۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۶۷۹۹۷۲
رئیس ستاد زکات شهرستان کاشان خبر داد؛

با متخلفان جمع آوری زكات فطره در كاشان برخورد قضائی می شود

با متخلفان جمع آوری زكات فطره در كاشان برخورد قضائی می شود
اصفهان - حجت الاسلام سهراب زاده گفت: دریافت زکات فطره تنها از سوی مراکزی که دارای مجوز از دبیرخانه شورای زکات شهرستان کاشان هستند انجام می‌شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام مجید سهراب زاده ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران گفت: براساس مصوبه شورای زکات شهرستان کاشان و دستور قضائی دادستان کاشان برای جلوگیری از سوء استفاده افراد سودجو، دریافت زکات فطره تنها از سوی مراکزی که دارای مجوز از دبیرخانه شورای زکات کاشان هستند انجام می‌شود و با متخلفان برخورد قضائی خواهد شد.

وی افزود: به دستور دادستان کاشان برای جلوگیری از سوء استفاده افراد فرصت طلب و سودجو، دریافت زکات فطریه تنها از سوی مراکزی که دارای مجوز از شورای زکات کاشان هستند انجام می‌شود.

حجت الاسلام سهراب زاده ادامه داد: همشهریانی که تمایل دارند می‌توانند زکات فطره عام خود را به «۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۵۲۴۳۲» و زکات فطره سادات را به حساب «۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۶۰۷۰۸» و کفاره عمد و غیر عمد خود را به «۶۰۳۷۰۹۹۷۹۵۰۰۶۸۹۷۴» و یا برای واریز از کد «۵*# ۰۳۱۸*۸۸۷۷*» واریز کنند.

رئیس ستاد زکات شهرستان کاشان تأکید کرد: مراکز، مؤسسات، مساجد و بقاء متبرکه‌ای که قصد جمع آوری زکات فطره به صورت استقرار صندوق و یا اعلام شماره حساب فعالیت در فضای مجازی را دارند برای دریافت مجوز‌های لازم به دبیرخانه شورای زکات مراجعه و یا با شماره تلفن ۰۹۲۱۴۴۳۲۸۱۴ دبیرخانه شورای زکات کاشان تماس بگیرند.

حجت الاسلام سهراب زاده از استقرار ۱۵۰ پایگاه جمع آوری زکات فطره در سطح شهر و روستا‌های اطراف کاشان خبر داد و یادآور شد: این پایگاه‌ها در اماکن و معابر سطح شهر کاشان با استفاده از صندوق‌های متحدالشکل با برچسب لوگوی زکات نسبت به جمع آوری زکات فطره شهروندان کاشانی اقدام می‌کنند.

به گفته وی سال گذشته ۱۰ موسسه و شخص حقیقی که بدون اخذ مجوز به جمع آوری زکات فطره مشغول بودند به مراجع قضایی معرفی شدند.

رئیس ستاد زکات شهرستان کاشان از همشهریان کاشانی خواست، انتقادات و پیشنهادت و شکایات خود را از چگونگی دریافت زکات فطره و جمع آوری زکات فطره فاقد مجوز با شماره ۰۹۲۱۴۴۳۲۸۱۴ دبیرخانه شورای زکات کاشان تماس گرفته و اطلاع رسانی کنند./۱۳۰۷/
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات