گزارشی از نشست هماندیشی فعالان رسانهای حوزوی با موضوع انتخابات
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، در آستانه انتخابات ریاست جمهوری جمعی از فعالان رسانه ای و فضای مجازی حوزه در نشستی به میزبانی خبرگزاری رسا به بررسی دیدگاه های خود درباره رسالت حوزه و روحانیت در قبال انتخابات پیش رو پرداختند.
این نشست که با حضور حجت الاسلام والمسلمین محققی مدیرعامل خبرگزاری رسا و دیگر مسوولان این خبرگزاری همراه بود حاضران ضمن طرح دیدگاه های خود در موضوع نشست" نقش حوزه علمیه در انتخابات" و مشارکت حداکثری و زمینه سازی تحقق این مهم و نیز تبیین ملاک ها و شاخص های دولت اصلح و کارآمد را مهمترین ماموریت حوزه های علمیه ارزیابی کردند.
گزارشی که در ادامه می خوانید برشی کوتاه از مطالب مطرح شده از سوی فعالان رسانه ای حوزوی است.
حجت الاسلام مقدمی، دبیر شورای هماهنگی گروه های فرهنگی حوزه
- راه اندازی شبکه سراسری تبلیغ مجازی؛ روزانه 150 مبلغ فعال حدود 300 مطلب در موضوعات روز تولید می کنند.
- ویژه نامه در موضوع انتخابات در روزهای آینده منتشر و به دست مبلغان خواهد رسید.
- ارائه فیش های تبلیغاتی برای مبلغان در ماه رمضان با محوریت و هدف انتخاباتی تنظیم و به صورت مجازی منتشر شد.
حجت الاسلام والمسلمین محققی، مدیر عامل خبرگزاری رسا
-در شرایط امروز رقیب اصلی در انتخابات عدم مشارکت است.
-مسوولان و فعالان رسانه ای با هم افزایی، راهبری های کلان ، تولیدات رسانه ای در قالب های خبری مختلف را تولید و عرضه کنند.
-توزیع تولیدات و محتواها و به نتیجه رساندن آنها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
حجت الاسلام ناطقی، دبیر کانون های فرهنگی تبلیغی و جهادی استان قم
- بهره مندی از ظرفیت 200 کانون فرهنگی و جهادی در عرصه انتخابات
- در عرصه تبلیغات انتخاباتی نباید فقط اکتفا به فضای مجازی شود بلکه به شهرهای کوچک، اعزام مبلغ صورت گیرد.
حجت الاسلام مومنی، فعال رسانه ای
- ضرورت اقدام فکری و همگرایی امکانات موجود در راستای مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح در انتخابات 1400
- ضرورت وجود یک رسانه نقطه زن و تمام کننده
- جبهه انقلاب از ظرفیت های موجود در فضای مجازی در عرصه انتخابات نباید غافل شود این درحالی است که رقیب از فضای مجازی نهایت بهره را می برد.
حجت الاسلام نامنی، مدیر روابط عمومی و ارتباطات مرکزخدمات حوزه علمیه
- آمادگی برای تبلیغ در راستای مشارکت حداکثری و تبلیغ شاخص ها در فضای مجازی
-در عرصه انتخابات در کنار نگاه دینی باید از توان و ظرفیت اقوام و اقشار و توجه به نگاه های ملی استفاده کرد.
حجت الاسلام بهشتی پور، مدیر روابط عمومی حوزه علمیه خواهران:
- توانایی استفاده از ظرفیت تبلیغی 120هزار طلبه خواهر، 500 گروه تبلیغی بانوان برای نقش آفرینی مؤثر در عرصه انتخابات برای تحقق حضور گسترده مردم
- برگزاری نشست های بصیرتی
- ساماندهی و فعالیت گروه های سفیران رضوان در قالب های تبلیغ مجازی، چهره به چهره و اجتماع مردم در عرصه انتخابات
- استفاده از بستر دهه کرامت خصوصا ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) در ایام انتخابات
حجت الاسلام بحرینی، محقق حوزه و فعال رسانه ای حوزوی
-گفتمان سازی اهمیت بسیار بالایی دارد در این راستا نخبگان با ادبیات سازی و سناریوسازی کمک کنند.
-از روحیه حماسی مردم نباید غافل بود و با روحیه حماسی و تحول پا به میدان بگذارند.
-مفهوم سازی به خوبی صورت گیرد.
-باید نشان داد که دولت آینده با انتخاب اصلح با دولت روحانی تفاوت بسیار دارد و تحولات رخ خواهد داد.
صدرایی عارف، سردبیر خبرگزاری حوزه
- الگوی رقابت مومنانه به خوبی در اذعان عمومی ترسیم شود
- نقش راهبری ویژه روحانیت در امهات اصلی کشور به خوبی تبیین شود؛ چرا که حوزه متصل به مبانی و اصول است
دیلمقانی، مدیر موسسه مطالعات و اندیشه آتی
- نظام مسائل و موضوعات؛ نظام اولویت ها و فوریت ها در باب حوزه و روحانیت و انتخابات با محوریت رسانه مشخص شود
- یکی از آسیب های جبهه انقلاب توزیع محتوا میان خود انقلابیون است و سکوهای انتشار ما برای قشر غیرهمگون نیست
- ترسیم یک مدل علمی برای کار تشکیلاتی در فضای مجازی
- باید به این نکته توجه داشت که خروجی یکی از نگرش سنجی دقیق، تغییر برای سازندگی و اقتصاد است
- تهیه یک جدول برای تدوین نقاط ضعف و قوت برنامه های انتخاباتی
حجت الاسلام نصیری، سردبیر کانال منهاج
-از زندگینامه نامزدهای اصلح خصوصا علمی و تحصیلی آنان از مدرسان و شاگردان شان مصاحبه و گفتگو گرفته و مستند سازی شود.
-فعالیت طلاب در فضای مجازی کافی نیست بلکه انگیزه دهی برای تبلیغات میدانی صورت گیرد.
-برنامه های ایجابی و متقن طراحی و ارائه شود.
-برنامه ها و عملکرد نامزدها به صورت اینفو و پوستر طراحی شود چراکه این کار یک تبلیغ موثر است.
حجت الاسلام خلیلی مهر، عضو تشکل اساتید حوزه
- باید توجه داشت گاهی مشارکت بر مبنای اعتماد کاذب یا رقیب هراسی شکل می گیرد
- لحاظ نتیجه در وظیفه
- هدف گذاری و برنامه ریزی متناسب با هدف
-معرفی 10 نخبه رسانه ای در راستای اقدام هماهنگ رسانه ای در دوران انتخابات
- ضرورت کار تشکیلاتی قوی در فضای میدانی و مجازی
حجت الاسلام عسگری، مسؤول روابط عمومی مجمع نمایندگان طلاب
- استفاده از ظرفیت 31 کانال استانی مجمع طلاب
- استفاده از ظرفیت امور مساجد و ائمه جماعات در استان ها خصوصا شهرهای کوچک
- رویکرد وحدت یکی از شاخصه های رسانه ای قرار گیرد
- برنامه ریزی برای آموزش های کوتاه تبلیغی چهره به چهره
حجت الاسلام رضایی مهر، روابط عمومی دانشگاه معارف اسلامی
- برنامه ریزی برای برگزاری 20 نشست انتخاباتی
- تخریب غیراصولی رقیب نتیجه عکس خواهد داشت.
استادیان، معاون پشتیبانی و پژوهش های کاربردی خبرگزاری رسا
- اهمیت هم افزایی و همکاری های مشترک گروه ها، نهادها و فعلان رسانه در حوزه جریان سازی رسانه ای
- ضرورت استفاده از رسانه در انتقال پیام حوزه به همه اعضای جامعه به صورت هنرمندانه
- بسط و فراگیری اقدام رسانه ای حوزه های علمیه، طلاب و روحانیون در ایجاد مشارکت حداکثری مردم در انتخابات
- ضرورت توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری در حراست از ساختار های قانونی انتخابات به خصوص حمایت قاطع حوزویان از عملکرد شورای نگهبان
- ضرورت تبیین شاخصه های انتخاب اصلح از سوی حوزویان و رسانه های حوزوی و فعالان رسانه ای حوزوی
در پایان گفتنی است فعالان رسانه ای حوزوی تمایل همکاری خود را در روزهای پیش رو انتخابات با هم افزایی در راستای مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح در تولید محتوا و توزیع نشان دادند و از برگزاری این نشست استقبال کردند.
عجب! بابا توروخدا از این شرایط خجالت بکشید و دست از سیاسی بازی بردارید، از گذشته عبرت بگیرید و در خدمت مردم و کشور باشید, همه چی در تهران و توییتر و فضای مجازی نیست، بلکه حقیقت، زندگی الان مردم در واقعیته
چهل سال از انقلاب گذشته. ۸ سال که جنگ بود ۳۰ سال هم که شماها در قدرت بودین. دیگه هرچی خدمت کردین بسه برید کنار کشور یه نفسی بکشه.