۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۶۸۲۶۵۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

تحقق تمدن نوین اسلامی حول محور آموزه‌های قرآنی باید دغدغه همگانی باشد

تحقق تمدن نوین اسلامی حول محور آموزه‌های قرآنی باید دغدغه همگانی باشد
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام رفیعی گفت: دغدغه همه آحاد مردم و مسؤولان باید پیشرفت، توسعه و رسیدن به تمدن نوین اسلامی حول محور آموزه‌های دینی و قرآنی قرار باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حمید رفیعی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی امروز در نشست اعضای هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی استان اظهار داشت: از ویژگی‌های انقلاب اسلامی داشتن رهبری شایسته و توانمند همچون امام خمینی (ره) است که تمام نگاه‌های راهبردی ایشان به‌صورت تمام و کمال برگرفته از آیات قرآن و روایات بود.

وی با اشاره به این‌که امام (ره) اثبات کرد که قرآن می‌تواند نقشه راه باشد و هیچ نیازی به غرب و شرق نیست، افزود: بیشتر راهبرد و نقشه راه انقلاب اسلامی را امام راحل از مضمون آیات و روایات گرفت و تنها از داشته‌ها، ظرفیت‌ها و مبانی شرق و غرب چیزی را به‌عنوان نقشه انتخاب نکرد مگر در بحث جزئیات و کسب مهارت‌های که نگاهی جزئی شد؛ اما اساس و مسیر اصلی و طراحی اولیه انقلاب برگرفته از آیات و آموزه‌های قرآن و اسلام بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: باید دغدغه همه آحاد مردم و مسئولان برای پیشرفت، توسعه و رسیدن به تمدن نوین اسلامی حول محور آموزه‌های دینی و قرآنی قرار بگیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به اینکه نقشه راهبردی نظام اسلامی مسئله قرآن است، گفت: راهبرد اصلی و اساس نظام اسلامی مسئله قرآن است و نهادینه کردن سبک زندگی قرآنی در جامعه است.

وی تصریح کرد: فعالان قرآنی به‌جز فعالیت‌های روزمره و آموزش‌های قرآنی که دارند، باید به دنبال کاربردی شدن آیات قرآن در زندگی مردم و نهادینه شدن سبک زندگی قرآنی در جامعه باشند.

حجت‌الاسلام رفیعی تأکید کرد: سبک زندگی قرآنی به معنای حیات قرآنی و زندگی کردن برای رسیدن به بندگی قرآنی است و حضور اجتماعی و بصیرت ما باید حول آموزه‌های قرآنی باشد و از همین باب هیئت اندیشه‌ورز قرآنی باید در فعالیت‌های متعدد قرانی ورود کنند و با طرح و ایده‌های قرآنی مشکلات جامعه را در مسیر تعالی و رسیدن به سبک زندگی قرآنی حل کند./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات