۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۶۸۰۱۵۶
امام جمعه دلفان:

وقف ظرفیتی عظیم برای ترویج فرهنگ دینی در جامعه است

وقف ظرفیتی عظیم برای ترویج فرهنگ دینی در جامعه است
لرستان - حجت الاسلام خانی به کارکرد و نقش وقف در زمینه های مختلف اشاره کرد و گفت: وقف ظرفیتی عظیم برای ترویج فرهنگ دینی در جامعه است.

حجت الاسلام محمد یوسف خانی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به اهمیت وقف و نقش آن در رشد و ارتقای فرهنگ دینی در جامعه بیان داشت: وقف ظرفیتی عظیم برای تبیین و ترویج فرهنگ دینی در جامعه است.

امام جمعه دلفان بر ضرورت هدایت نیت واقف به سمت نیازهای جامعه افزود: ارتقای سطح اخلاق و معنویت در جامعه سبب کاهش آسیب های اجتماعی و مقابله با هجمه ها خواهد شد.

وقف امری ضروری در متن تمدن اسلامی است

وی با بیان اینکه توجه به این سنت حسنه امری ضروری در متن تمدن اسلامی است، خاطرنشان کرد: با احیای موقوفات و جلوگیری از تصرف موقوفه شاهد آثار و برکات وقف در زمینه های مختلف خواهیم بود.

حجت الاسلام خانی به اهمیت وقف در کاهش فاصله طبقاتی و اجتماعی اشاره کرد و گفت: توسعه و ترویج فرهنگ وقف نقش بسزایی در زمینه اقتصادی و معیشتی مردم خواهد داشت و می تواند فاصله های طبقاتی را کاهش دهد.

وی با اشاره به تحریم ها و فشارهای اقتصادی حاکم بر جامعه گفت: استفاده از ظرفیت وقف فرصتی مناسب برای کاهش فشارهای اقتصادی و کمک به رشد اقتصاد جامعه است.

امام جمعه دلفان خاطرنشان کرد: تجلیل از واقفین فرصتی را فراهم می آورد تا این افراد به عنوان الگوی ارزشی جامعه معرفی شوند و این مهم در بیان آثار و برکات وقف بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ وقف و احیای موقوفات است./9451/   

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات