۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۶۸۰۷۷۵
ادامه حمایت جهانی از ملت مظلوم فلسطین؛

برگزاری وبینار بین المللی فلسطین به همت بنیاد فلسطین پاکستان

برگزاری وبینار بین المللی فلسطین به همت بنیاد فلسطین پاکستان
جمعی از اندیشمندان و رهبران سیاسی ـ مذهبی کشور‌های اسلامی، با تلاش بنیاد فلسطین پاکستان، در وبینار بین المللی فلسطین شرکت کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، جمعی از اندیشمندان و رهبران سیاسی ـ مذهبی کشور‌های اسلامی در وبینار بین المللی فلسطین اعلام کردند، رژیم صهیونیستی در برابر مقاومت فلسطین زانو زده و در مسیر نابودی قرار گرفته است.

وبینار بین المللی فلسطین با تلاش بنیاد فلسطین پاکستان (PLF) و با حضور رهبران برجسته احزاب فلسطینی و مسئولان سیاسی – مذهبی ایران، پاکستان، لبنان و ترکیه برگزار شد.

در این وبینار که با مشارکت مجمع پارلمانی فلسطین، کشمیر و روهنگیا در پاکستان برگزار شد، شرکت کنندگان ادامه جنایات جنگی و کشتار فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی در نواز غزه را محکوم کردند.

"شیرین مزاری" وزیر حقوق بشر پاکستان در این وبینار گفت: حمله صهیونیست‌ها به غزه حمله به امت اسلامی است و زمان آن رسیده است که تروریسم دولتی اسرائیل متوقف شود، همه کشور‌های مسلمانی که با اسرائیل روابط دیپلماتیک برقرار کرده اند باید به سرعت از تصمیم خود برگردند.

"عباس گلرو" رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران هم در این نشست برخط تاکید کرد: ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره از آرمان فلسطین حمایت کرده است و امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی با نام گذاری روز جهانی قدس، احیاگر این مسئله حیاتی امت مسلمان هستند.

وی با نکوهش سازش برخی کشور‌های اسلامی با رژیم اشغالگر صهیونیستی افزود: امروز توازن قدرت در جهان تغییر کرده و اسرائیل در برابر مقاومت فلسطین زانو زده است.

نماینده مجلس کشورمان تصریح کرد: حل مسئله فلسطین فقط از طریق بازگرداندن فلسطینی‌ها به سرزمین‌های مادری خود و اخراج شهرک نشینان صهیونیستی امکان پذیر است.

"باسم نعیم" عضو روابط بین الملل حماس گفت: رژیم صهیونیستی در حال اجرای جنایت نسل کشی سازمان یافته علیه فلسطینی هاست و مسلمانان فلسطینی برای همه جهان اسلام در حال جنگ هستند.
وی افزود: فلسطین متعلق به فلسطینیان است و مسلمانان این کشور حاضر نیستند حتی یک وجب از خاک این کشور را به اشغالگران واگذار کنند.

این فعال فلسطینی با انتقاد از سنگ اندازی آمریکا در مسیر همبستگی جامعه جهانی با فلسطین گفت: اوضاع فلسطین بسیار وخیم شده است و جوامع بین المللی باید هرچه زودتر برای توقف جنایات صهیونیست‌ها و محافظت از فلسطینی‌ها اقدام کند.

"حسن توران"، نماینده ترکیه هم در این وبینار بین المللی گفت: مردم فلسطین در جنگ حق علیه باطل حضور دارند از این رو پیروزی سرنوشت آنان است. وی افزود: پارلمان ترکیه و مردم این کشور در کنار براداران فلسطینی خود ایستاده اند.

سناتور "مشاهد حسین سید" رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای پاکستان هم گفت: ملت پاکستان در مسئله فلسطین متحد هستند و حمایت از آرمان فلسطین و مقاومت مسلمانان این کشور در برابر جنایات اسرائیل بخشی از سیاست ملی پاکستان است.

وی با محکوم کردن جنایات جنگی اسرائیل در نواز غزه افزود: کشور‌های مسلمان باید برای مقابله با رویکرد منافقانه غرب و آمریکا در قبال مسئله فلسطین در راستای همبستگی بیشتر قدم بردارند، بدون شک همکاری گسترده امت اسلامی؛ رژیم صهیونیستی را به توقف جنایات جنگی وادار خواهد کرد.

دکتر "طلعت عطرس" از مسئولان حزب الله لبنان، "احسان عطایا" از رهبران ارشد جهاد اسلامی فلسطین، "صابر ابو مریم" رئیس بنیاد فلسطین پاکستان، "لیاقت بلوچ" نائب رئیس حزب جماعت اسلامی پاکستان و "حامد میر" از مجریان برجسته پاکستانی از دیگر سخنرانان وبینار بین المللی فلسطین بودند./۹۸۸/

ارسال نظرات