۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۶۸۲۸۱۷

حضور مردم پای صندوق های رأی برای شرکت در آزمون سرنوشت ساز انتخابات

حضور مردم پای صندوق های رأی برای شرکت در آزمون سرنوشت ساز انتخابات
لرستان - امروز ملت ایران برای شرکت در آزمون سرنوشت ساز انتخابات پای صندوق های رأی می آیند تا به ندای رهبری لبیک بگویند.

به گزارش خبرگزاری رسا در خرم آباد، امروز، 28 خرداد 1400 سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با سراسر کشور در لرستان برگزار می شود.

مردم لرستان و شهر خرم آباد از آغاز انتخابات پای صندوق های رأی حاضر می شوند تا آغازگر برگزاری مراسمی باشکوه باشند و در تعیین سرنوشت خویش نقش آفرینی کنند.

امروز برخلاف دشمنان انقلاب شاهد حضور پرشور در پای صندوق های رأی خواهیم بود، همه به میدان انتخابات خواهند آمد تا به جهانیان ثابت کنند ملت با بصیرت ایران اسلامی خودشان برای تعیین سرنوشت کشورشان تصمیم خواهند گرفت و توطئه دشمنان خنثی ات.

آمدن مردم پای صندوق های رأی تجلی مردم سالاری دینی بوده و در 28 خرداد 1400 ملت ایران باری دیگر ماندن پای انقلاب، بیعت دوباره با آرمان های امام راحل و شهدا و بیعت دوباره با رهبر معظم انقلاب را اعلام و به نمایش می گذارند.  

محمود ثمینی، معاون استاندار لرستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت:  برای کم کردن خطر شیوع ویروس کرونا در شعب اخذ رأی استان تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

معاون استاندار لرستان بیان کرد: ضدعفونی کردن محل اخذ رأی، علامت گذاری در زمینه رعایت فاصله گذاری اجتماعی، توجه دادن مردم به مسائل بهداشتی و رعایت بهداشت فردی و تهیه ملزومات بهداشتی در شعب اخذ رأی از جمله اقدامات اجرایی است.

وی از حذف اثر انگشت در برگ تعرفه رأی خبر داد و عنوان داشت: در تمام شعب اخذ رأی حق استفاده از استامپ وجود ندارد.

ثمینی بیان کرد: بر اساس دستورالعمل اعلام شده توسط ستاد ملی مقابله با کرونا زمان رأی گیری از 7 صبح آغاز شده است و تا ساعت ۲۴ ادامه دارد.

فعالیت یک هزار و  ۸۷۱ شعبه ثابت و سیار شهری و روستایی در لرستان

وی در ادامه افزود: انتخابات امسال در ۱۱ شهرستان و یک هزار و ۵۱۶ روستای استان برگزار می‌شود.

معاون استاندار لرستان یادآور شد: در راستای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در لرستان یک هزار و ۸۷۱ شعبه ثابت و سیار شهری و روستایی فعالیت دارند.

ثمینی با بیان اینکه یک میلیون و ۵۰۱ هزار و ۹۶۴ نفر در استان واجد شرایط رأی گیری هستند، گفت: در لرستان ۳۳ هزار و ۸۲۵ نفر آنان رأی اولی هستند.

رییس‌ ستاد انتخابات لرستان از دایر شدن ۴۵۳ شعبه اخذ رای الکترونیک برای انتخابات ۲۸ خرداد در چهار شهرستان استان خبر داد و بیان کرد: ۳۴ شورای اسلامی شهر در لرستان وجود دارد که ۱۸۱ عضو اصلی و ۱۰۳ عضو علی البدل دارند.

ثمینی عنوان داشت: برای نظارت بر انتخابات نیز ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی نیز با ۲۴ شعبه بر روند برگزاری این رویداد سیاسی در استان نظارت دارد./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات