۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۶۸۱۵۴۰

منشور اخلاق اسلامی انتخابات منتشر شد

منشور اخلاق اسلامی انتخابات منتشر شد
منشور اخلاق اسلامی انتخابات به همت دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه منتشر شد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، «منشور اخلاق اسلامی انتخابات» حاصل تلاش ۷ نهاد عالی حوزه به همت دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه با قلم حجت الاسلام زمانی منتشر شد.

هدف از تدوین این منشور، صیانت از اخلاق اسلامی در انتخابات بین مجریان و برگزارکنندگان، ناظران، مطبوعات و رسانه‌ها، نخبگان و شخصیت‌های تأثیرگذار و داوطلبان، نامزدها، احزاب و ستادهای انتخاباتی است.

این اثر در دو بخش تنظیم شده است که بخش اول به ۱۵ اصل از اصول و ارزش‌های اخلاقی، سیاسی، اجتماعی و عمومی انتخابات و بخش دوم به آئین رفتاری انتخابات به تفکیک گروه‌های دارای نقش انتخاباتی از جامعه می‌پردازد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Austria
۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴
نباید به دنبال مسائل حاشیه ای باشیم.
1
0
کاوش معنوی
Austria
۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴
متن منشور را منتشر نمائید.
0
0
محمد مهدی اسلامی
Iran, Islamic Republic of
۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۵
این نکته ی مهم نیز را باید نا دیده نگیریم که مؤمن نمی تواند بخاطر وجود یا عدم رقابت در بین نامزدها از انجام واجب شرعی خود دست بر دارد ، علاوه بر آن که در رقابت ها نیز انتظار می رود ، نامزد های محترم مقید به رعایت موازین اخلاقی و انسانی باشند که با حضور نامزد های محترم در این دوره قطعاََ شاهد چنین امر مطلوب و مورد انتظار خواهیم بود ان شا ء الله . معنا ندارد در کشور اسلامی رقابت های مخرب اخلاق و فساد آور مشابه آنچه که در دنیای غرب وجود دارد ، ظهور کند مانند مبارزه ی رقابتی دو عنصر تباهی بنام های بایدن و ترامپ (الفساد نفسه) که کلام زشتی را باقی نگذاشتند مگراین که هر یک به دیگری نسبت می داد ، زمان زیادی هم نیست که از آن میگذرد . مؤمن در تمام لحظات زندگیش گفتار و رفتارش باید حکیمانه و پر ارج باشد . اگر بنا است هیجانی هم ایجاد شود باید با ابتکاراتی عاقلانه و سازنده باشد ان شاءالله . خلق را تقلیدشان بر باد داد __ای دوصد لعنت بر این تقلید باد .
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۸
رای میدم به عشق رهبرم به آقای رئیسی
0
0