکت در انتخابات را جلب کند نه‌تنها در عرصه داخلی بلکه در عرصه بین‌المللی نیز می‌تواند از موضع مقتدرانه برخوردار باشد.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی اضافه کرد: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات بستری برای اعتمادبه‌نفس مسؤولان سیاسی و منتخبان مردم فراهم می‌کند که بتوانند در اداره امور کشور رأی مردم را پشتیبان تصمیم‌های خود بدانند؛ به همین دلیل کاهش مشارکت مردم در انتخابات یکی از مسائل اساسی دولت‌ها به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام جمهوری اسلامی در ایران نیز مشارکت سیاسی در قالب انتخابات بسیار مهم و حساس شد و حضور گسترده و همه‌جانبه مردم در انتخابات به نقطه قوت نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه ملی و بین‌المللی بدل شده است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد با تأکید بر همت همگانی برای تحقق مشارکت حداکثری، گفت: مشارکت حداکثری در انتخابات رافع مشکلات داخلی و عامل برخورداری از موضع مقتدرانه در عرصه بین‌المللی است./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات