۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۶۸۲۲۰۷
دبیر ایالتی مجلس وحدت مسلمین پاکستان:

امام خمینی ایدئولوژی ولایت فقیه را از کتاب بیرون آورد و در جامعه پیاده کرد

امام خمینی ایدئولوژی ولایت فقیه را از کتاب بیرون آورد و در جامعه پیاده کرد
حجت الاسلام والمسلمین زیدی گفت: امام خمینی(رہ) روح مقاومت را در بدن فلسطینیان دمیدند و به آنان راه مقاومت را آموختند.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین باقر عباس زیدی در مراسم شب گذشته که با اهتمام مجلس وحدت مسلمین شاخه ایالت سنده پاکستان و با همکاری ستاد دعای پاکستان در حسینیه شاه خراسان شهر کراچی برگزار شد، گفت: امام خمینی(ره) ایدئولوژی ولایت فقیه را از کتاب بیرون آورده در جامعه پیاده کردند.

بنا به این گزارش در این مراسم حجج اسلام صادق جعفری، نشان حیدر، بلاول حسین فاضلی، انصاف علی حیدری، قمر عباس رضوی عضو پارلمان ایالت سنده، علی حیدر شاه دبیر کل بنیاد ابوطالب، روحانیون، شخصیت های فرهنگی و تعداد زیادی از عموم مردم با مراعات پروتکل های بهداشتی کرونا حضور داشته اند.

در ابتدای این مراسم دعای توسل توسط حجت الاسلام اصغر حسین شهیدی قرأت شد و سپس رضا ثاقب و عزادار حسین کاظمی سرودهای خود را درباره شخصیت الهی سیاسی امام خمینی(ره) تقدیم حاضرین کردند و پس از آن حجت الاسلام والمسلمین باقر عباس زیدی سخنرانی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین زیدی با بیان این که ایدئولوژی ولایت فقیه از دیر زمان در کتاب های شیعه وجود داشته، علما و فقهای بزرگ در خصوص این بحث کرده اند، اظهار داشت: امام خمینی(ره) این نظریه و ایدئولوژی را از کتاب بیرون آورده در جامعه پیاده کردند.

وی با اشاره به این که هنگامی که امام خمینی(ره) در دوران تبعید خود در نجف اشرف دروس ولایت فقیه را آغاز کردند با مشکلات و اعتراضات دولت آن زمان روبرو شدند، گفت: تعدادی از روحانیون نیز مخالف نظریه های امام خمینی(ره) در خصوص قیام دولت اسلامی بوده اند اما امام خمینی(ره) بخاطر اخلاص در عمل در هدف خود موفق شدند و یک کشور اسلامی را مبنای ولایت فقیه پایه گزاری کردند که امروز موفق ترین دولت در منطقه حتی در جهان است.

این روحانی پاکستانی با بیان این که رهبر واقعی، موفق و صادق آن رهبری است که به مشکلات مردم رسیدگی کند چنانکه امام خمینی(ره) در عمل آنرا انجام دادند، ابراز داشت: امام راحل فرهنگ، نظریات و توانائی های علمی مردم ایران را بکلی عوض کرد.

وی با تاکید به این که امام خمینی(ره) راه شهادت را به مردم ایران یاد دادند و امروز مردم ایران بر شهادت افتخار می کنند و حتی روح مقاومت را در بدن فلسطینیان دمیدند و آنان را راه مقاومت یاد دادند، گفت: مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای موفق ترین و بهترین جانشین امام خمینی(ره) اند، جهان استکبار از تدبیرهای ایشان ناامید و وحشت زده است.

حجت الاسلام والمسلمین زیدی در آخر گفت: مرحوم جعفر نقوی و عباس کمیلی دو رهبران ملی پاکستان از شاگردان بلاواسطه امام خمینی(ره) بوده اند که همواره برای پیاده کردن افکار و نظریه های امام خمینی(ره) در پاکستان تلاش می کردند./988/

ارسال نظرات