۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۶۸۰۹۵۶

استاد حوزه علمیه امام حسین هند درگذشت

استاد حوزه علمیه امام حسین هند درگذشت
حجت الاسلام والمسلمین غازی پس از تحمل یک دوره کوتاه بیماری دار فانی را وداع گفت.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین قمر عباس غازی پس از سپری کردن یک دوره کوتاه بیماری، در سن ۴۰ سالگی ندای حق را لبیک گفت.

وی چند روز قبل برای درمان بیماری کرونا در یکی از بیمارستان های محلی شهر مظفر نگر بستری شد اما پس از وخیم شدن وضع جسمانی و مشکلات تنفسی به بیمارستان ایمس شهر ریشی کیش هری دوار، انتقال داده شد.

حجت الاسلام والمسلمین غازی در خانواده ای کاملا مذهبی در دهه ۱۹۷۰ میلادی در بهیره سادات شهر مظفر نگر اتراپرادیش (شمال هندوستان) متولد شد و طبق خواسته های پدر و مادر به لباس سربازی امام زمان(عج) در آمد.

وی آموزش های ابتدایی حوزوی را در حوزه علمیه حضرت امام حسین علیه السلام در شهر مظفرنگر اتراپرادیش (شمال هندوستان) فرا گرفت و سپس برای آموزش سطوح عالی علوم و معارف اسلامی، از طرف هیئت اعزامی جامعه المصطفی جمهوری اسلامی ایران گزینش شد و در دهه ۲۰۰۰ میلادی وارد مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) گردید.

وی نزد اساتید بزرگ و برجسته حوزوی شهر قم علوم و معارف محمد آل محمد (ص) را یاد گرفت و بخاطر تلاش های علمی و پژوهشی خود و جزو شاگردان ممتاز این مدرسه به شمار می رفت.

حجت الاسلام غازی مدتی بعد بنابه نیازهای علمی و تبلیغی به قاره آفریقا سفر کرد و پس از آن طبق نیازهای کشورش به هندوستان بازگشت و در حوزه علمیه حضرت امام حسین علیه السلام شهر مظفر نگر اتراپرادیش هندوستان مشغول به وظیفه مقدس تدریس و تبلیغ شد و جزو مبلغین فعال منطقه شمار می رفت.

پیکر این روحانی پس از تشییع در گورستان خانوادگی در بهیره سادات شهر مظفر نگر به خاک سپرده خواهد شد.

حجت الاسلام سید اعجاز موسوی از علمای برجسته هندوستان درگذشت این روحانی را ضایعه ای بزرگ برای جامعه علمی و تبلیغی هند شمار کرده به خانواده ایشان تسلیت گفت و برای مغفرت و علوّ درجات ایشان دعا کرد.

حجت الاسلام سید معصوم رضا زیدی از روحانیون برجسته منطقه مظفرنگر با صدور پیامی درگذشت این سرباز ولایت را به خانواده ایشان تعزیت گفت و اَنرا فقدان بزرگی برای حوزه های علمیه هندوستان تلقی کرد.

حجت الاسلام سید تقی عباس رضوی نایب رییس بنیاد اهل بیت هندوستان در پیامی با عرض تسلیت به خانواده ایشان درگذشت این روحانی هندی را خسران عظیم علمی و تبلیغی سرزمین هندوستان دانست و از خداوند متعال خواستار غفران و علوّ درجات آن مرحوم شد.

یاد آوری می شود که علما، طلاب، جامعه علمی، تبلیغی، فرهنگی هندوستان، اساتید، مدیران و کارکنان حوزه علمیه حضرت امام حسین علیه السلام نیز با صدور پیام های جداگانه ای درگذشت این روحانی را به خانواده ایشان تسلیت گفته اند./988/

ارسال نظرات