کتاب سواد رسانه ای به چاپ رسید
به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا،در عصر اطلاعات و رسانه، خواندن و نوشتن نهتنها نشاندهندۀ سواد نيست، بلكه اگر با سواد اطلاعاتی و سواد رسانه همراه نباشد، میتواند به نادانی بيشتر ناشی از پذيرش اطلاعات گمراهكننده و نادرست منتهی شود. سواد رسانهای و اطلاعاتی كمك میكند در روزگاری كه مخاطب با انواع رسانه و حجم زياد اطلاعات درست و نادرست بمباران میشود، بتواند مطالب درست و نادرست، بیطرف و هدفمند را تا حد امكان از يكديگر تفكيک كرده و بر اساس سليقه و خواست واقعی خود آنها را انتخاب، دريافت و تحليل نمايد.
در این کتاب از سه اصل «مختصربودن»، «مفیدبودن» و «مستندبودن» استفاده شده است تا اولاً: کتاب برای محققین و عموم قابل استفاده باشد و ثانیاً: خواننده، اطلاعات فراوان و مفیدی را در زمانِ مطالعۀ کم بهدست آورد تا با شناخت صحیح از برخی وجوه رسانه و همچنین برنامهها و پیامهای آن،خوراک فکر و روح خود را بهگونهای که شایستۀ انسان، رشد و تکامل حقیقی او در مسیر الهی و سعادت جاودانه است، تا حد امکان مدیریت کند.
آنچه در کتاب سواد رسانه ای میخوانید:
رسانهشناسی
رسانه (Media)
نقش رسانه در عصر حاضر
ضرورت سواد رسانهای
سواد رسانهای (Media Literacy ) چیست
سِحر و جادوی رسانه
انواع رسانه
تلویزیون، سینما؛ فیلم و انیمیشن
درک تلویزیون
روایتشناسی
تحلیل گفتمان
نشانهشناسی
روانکاوی
فیلم و سینما
«هالیوود» و گردانَندگان آن
بازیهای فضای مجازی (رایانهای)
اثرات بازیهای رایانهای
شبکههای اجتماعی
رسانه و ستارهسازی
سِحر تبلیغات
اِقناع و روشهای اِقناعسازی در رسانه
جنگ رسانهای (جنگ روانی)
تاکتیکهای جنگ رسانهای (جنگ روانی)
روشهای مادونِ هشیار (پیامهای پنهان) در رسانه