۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۶۸۰۳۴۶
نماینده ولی فقیه در کاشان:

آمریکا آلوده به تروریسم دولتی و ترانزیت مواد مخدر است

آمریکا آلوده به تروریسم دولتی و ترانزیت مواد مخدر است
اصفهان - آیت الله سلیمانی گفت: آمریکا هم آلوده به تروریسم دولتی و هم آلوده به ترانزیت مواد مخدر از طریق هواپیما‌های نظامی در افغانستان است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در مصلی بقیه الله الاعظم کاشان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، با اشاره به سالروز لغو امتیاز تنباکو از سوی مرجع بزرگوار آیت الله شیرازی، گفت: آیت الله شیرازی با یک جمله سیاست بریتانیای کبیر را بر هم ریخت.

وی افزود: آیت الله شیرازی در فتوای خود اعلام کرد، استعمال تنباکو به منزله محاربه با امام زمان (عج) است و از این زمان به بعد بود که دنیای استکبار متوجه نفوذ روحانیت شد و تمام تلاش خود را برای جدایی مردم از روحانیت به کار گرفت.

آیت الله سلیمانی درادامه به سالروز اعلام موجودیت رژیم منحوس اشغالگر قدس در سال ۱۳۲۷ شمسی اشاره کرد و گفت: جنایات این رژیم منحوس و پلید و ناپاک و شوم که این روز‌ها نیز شاهد شدت جنایات آن هستیم در منطقه به عنوان یک غده سرطانی است.

حمله تروریستی در افغانستان تراژدی غمباری است
وی همچنین جنایت تروریستی مدرسه دخترانه سید الهشدا درمنطقه شیعه نشین کابل که منجر به شهادت بیش از ۸۵ آلاله دانش آموز ۱۰ تا ۱۲ ساله و مجروح شدن بیش از ۲۰۰ نفر شد را بعنوان تراژدی غمبار در افغانستان نام برد و اظهار داشت: این جنایت وجدان همه انسان‌های بیدار جهان را جریحه دار کرد.

نماینده ولی فقیه در کاشان خراب کاری‌ها و انفجار‌های سال‌های اخیر در افغانستان را موضوعی عادی قلمداد کرد و با اشاره به اینکه این جنایت در نوع خود نه تنها در افغانستان بلکه در جهان بی نظیر است، گفت: قتل عام مظلومانه دختران معصوم و بی گناه افغانستانی به جرم شیعه بودن سبب موجی از غم و اندوه در جهان به ویژه جهان اسلام شد.

به گفته وی عمق جنایت تروریستی در منطقه شیعه نشین کابل به اندازه‌ای بالا است که هنوز هیچ گروه و حزبی مستقیما جرأت قبول مسؤولیت این جنایت را نداشته است.

جنایت تروریستی در افغانستان دو روی سکه اهداف آمریکا است
آیت الله سلیمانی جنایت ترویستی در افغانستان را دو روی سکه اهداف آمریکا و هم پیمانانش در افغانستان دانست و گفت: یک روی سکه این است که دولت افغانستان طالبان را عامل این جنایت معرفی کرده است، اما طالبان ادعای دولت افغانستان را تکذیب و این جنایت را محکوم کرده و عامل این جنایت را داعش می‌داند.

وی به روی دیگر این جنایت و پشت صحنه آن و برخی از محور‌ها اشاره کرد و اضافه کرد: هجوم نظامی آمریکا و هم پیمانانش در سال ۸۱ با بهانه مبارزه و ریشه کن کردن تروریسم و مواد مخدر انجام شد و ۱۸ سال آمریکا و گروه‌های ائتلاف اروپا با شعار مبارزه با تروریسم و مواد مخدر در افغانستان ماندند.

نماینده ولی فقیه در کاشان رشد تروریسم و ظهور گرو‌ه های تروریستی طالبان، القائده، داعش، کشتار هزاران نفر از مردم بیگناه افغانستان و افزایش تولید مواد مخدر را از جمله دستاورد‌های حضور ۱۸ ساله آمریکا و گروه‌های ائتلاف درافغانستان اعلام کرد.

به گفته وی در حالیکه آمریکا و هم پیمانان آمریکا حضور خود را در افغانستان را برای مبارزه با مواد مخدر اعلام می‌کنند، اما نظامیان آمریکایی با هواپیما‌های نظامی مواد مخدر را به دنیای غرب منتقل می‌کنند.

آمریکا چشم خود را به روی قاچاق مواد مخدر بسته است
آیت الله سلیمانی یادآور شد: آمریکا چشم خود را به روی قاچاق مواد مخدر بسته است چرا که گردش مالی مافیای بزرگ بین المللی از طریق انواع مواد مخدر و هروئین و مشتقات حاصل از تریاک، بالغ بر یکهزار و ۶۰۰ میلیارد در دنیا و در ایران معادل ۱۶۷ هزار میلیارد تومان معادل ۴۰ درصد بودجه کشوراست و هرگز از این درآمد نجومی چشم پوشی نخواهند کرد.

وی ادامه داد: آمریکا امروز هم آلوده به ترویسم دولتی از جمله ترور دانشمندان هسته‌ای ایران و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش و هم آلوده به ترانزیت مواد مخدرازطریق هواپیما‌های نظامی آمریکا در افغانستان است.

نماینده ولی فقیه در کاشان تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران تنها کشور دنیا است که به صورت همه جانبه با مواد مخدر مبارزه می‌کند و در این راه بیش از ۳ هزار شهید تقدیم کرده که برخی از آن‌ها از سرداران رشید جبهه دفاع مقدس هستند./۱۳۰۷/
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات