۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۸
کد خبر: ۶۸۰۳۶۱

آخرین روز نام‌نویسی از داوطلبان ریاست جمهوری/ روز داغ ثبت نام ها

آخرین روز نام‌نویسی از داوطلبان ریاست جمهوری/ روز داغ ثبت نام ها
ثبت نام از نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در روز پنجم، با نام نویسی چهره های سرشناس سیاسی به پایان رسید و باید منتظر تأیید صلاحیت ها باشیم.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آخرین روز ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری با حضور چهره های سرشناس سیاسی در ستاد انتخابات کشور واقع در وزارت کشور آغاز شد.

زمان ثبت‌نام پایان یافت

زمان ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری رأس ساعت ۱۸ روز شنبه (۲۵ اردیبهشت) پایان یافت و به این ترتیب پرونده نام‌نویسی از نامزدهای این دوره انتخابات ریاست جمهوری بسته شد. 

ثبت‌نام محمدجواد حق شناس

محمدجواد حق شناس عضو حزب اعتمادملی هم با حضور در ستاد انتخابات کشور برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم ثبت‌نام کرد.

سعید جلیلی ثبت‌نام کرد

سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی با حضور در ستاد انتخابات کشور برای شرکت در سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

 

جلیلی: امیدواریم در این انتخابات لفاظی‌های ضعیف نتواند بر برنامه محوری غلبه پیدا کند

سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: امید دارم که این انتخابات عرصه برنامه ها باشد نه اغوا.

وی افزود: چیزی که بسیار اهمیت دارد این است که در این عرصه رقابت ها باید ناظر به مسائل واقعی کشور و پاسخ های معتبر به آنها باشد.

جلیلی تاکید کرد: در فضای انتخابات نباید مسائل موهوم جای مسائل اصلی را  بگیرد و امروز مسائلی چون معیشت و اشتغال مسائل واقعی مردم است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: ان شاءالله در این انتخابات لفاظی‌های ضعیف و بی اعتبار نتواند بر برنامه محوری غلبه پیدا کند. 

جلیلی با بیان اینکه کشور را با نمایش نمی توان اداره کرد، تصریح کرد: 8 سال گذشته این تجربه را نشان داد و بعضی از تجربه ها مشکلی از مسائل مردم را حل کند و نمایش نمی‌تواند جای کار واقعی را بگیرد. 

وی با اشاره به اینکه در آستانه یک انتخابات مهم هستیم گفت: این تصیمیم برای  4 سال کشور مهم است چرا که در 8 سال گذشته راههای بسیاری غلطی در کشور انجام شد که فشارها را بر مردم افزایش داد.

وی افزود: امیدوارم عرصه اقناع مردم برای برنامه ها باشد و من فکر می کنم مردم ما خودشان باید فضای انتخابات را رعایت کنند و مردم به مانند کسانی هستند که نامزدهای انتخاباتی باید برنامه خود را به آنها ارائه دهند.

جلیلی تصریح کرد: در این عرصه رقابت هایی که صورت می گیرد مهم است و از آن مهمتر پاسخ هایی است که داده می شود.

وی افزود: فضای انتخابات نباید جایی باشد که مسائل فرعی جای مسائل اصلی را بگیرد و امروز مسائلی چون اشتغال و اینکه چگونه می شود تحریم ها را برطرف کرد بسیار مهم است از این رو نامزدها باید به مردم برنامه های خود رابه مردم اعلام کنند و بگویند چه چه برنامه هایی دارند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: در این انتخابات نباید لفاظی ها در آن به مسائل اصلی مردم برتری پیدا کند چرا که نمایش نمیتواند جای کار اصلی را بگیرد چرا که اگر ما به کار نرسیم نمایش تبدیل به کار می شود و برای مردم سودی ندارد.

وی گفت: در فضای انتخابات نباید کسانی با حرف های سست و تمایلات مقطعی فضای انتخابات را از مسیر اصلی خارج کنند.

این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری گفت: در 4 سال آینده نباید حرکت کشور به شکلی باشد که کشور پیشرفتی نداشته باشد از این رو باید در عرصه انتخابات به یک رویکرد دقیق برسیم.

جلیلی تصریح کرد: مردم باید خودشان فضای انتخابات را اداره کنند و نباید اجازه دهند که دوقطبی های کاذب جای رویکردهای اصلی را بگیرد و مردم باید بدانند ما در پیش رو نکات بسیاری داریم اما مهم این است که باید نامزدهای انتخاباتی این را بدانند که ما برای 4سال آینده کدام مسائل را اولویت قرار می دهیم از این رو کسی که می آید باید بداند که اختیارات و مسئولیت ها چیست؟

جلیلی گفت: ما یک نقشه راه می خواهیم و کسی که میخواهد  4 سال آینده کشور را اداره کند باید نقشه راه مهمی داشته باشد.

وی تاکید کرد: در سال  92 و 96ما برنامه هایی داشتیم اما نشد از این رو امیدواریم این ناامیدی ها دوباره تکرار نشود و انشاالله کشور با قوت ادامه داشته باشد.

جلیلی در پاسخ به سوالی پیرامون درباره اینکه مهم ترین اقدامی که در صورت ریاست جمهوری انجام دهد چیست گفت: اشتغال که نتیجه بیکاری فکری، مسکن و بی اثر شدن تحریم های مهم ترین مسائل موجود در کشور است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این سوال که عرصه انتخابات عرصه حضور نامزدها است خاطرنشان کرد: جبهه انقلاب و کسانی که با هم همسو هستند سعی می کنندبا هم باشند و ما باید برای 4 سال آینده برنامه داشته باشیم.


ثبت‌نام منتجب‌نیا و زهرا شجاعی

حجت الاسلام رسول منتجب‌نیا و زهرا شجاعی از چهره‌های اصلاح‌طلب برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم وارد ستاد انتخابات کشور شدند.

محسن رضایی ثبت نام کرد

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام برای ثبت نام در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری وارد ستاد انتخابات کشور شد.

 

محسن رضایی: اقتصاد پادگان یا دادگاه نیست اما جای فلسفه‌بافی هم نیست

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در انتخابت ریاست جمهوری با اشاره به اظهارات لاریجانی بیان داشت: اقتصاد پادگان یا دادگاه نیست اما جای فلسفه‌بافی هم نیست. 

وی افزود: اقتصاد از فلسفه بافی آسیب جدی دیده است. 

رضایی تاکید کرد: اقتصاد یک علم است اما متاسفانه علم اقتصادی ندارند.

رئیس بانک مرکزی هم ثبت‌نام کرد

عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی با حضور در ستاد انتخابات کشور در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم ثبت نام کرد.

 

ثبت‌نام وزیر کار روحانی برای انتخابات ریاست جمهوری

محمد شریعتمداری وزیر رفاه کار و تامین اجتماعی با حضور در وزارت کشور در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

ثبت نام محسن رهامی در انتخابات ریاست جمهوری

حجت الاسلام محسن رهامی فعال سیاسی اصلاح طلب عصر امروز با حضور در ستاد انتخابات کشور در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

 

اسحاق جهانگیری در انتخابات ریاست جمهوری نام‌نویسی کرد

اسحاق جهانگیری، معاون اوّل رئیس جمهور، عصر امروز (شنبه ۲۵ اردیبهشت) با حضور در ستاد انتخابات کشور برای ریاست‌جمهوری سیزدهم ثبت نام کرد.

آخرین روز نام‌نویسی از داوطلبان ریاست جمهوری/ روز داغ ثبت نام ها

جهانگیری در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در نقش کاندیدای پوششی حسن روحانی در انتخابات حضور یافت و در روزهای منتهی به انتخابات، انصراف داد.

جهانگیری: به‌‌علت نیامدن ظریف آمدم!

اسحاق جهانگیری معاون اول دولت روحانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به دلیل نیامدن برادر خوبم آقای دکتر ظریف و تعدادی دیگر از کسانی که می‌توانستند این مسئولیت را بپذیرند و اینکه جبهه اصلاحات ایران از من خواستند، برخلاف میل شخصی از قبول مسئولیت شانه خالی نکردم.

وی با بیان اینکه ایران در سالهای اخیر با تگناهای زیادی روبه‌رو بوده و اکنون نیاز به افق‌گشایی واقعی دارد، افزود: می‌دانم که چه شرایط سختی پیش‌روی رییس‌جمهور آینده است اما نمی‌شد راه عافیت در پیش گرفت.

جهانگیری با تاکید بر اینکه امروز مقدمه گشایش برجام فراهم شده و نباید در این زمینه مانع ایجاد کنند، گفت: ادامه مسیر عزتمندانه رفع تحریم‌ها را باید پی گرفت.

معاون اول دولت روحانی گفت: آنهایی که در کارنامه طولانی کاری‌شان کمتر کار اقدامی برای حل مشکلات مردم دیده می‌شود چنان شعار می‌دهند که گویی می‌توانند مشکلات را حل کنند.

او گفت: در راهی که قدم گذاشته‌ام نیازمند همراهی مردم هستم.

جهانگیری هنگام خواندن بیانیه انتخاباتی‌اش، بغض کرد.

محمد خوش‌چهره برای انتخابات ریاست جمهوری نام‌نویسی کرد

محمد خوش‌چهره نماینده تهران در هفتمین دوره مجلس شورای اسلامی و استاد دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران، ظهر امروز (شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰)  با حضور در ستاد انتخابات کشور، برای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری نام‌نویسی کرد.

زریبافان هم برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد

مسعود زریبافان رئیس اسبق بنیاد شهید و امور ایثارگران با حضور در ستاند انتخابات در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

آیت‌الله رئیسی برای انتخابات ۱۴۰۰ نام‌نویسی کرد

آیت‌الله سیّد ابراهیم رئیسی، پیش از ظهر امروز (شنبه ۲۵ اردیبهشت) با حضور در ستاد انتخابات کشور، برای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری نام‌نویسی کرد.

 

آیت‌الله رئیسی: رقیب من فساد و ناکارآمدی است

آیت الله سیدابراهیم رئیسی، پیش از ظهر امروز و در حاشیه ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری دوره سیزدهم، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: لازم می‌دانم از دست‌اندرکاران انتخابات در حوزه اجرایی و نظارت تقدیر کنم و نیز از اصحاب رسانه تشکر کنم.

وی افزود: از مردم عزیز جای جای کشور که برای حضورم در انتخابات دعوت کردند و از گروه ها و تشکل های مختلف و همه زنان و مردان کشورم تشکر می‌کنم و برای اجابت دعوت آنها که به اشکال مختلف آن را  تکرار کردند، به صحنه آمده ام.

رئیس قوه قضائیه افزود: برخی عزیزان و دغدغه‌مندان معتقد بودند که تحول باید در قوه قضائیه و امر مبارزه با فساد ادامه یابد و نگرانی ادامه کار قوه قضائیه را داشتند؛ بخاطر این دغدغه از آنها تشکر می‌کنم، ولی مسئله با اولویت قوه مجریه و معیشت و مشکلات و بیماری و سفره مردم و مسئله اقتصادی آن‌ها نیز دغدغه ایجاد می‌کند.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه خود را رقیب فساد و ناکارآمدی می‌دانم نه گروه های سیاسی، گفت: بانیان و شرکای وضع موجود نمی‌توانند مدعی تغییر در وضع موجود باشند.

وی با اشاره به لزوم مشارکت حداکثری در انتخابات گفت: مردم خانه های خود را ستاد انتخاباتی کنند و هر خانه یک ستاد خواهد بود و امید داریم که با نقش دادن به مردم، مشکلات را حل کنیم.

ثبت‌نام سید عباس نبوی

حجت الاسلام سیدعباس نبوی از اعضای موسس دفتر تحکیم وحدت برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری وارد وزارت کشور شد.

 

ضرغامی ثبت‌نام کرد

سید عزت الله ضرغامی رئیس اسبق سازمان صداوسیما و عضو شورای عالی فضای مجازی و شورای عالی انقلاب فرهنگی برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری در ستاد انتخابات کشور حضور یافت.

ثبت‌نام زاکانی برای انتخابات ریاست جمهوری

علیرضا زاکانی، رییس مرکز پژوهش‌های مجلس برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم وارد وزارت کشور شد.

مسببین وضع اسفبار فعلی با طلبکاری در پی دولت سوم روحانی هستند

علیرضا زاکانی، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، پس از ثبت نام در انتخابات،‌ بیانیه‌ای صادر کرد.

متن بیانیه علیرضا زاکانی بدین شرح است:

والحکیم

قُلْ إِنَّمَا أَعِظُکُمْ بِوَاحِدَهٍ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَى وَ فُرَادَى

با سلام و تبریک عید سعید فطر

امروز با یک تعارض مواجهیم؛ از یک طرف دارای مکتب عالم‌گیر اسلام و ایرانی متمدن و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و ملتی رشید و موقعیت سوق‌الجیشی بی‌نظیر، امکانات و سرمایه‌های عظیم انسانی و مادی و معنوی، عمق استراتژیک و اراده عمومی برای تحول و پیشرفت ایران اسلامی هستیم که به راستی همه اینها حکایت از توانمندی ایرانی قوی و پیشرفته برای تکیه بر بام جهانی دارد، اما از سوی دیگر با حجم انباشته‌ای از ناکارآمدی‌های متعدد و آزاردهنده برای مردم مواجهیم.

تورم 2 رقمی، خط فقر تشدید شده، نرخ بالای بیکاری، وعده‌های فراموش شده دولتمردان، ناترازی در نظام بانکی، نقدینگی افسارگسیخته، وضعیت اسفبار بازار بورس و زیان جمع زیادی از مردم، کاهش ارزش پول ملی، عدم توجه به توانمندی‌های داخلی، سیاسی‌کاری‌ها، شعارزدگی‌ها و فساد اقتصادی خانمان‌سوز، تبعیض‌های ناروا و دنیا طلبی برخی از مسؤولان و قدرت‌طلبی برخی سیاسیون و انفعال و خدشه به استقلال سیاسی کشور در مقابل بیگانگان امیدی را در دل مردم به ویژه جوانان آینده‌ساز کشور کم‌رنگ کرده و انتظار از دولت آینده برای سامان دادن و کارآمد ساختن حکومت در ارائه خدمت به مردم و تسریع پیشرفت کشور در گام دوم انقلاب اسلامی را بالا برده است.

عدالت، استقلال، آزادی، پیشرفت در سایه معنویت و عقلانیت باید به معنای حقیقی کلمه محقق شود.

تصمیم اینجانب تا دیروز نیامدنی بود و همه تلاش خود را معطوف به تبیین شرایط سخت کشور و انسجام جبهه انقلاب نمودم، اما آرایش جدیدی در صحنه رقابت شکل گرفته است. تمام نمادهای فساد، اشرافیت سیاسی و ناکارآمدی به صحنه آمده‌اند.

مسببین وضع اسفبار فعلی و حامیان آنها طلبکارانه به عرصه آمده‌اند و سودای دولت سوم روحانی را در سر می‌پرورانند. در پاسخ به نیاز جبهه انقلاب و با اهتمام به منطق وحدت، پذیرفتم به میدان بیایم تا ان‌شاءالله با زمین زدن شبکه فساد و نفوذ، ایرانی قوی و پیشرفته محقق شود.

کشورداری و تحول اقتصادی نه با قانون شکنی، نه با حرف‌درمانی، نه با سستی و بیگانه‌پرستی، نه با غفلت از ظرفیت‌های داخلی و نه با تصمیمات 20 دقیقه‌ای میسر نخواهد شد. جبهه انقلاب به سطحی از بلوغ و عقلانیت و هوشمندی رسیده است که هیچ نگرانی بابت تصمیم‌گیری جمعی در رسیدن به نامزد واحد نخواهیم داشت.

مردم به جای کنترل از راه دور پشت میز حضور در میدان حل مشکلات اقتصادی را می‌خواهند. دوقطبی انتخابات امروز، میز قدرت‌پرستی در برابر حضور جهادی در میدان خدمت‌رسانی و مبارزه بی‌امان با فقر و فساد و تبعیض است. باید به خدا توکل کرد و به مردم اعتماد و تکیه نمود، اهل قلم و شایستگان را محول تحول قرار داد و از همه فرصت‌های جهانی و منطقه‌ای برای پیشبرد مصالح انقلاب و منفعت ملت بهره برد.

والسلام علیکم ...

کواکبیان در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد

مصطفی کواکبیان نماینده ادوار مجلس و دبیرکل حزب اصلاح طلب مردم سالاری با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.


 

نام‌نویسی مسعود پزشکیان

مسعود پزشکیان، نایب رئیس مجلس دهم،‌ با حضور در ستاد انتخابات کشور در انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم ثبت نام کرد.

پزشکیان: کاندیدای پوششی جهانگیری نیستم

مسعود پزشکیان روز شنبه در حاشیه آخرین روز ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران گفت: بتوانیم یارانه هایی که حدود ۲ میلیارد تومان است به افرادی که راحت طلب در خانه های میلیاردی زندگی می‌کنند پرداخت نکنیم و به کسانی که نان شب ندارند بدهیم آنها دیگر مجبور نیستند دست برای تامین زندگی روزمره دست به کارهایی بزنند که حتی آوردن اسم آن هم درست نیست.

پزشکان درباره اینکه آیا به نفع جهانگیری کناره گیری می‌کنید و نامزد پوششی هستید،  گفت:  اگر نیروهای در صحنه حضور یابند و بیایند و در نهایت از آن نظر مردم است اگر اقبال یک فردی در یک جناح زیادتر باشد از این بابت می‌توان به نفع آن جبهه به نفع فردی که اقبال بیشتری دارد کنار کشید اما اینکه من نامزد پوششی جهانگیری هستم صحت ندارد.

پزشکیان درباره باور به زنان گفت: وقتی با همسرم آشنا شدم هر دو دانشجوی پزشکی بودیم. همراه و همیار هم شدیم ایشان جراحی خواندند و با هم مسیر را طی کردیم و معتقد بودم همان موقعی که بسیاری میگفتند  زن ها نمی توانند با وجود داشتن چهار فرزند دو نفر در بعد کشوری جزو نفرات برتر شده‌ایم و باور داشتیم اگر با هم و در کنار هم باشیم می‌توانیم به بهترین نحو عمل کرده و در مهم‌ترین مدارج علمی قرار بگیریم و این برای من افتخار بود و تصور می‌کنم اگر زنان خود را باور داشته باشند چیزی از مردان کم ندارند.

سیدشمس‌الدین حسینی ثبت‌نام کرد

سیّد شمس‌الدین حسینی، وزیر اقتصاد دولت دهم و نماینده فعلی مجلس شورای اسلامی، صبح امروز (شنبه ۲۵ اردیبهشت) با حضور در ستاد انتخابات کشور، برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت نام کرد.

حسینی: مردم باید در فروش نفت سهام دار باشد/ شاید تورم ۴۰ درصدی داشته باشیم** 

سیدشمس الدین حسینی رئیس کمیسیون جهش تولید مجلس شورای اسلامی پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به دلیل شرایط خاص کشور در عرصه انتخابات ریاست جمهوری با توجه به وضعیت کشور برای حضور در انتخابات احساس کردم این شانس را به خودم بدهم تا یک اقتصاد دان در عرصه اجرایی کشور حضور پیدا کند.

وی افزود: من آمده ام به عنوان یک سرباز در جهت حل مشکلات وارد عمل شوم.

حسینی تصریح کرد: اعداد و ارقام تولید ناخالص مالی کاهش پیدا کرده و طی 10 سال گذشته ما هیچ رشد اقتصادی را شاهد نبودیم و این به معنا است که ما وضعیت خوبی نداریم از این اگر وضعیت افزایش قیمت ها کنترل نشود ما تورم بالای 40 درصد خواهیم داشت.

رئیس کمیسیون جهش تولید مجلس تاکید کرد: ای کاش فقط مسئله فقط گرانی و افزایش قیمت ها باشد اما شاخص های اقتصادی کشور از سال 1390 کاهش پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: 60 میلیون دلار برای کالاهای اساسی در نظرگرفته شده است ولی بهبودی در این حوزه شاهد نبودیم.

وزیر اقتصاد دولت دهم تصریح کرد: من شمس الدین حسینی از خطه شمال هستم و یکی از برنامه های من توجه به بخش کشاورزی است و قریب یکصد کتاب دارد و در وزارتخانه های مختلفی کار کردم و در حال حاضر عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس هستیم و مسائل و مشکلات کشور را درک می‌کنم.

حسینی تاکید کرد: یک برنامه در دستور کار ما قرار دارد و آن این است که مردم باید در فروش نفت سهام دار باشد.

