۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۶۸۱۵۶۰
نماینده ولی فقیه در مازندران:

روحانیت با آگاهی بخشی در جامعه، زمینه را برای انتخاب اصلح فراهم کند

روحانیت با آگاهی بخشی در جامعه، زمینه را برای انتخاب اصلح فراهم کند
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین لائینی گفت: روحانیت انقلابی باید با آگاهی بخشی و روشنگری در جامعه، زمینه را برای انتخاب اصلح فراهم کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در گردهمایی شورای تحول محلات استان که با محوریت مساجد برگزار شد با اشاره به نقش مهم و برجسته مساجد در جامعه گفت: باید جایگاه اصلی مسجد که مرجع و کانون الهام‌بخش مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است به خوبی در جامعه تبیین شود.

وی در ادامه سخنان خود، بسیج را نهادی انقلابی و فعال و افتخاری برای کشور معرفی کرد و افزود: خوشبختانه با همکاری و تفاهم با دستگاه‌های اجرایی مربوط به مباحث تحولگرایی محلات، در فضای مساجد اقدامات خوبی رقم خورد.

امام جمعه ساری بر ضرورت احیاء جایگاه واقعی مساجد در جامعه تأکید کرد و گفت: مساجد در این انقلاب مؤثر بوده و کانون و مقرّ انقلاب بودند، نباید بگذاریم این مرکزیت و محوریت آسیب ببیند.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که مسجد باید فرهنگ مشارکت در انتخابات و سرنوشت مردم را به جامعه القا کند، تصریح کرد: مسجد باید فرهنگ حضور در انتخابات را نهادینه کند نه اینکه تنها پایگاه رأی‌گیری باشد،

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که در انتخابات اگر به دنبال تحقق دولت جوان انقلابی هستیم با رویه های مختلفی روبرو هستیم، خاطرنشان کرد: برای اینکه مسجد را به جایگاه اصلی برگردانیم نخستین گام این است که نهادهای مرتبط با هم کنار بیایند.

امام جمعه ساری در ادامه گفت: ائمه جماعات و هیأت‌های مذهبی باید با ابزار و افکار روز آشنا باشند و استفاده صحیح از آن‌ها را بیاموزند، چون این امر موجب جذب بیشتر نسل جوان به این پایگاه های مهم دینی و فرهنگی خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که دشمنان به دنبال دلسرد کردن مردم برای حضور در پای صندوق های رأی هستند، خاطرنشان کرد: اصل شرکت در انتخابات برای از اهمیت بالایی برخوردار است که باید محقق شود.

وی با اشاره به این که متأسفانه تفکرات غیر انقلابی کارنامه بدی ارائه می‌کنند که خسارت های آن به پای انقلاب نوشته می‌شود، تصریح کرد: روحانیت انقلابی باید با آگاهی بخشی و روشنگری در جامعه، زمینه را برای انتخاب اصلح مردم فراهم کند./950/

ارسال نظرات