۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۶۸۱۵۱۲

پاسخ به پرسش‌های مهدویت در «شجره طوبی» منتشر شد

پاسخ به پرسش‌های مهدویت در «شجره طوبی» منتشر شد
کتاب «شجره طوبی» به قلم علیرضا رمضانیان از سوی به‌نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) با هدف پاسخگویی به پرسش‌هایی در مباحث مهدویت روانه پیشخوان کتابفروشی‌ها شد.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، کتاب «شجره طوبی» به قلم علیرضا رمضانیان از سوی به‌نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) با هدف پاسخگویی به پرسش‌هایی در مباحث مهدویت روانه پیشخوان کتابفروشی‌ها شد. این کتاب در ۱۲ فصل و ۲۳۲ صفحه قطع رقعی و در ۵۰۰ نسخه منتشر شده است.

فصل اول این کتاب در دو گفتار معرفت امام و موانع شناخت امام، فصل دوم در خصوص شرایط ظهور حضرت مهدی(عج)، فصل سوم  علائم حتمی ظهور، فصل چهارم چند مورد علائم غیرحتمی ظهور و فصل پنجم زمان ظهور را در دو دیدگاه امام به زمان ظهور خود واقف است و مجهول بودن زمان ظهور مطرح کرده است.

موضوع سپاهیان حضرت مهدی(عج) در فصل ششم ، بیعت با امام زمان(عج) در فصل هفتم، امدادهای غیبی در قیام حضرت مهدی(عج) در فصل هشتم، دولت و حکومت حضرت مهدی(عج) در فصل نهم مطرح شده است.

فصل دهم کتاب «شجره طوبی» نیز به موضوع فرجام زندگی امام زمان شهادت یا رحلت؟ در دو دیدگاه  شهادت امام زمان و رحلت به مرگ طبیعی پرداخته است و در دو فصل پایانی یعنی فصل یازدهم و دوازدهم نیز در خصوص دو موضوع وضعیت جهانِ پس از عصر ظهور و رجعت معصومین مطالبی آمده است.

در پیشگفتار این اثر ذکر شده است که ظهور و قیام جهانی امام زمان(عج)  به عنوان رخدادی مهم و مورد بشارت همۀ پیامبران و اولیاء الهی در کانون نگاه علاقهمندان به مباحث مهدویت قرار دارد؛ بهویژه آنکه شیعیان آرزومند تحقق آن هستند و دشمنان نیز در بیم از دست دادن موقعیت خود آن را دنبال می‌کنند تا برای مقابله با آن غافلگیر نشوند.

این اندیشه حدود چهار سال نگارنده را به پژوهش و تحقیق در موضوع یاد شده واداشت و نتیجه آن همین کتاب است. اگرچه در گذشته افراد فراوانی با کوشش و پشتکار به این موضوع پرداخته‌اند، اما همچنان جای کاوش و پژوهش در آن فراوان است.

کتاب «شجره طوبی» به قلم علیرضا رمضانیان با طراحی جلد حسین قربانی و صفحه آرایی پارسا صادقیان و با قیمت ۳۵ هزار تومان توسط به‌نشر منتشر شده است.

ارسال نظرات