رئیس کمیسیون جهش تولید مجلس تاکید کرد: اگر نظام تامین مالی ما حل شود قفل تورم در کشور حل می شود.

ثبت‌نام دبیر شورای عالی فضای مجازی

سید ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای علی فضای مجازی امروز (شنبه 25 اردیبهشت) با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد. 

محسن هاشمی: شرایط امروز ایران شبیه به پایان جنگ تحمیلی هست

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

وی در حاشیه ثبت نام برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جامعه در وضع دشواری قرار دارد و معیشت و تبعیض زندگی بخش مهمی از مردم را مختل کرده است در حالی که ایران دارای منابع زیادی است. 

 

هاشمی با بیان اینکه کشورمان موقعیت استراتژیک کم نظیری دارد گفت: شرایط امروز ایران شبیه به پایان جنگ تحمیلی هست و البته از نظر زیرساخت‌ها و ظرفیت تولید به مراتب وضع بهتری داریم ولی به لحاظ سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی با وضع بدتری مواجه هستیم.

رئیس شورای شهر تهران افزود: برنامه من با عنوان دولت رفاه و عدالت عرضه شده وهدف آن رفتن به سمت رفاه است گفت: در کوتاه مدت باید به فکر حل مشکلات معیشتی مردم باشیم و در بلند مدت به رشد مناسب مردم ایران برسیم.

لاریجانی: حل مسائل پیچیده بین المللی نیازمند افراد کاربلد است

رئیس سابق مجلس شورای اسلامی امروز با حضور در وزارت کشور برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد. 

 

 

علی لاریجانی رئیس مجالس هشتم، نهم و دهم بوده و در سال ۸۴ هم در انتخابات ریاست جمهوری نامزد شده بود. 

وی در حاشیه حضور در ستاد انتخابات کشور و ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری دوره سیزدهم، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مسائل امروز ایران نه با اقدامات نمایشی پوپولیستی، نه با کلید جادویی و نه با سوپرمن بازی قابل حل نیست، اظهارداشت: هنر آن است که گام ها از طریق وحدت بیشتر و تحمل و مدارا در حول ملی برای حل مسائل کشور برداشته شود.

رئیس مجالس هشتم، نهم و دهم افزود: سیاست خارجی کشور هدفش باید تسهیل روابط خارجی در جهت توسعه اقتصادی کشور باشد. 

لاریجانی ادامه داد: جهش تولید نیازمند تعادل در صحنه بین المللی است، نه اینکه اقدامی انجام شود که مردم هزینه آن را از سفره خود بدهند.

رئیس سابق مجلس با بیان اینکه حکمرانی مطلوب در گروی شعار کمتر و عقلانیت اثربخش و قدرت اجرایی قوی است، تصریح کرد: حل مسائل پیچیده بین المللی نیازمند افراد کاربلد است که بدون دستپاچگیِ زمام امور دیپلماتیک را از دست بداندیشان خارج کنند. 

بنا بر اعلام سخنگوی ستاد انتخابات کشور در مجموع ۴ روز گذشته ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری ۳۰۴ نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

وی تصریح کرد: فردا صبح (شنبه) آخرین روز از روند ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری است و همکارانم در ستاد انتخابات کشور از ساعت ۸ تا ۱۸ آماده ثبت‌نام از این داوطلبان هستند و به طور قطع تمدیدی برای ثبت‌نام نخواهیم داشت.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: داوطلبینی که می‌خواهند در انتخابات ریاست جمهوری ثبت کنند باید از ۱۰ ساعت پایانی زمان قانونی در نظر گرفته شده برای ثبت‌نام استفاده کنند. ضمن اینکه پروتکل‌های بهداشتی هم بایستی رعایت شده و از آوردن همراه ممانعت کنند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۳
هم زمان با آغاز به کار ستادهای انتخاباتی آقایون اصلاحات و غربگرایان، شلیک بی رحمانه و دیوانه وار گلوله های تهمت و دروغ و تحریف و یاس و خصومت وخشونت قلمی و مطبوعاتی نه تنها یک جناح خاص اجتماعی بلکه بر مبانی اعتقادی،تفکر انقلابی، و راه و خط امام خمینی و رهروان قدیم و جدید آن، آغاز شده است.
1
0