۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۶۸۰۰۳۰
دبیر کل مجلس وحدت مسلمین پاکستان:

آمریکا ریشه تمام ناامنی های منطقه است

آمریکا ریشه تمام ناامنی های منطقه است
حجت الاسلام والمسلمین جعفری حمله تروریستی مدرسه دخترانه سید الشهدای افغانستان را به شدت محکوم کرد و گفت: آمریکا ریشه تمام ناامنی های منطقه است.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین راجه ناصر عباس جعفری دبیر کل مجلس وحدت مسلمین پاکستان، در سخنانی حمله تروریستی مدرسه دخترانه سید الشهدای افغانستان که منجر به زخمی و کشته شدن ده ها دانش آموزان شد را به شدت محکوم کرد و آمریکا را ریشه تمام ناامنی ها و عملیات های تروریستی منطقه دانست.

وی با بیان این که قاتلین چهل دانش آموز بی گناه بویی از انسانیت نبرده اند، ابراز داشت: تا زمانیکه نیروهای آمریکایی در منطقه حضور داشته باشند، منطقه رنگ امنیت را به خود نخواهد ندید، کشورهای منطقه نا امنی، کشت و کشتار، جنایت و وحشی گری را در منطقه پایان دهند.

این روحانی پاکستانی با اشاره به این که آمریکا به وسیله نوکران داعشی خود می خواهد صلح و امنیت منطقه را از بین ببرد، اظهار داشت: اگر کشورهای منطقه با اتحاد هیولای تروریستی را کنترل نکنند با فاجعه سنگین انسانی روبرو خواهند شد.

وی با تاکید به این که از طرف دولت افغانستان برای مقابله با تروریسم اقدامات جدی لازم است، تصریح کرد: آمریکا و متحدانش با طولانی کردن جنگ در افغانستان، ریشه ها و ستون های افغانستان را به لرزه در آورده اند و ساختار اقتصادی و مالی افغانستان را از درون پوچ کرده اند.

دبیر کل مجلس وحدت مسلمین پاکستان با بیان این که دولت افغانستان برای بقا و حیات خود با تمام توان تمام ریشه های گروه های تروریستی را قطع کند، تاکید کرد: از مخالفین منافع ملی و عناصری که در فعالیت هایی مغایر با صلح و امنیت ملی فعالیت دارند، توقع خیر داشتن احمقانه است.

وی در آخر از خانواده های داغدیده حادثه مدرسه سید الشهدای کابل ابراز همدردی و برای زخمی های حادثه آرزوی صحت و سلامتی کرد./988/

ارسال نظرات