۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۶۸۰۵۱۶
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران تأکید کرد؛

ضرورت ارائه محتوای مناسب دینی از سوی مبلغان در فضای مجازی

ضرورت ارائه محتوای مناسب دینی از سوی مبلغان در فضای مجازی
مازندران - حجت الاسلام شکریان با اشاره به نشر مطالب ضد دینی، دروغین و شبهه انگیز در فضای مجازی بر ضرورت ارائه محتوای دینی از سوی مبلغان در این بخش تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در آخرین نشست عملیات فصل بندگی از اعزام دو هزار و 375 روحانی در ماه مبارک رمضان به مناطق مختلف استان خبر داد.

وی با بیان این که مهم ترین مطالبه مردم در ایام ماه مبارک رمضان باز بودن درب مساجد بود، افزود: در همین راستا برنامه های ماه مبارک رمضان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مساجد برگزار شد.

استاد حوزه علمیه مازندران به برگزاری سه گردهمایی منطقه ای ویژه علما و روحانیان جهت ساماندهی فعالیت های ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: فعالیت های تبلیغی و فرهنگی روحانیان مبلغ در ماه مبارک رمضان با رعایت شیوه نامه های بهداشتی درسطح شهرها و مناطق روستایی استان برگزار شد.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که تلاش کردیم از همه ظرفیت های موجود در فضای مجازی و حقیقی به منظور تبلیغ معارف دینی در ماه مبارک رمضان استفاده کنیم، ادامه داد: در همین راستا جلسات متعددی با جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، مداحان، هیأت های مذهبی، مؤسسات قرآنی و همچنین فعالان فرهنگی برگزار شد.

وی همچنین به برگزاری محافل جزء خوانی و تفسیر قرآن با حضور قاریان بین المللی و برجسته در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: برگزاری محافل انس با قرآن که با استقبال مناسب مردم نیز مواجه شد از جمله فعالیت های برجسته ماه مبارک رمضان بود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در ادامه سخنان خود به اهمیت فعالیت روحانیان و مبلغان دینی در فضای مجازی اشاره کرد و با بیان این که ضرورت حضور پررنگ تر مبلغان دینی در فضای مجازی کاملاً محسوس است، خاطرنشان کرد: امروز مخاطبان ما در فضای مجازی نیازمند ارائه محتوای مناسب دینی و فرهنگی هستند.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که متأسفانه فضای مجازی امروز تنها از مطالب کذب، ضد دینی و انحرافی پر شده است، تصریح کرد: مبلغان دینی وظیفه دارند با ارائه محتوای مناسب دینی و فرهنگی از مشکلات این حوزه بکاهند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حضور پررنگ و اثرگذار روحانیت در جامعه به طور حتم از بروز مشکلات فرهنگی و آسیب های اجتماعی جلوگیری خواهد کرد، خاطرنشان کرد: امروز که به دلیل شرایط حاکم بر جامعه، دسترسی افراد جامعه به ویژه جوانان به فضای مجازی بیش از هر زمان دیگری است، باید با آگاهی دادن به جامعه از بروز آسیب های احتمالی در این حوزه کاسته شود.

وی با بیان این که هدف دشمن از بین بردن هویت دینی و انقلابی جوان ایرانی است، تصریح کرد: متأسفانه به دلیل عدم نظارت مناسب بر فضای مجازی، این بستر برای دین زدایی و از بین بردن هویت دینی جوانان کشورمان فراهم است.

حجت الاسلام شکریان بر ضرورت نظارت دقیق تر بر فضای مجازی تأکید کرد و افزود: متأسفانه امروز این بخش مهم جامعه به حال خود رها شده و با آن برخورد سیاسی و جناحی می شود.

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود از توزیع بیش از چهار هزار بسته معیشتی از سوی ادارات تبلیغات اسلامی و با همکاری مؤسسات و مراکز قرآنی در استان خبر داد و گفت: این بسته ها با هدف کمک به نیازمندان و افراد کم درآمد توزیع شد./950/

ارسال نظرات