۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۶۸۱۳۱۴

بیانیه جمعی از اساتید حوزه علمیه خراسان جنوبی در حمایت از شورای نگهبان

بیانیه جمعی از اساتید حوزه علمیه خراسان جنوبی در حمایت از شورای نگهبان
جمعی از اساتید، روحانیون و طلاب حوزه علمیه خراسان جنوبی با صدور بیانیه‌ای از تصمیمات انقلابی و قانونی شورای محترم نگهبان حمایت کردند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، جمعی از اساتید، روحانیون و طلاب حوزه علمیه خراسان جنوبی با صدور بیانیه‌ای از تصمیمات انقلابی و قانونی شورای محترم نگهبان حمایت کردند.

متن این بیانیه بدین شرح است؛

«لَقَد أَرسَلنا رُسُلَنا بِالبَيِّناتِ وَأَنزَلنا مَعَهُمُ الكِتابَ وَالميزانَ لِيَقومَ النّاسُ بِالقِسطِ» (حدید/۲۵)

بايد همه توجه داشته باشند، به مجرد اين كه يك مطلبي بر خلاف رأي يك نفر است، نبايد بگويد شوراي نگهبان درست نيست. اين خودش درست نيست، بايد خودش را اصلاح بكند. (صحیفه امام،‌ ج۱۴،‌ ص۳۷۰)

انتخابات یکی از عرصه‌های بی‌نظیر مردم‌سالاری دینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و بی‌تردید شورای نگهبان یکی از ارکان مهم در شکل‌گیری انتخابات سالم در نظام اسلامی محسوب می‌شود که همواره مورد حمایت و تأیید  امامین انقلاب بوده است.

رسالت شورای نگهبان در ساختار نظام و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مطابق اصول 91، 93، 94 و 96 قانون اساسی، حفاظت از قانون اساسی و احراز مطابقت کلیه قوانین نظام با اسلام ناب و موازین شریعت است. هم‌چنین بر اساس اصول 99 و 115 و 118 قانون اساسی، شورای نگهبان مسئولیت احراز صلاحیت نامزدهای انتخاباتی و نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری را بر عهده دارد.

بنابراین طبیعی است که آن نهاد محترم در بررسی و احراز صلاحیت نامزدهای انتخابات، تمامی ابعاد و جوانب مربوط به اصول مذکور را مدنظر قرار داده و وظیفه خود را با استحکام تمام انجام دهد و در انجام وظایف قانونی خود، از فضاسازی و جوّسازی برخی افراد و گروه‌ها إبایی نداشته باشد و تحت تأثیر هیچ قدرتی قرار نگیرد.

اما با کمال تأسف این روزها و در آستانه سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری شاهدیم برخی افراد و گروه‌ها از قانون تخطی کرده و با حمله به این نهاد مقدس و پرافتخار، مطالبی را مطرح می‌کنند که خوراک رسانه‌ای را برای معاندان و ضد انقلاب فراهم کرده‌ است.

ما جمعی از اساتید، روحانیون و طلاب حوزه علمیه خراسان جنوبی، حمایت قاطع خود را از تصمیمات انقلابی و قانونی شورای محترم نگهبان اعلام می‌داریم و ضمن تشکر از نامزدهایی که به قانون تمکین نموده‌اند، اقدامات و رفتارهای خلاف قانون برخی افراد و گروه‌ها را محکوم می‌کنیم و انتظار داریم نامزدهای انتخاباتی که به هر دلیلی احراز صلاحیت نشده‌اند و طرفداران آن‌ها، حرمت نهادهای قانونی کشور و نظام را رعایت کرده، نسبت به رأی و نظر شورای نگهبان که برخاسته از قانون اساسی است، تمکین نمایند و یقین بدانند که با قانون‌مداری و ولایت‌مداری قطعاً جایگاه آن‌ها،‌ در قلوب ملّت محفوظ خواهد بود و در پیشگاه خداوند متعال نیز مأجور خواهند بود.

جمعی از اساتید، روحانیون و طلاب حوزه علمیه خراسان جنوبی

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
محمدی
Austria
۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۶
پاسه حمله سید حسن خمینی به شورا را بدهید.
0
0