۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۶۸۳۱۸۵

پیام‌های انتخابات ۲۸ خرداد

پیام‌های انتخابات ۲۸ خرداد
اینک پایان تفکراتی است که غرب را نجات بخش می داند و شروع دیگری است برای گفتمان اصیل انقلاب، گفتمانی که مردم و نظام را بالاتر از منافع حزبی و جناحی می­ شمارد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، انتخابات ریاست جمهوری در 28 خرداد برگزار شد. انتخاباتی که دشمن از سالها قبل برای آن برنامه ریزی گسترده ای کرده، دولت روحانی  هم با ضعف­های مدیریتی در این سالها باعث سرخوردگی مردم شده، خواص بی بصیرت هم با تحریم انتخابات به میدان آمده بودند، انقلاب اسلامی در گذرگاهی سخت و دشوار قرار داشت، دشمنان میهن چشم طمع دوخته بودند که مردم از نظامشان سرخورده شوند، اما انتخاباتی با شکوه برگذار شد.

انتخاباتی که هم دیدگان دشمان را به هم دوخت و هم دوستان را امیدوارتر کرد. بدون شک انتخابات 28 خرداد پیام های ویژه ای داشت که به برخی از آنها اشاره می­ شود:

1-جمهور انقلابی

مردم در این سالها زحمات و مشقَّت های بسیار زیادی را متحمل شده بودند، گرانی مسکن و کالاهای اساسی، عدم ثبات قیمتها در بازار، قمار دولت با سرمایه های مردم در بورس ،ضعف­های مدیریتی و عدم شفافیت دولتمردان با مردم باعث سرخوردگی و گلایه مردم از اوضاع شده بود. تبلیغات گسترده دشمن و خواص بی بصیرت، این سرخوردگی ها را دامن می زد.علاوه بر آن وجود شرایط سخت کرونایی هم مانع بسیار مهم برای حضور مردم در انتخابات بشمار می آمد.

اما جمهور ایران نشان دادند با تمام این مشکلات و گلایه ها، به انقلاب اسلامی خود علاقه مند هستند. حضور مردم پیام شفافی برای دستگاه های استکباری دوستان داشت که مردم در عین مشکلات و سختی ها پای کار انقلاب خود هستند و از آن حفاظت می کنند. مردم نشان دادند بهتر از خواص خود تحلیل شرایط سخت بر می­آیند و اسیر تبلیغات مسموم دشمنان نمی ­شوند.

2- شکست گفتمان غربگرایی

غربگرایان که سالیان متمادی در کشور قدرت را بدست داشتند، همیشه این گونه تبلیغ می کردند که مردم به آنها تمایل بسیار زیادی دارند و سرمایه های اجتماعی بسیار گسترده ای دارند. آنها 8 سال پیش با سودای چرخیدن اقتصاد و صنعت هسته ای و تعامل با دنیا سکان اداره کشور را برعهده گرفتند و هرجا که نتواستند (یا نخواستند) کار کنند، فریاد زدند که نگذاشتند. با همین تبلیغات هم به عرصه رقابت ریاست جمهوری آمدند و وعده های مختلف به مردم دادند. امَّا انتخابات 28 مرداد پیام صریح و واضحی برای آنها داشت، آنها در رقابت چهار کاندید، چهارم شدند و حتی آرای باطله بیشتر از آنها رای آورد.

3-شیرینی وحدت

جریان های انقلابی در انتخابات های مختلف شرکت کردند، عدم وحدت و انسجام، ازآفت­هایی بود باعث سوء استفاده حریفان و شکست در رقابت­ها می ­شد. در این انتخابات جریان های مختلفی انقلابی نشان دادند که به بلوغ لازم در هم گرایی و هم­ افزایی رسیده ­اند. نه کام مردم به مشاجرات بیهوده تلخ شد و نه امکان سوء استفاده برای حریفان باقی ماند. تجربه شیرین وحدت در انتخابات 28 خرداد ، هم یادآور خاطرات شیرین گذشته  و هم نوید بخش برای جبهه­ های آینده بشمار می­رود. امید است که با همین وحدت و هم گرایی بسیاری از مشکلات مردم حل شود.
4- جذابیَّت گفتمان اصیل

هریک از نامزدها برای پیروزی در انتخابات گفتمانی را انتخاب کرده بود، برخی با تکیه بر عملیَّات روانی و شِگِرد­های ژورنالیستی به میدان آمده بودند. انتخاب مردم نشان داد که دوران عقلانیت عرفی و جنگ های شناختی رسانه ای به تمام رسیده است. و گفتمان انقلابی اصیل اگر بصورت ملموس ، شفاف و با استدلال منطقی به میدان رقابت بیاید ، برای مردم جذابیت تمام نشدنی دارد. 
5-تلخی بی بصیرتی

خواص هر جامعه، می توانند جهت دهنده توده ­های اجتماعی باشند. خواص اگر بدور از هوای نفس و دارای بصیرت باشند می­ توانند گره ­های مختلف را برای مردم بگشایند، امَّا ضعف و بی­ بصیریتی آنها می تواند گره های مختلفی را برای مردم و نظام فراهم آورد. خواص متعدّدی در انتخابات 28 خرداد نشان دادند، سابقه­ های خوب انقلابی نمی تواند موثرتر از ضعف­ ها و بی ­بصیرتی ها باشد. آنها به عیان اعلام کردند که نه تنها گره­گشا برای مردم نیستند بلکه باعث زخم های متعدِّد می شوند. حضور با شکوه مردم در انتخابات این پیام صریح را داشت که مردم انقلاب را به خواص گره نزده اند و انقلاب و نظام  برای آنها، فراتر از خواص است.

6-غربی های ضد دموکراسی

غربی­هایی که همیشه دم از مردم سالاری و حقوق بشر می­زنند، بار دیگر نشان دادند که در برگزاری ابتدایی ترین کارها به نفع جمهور ایران، ناتوان هستند. آنها با تبلیغات گسترده مانع حضور مردم در انتخابات شدند یا اجازه برگزاری انتخابات را ندادند و یا با رها کردن اراذل و اوباش مزاحم جمهور رای دهند شدند! آیا این همان شعار دموکراسی و حقوق بشر غربی­هاست؟!

7- گام دوم انقلابی

انتخابات 1400، برای گام دوم  انقلاب بسیار موثرو اساسی به نظر می رسید. مردم با انتخاب خود در 28 خرداد، گام استوار خود برای «گام دوم انقلاب» را نشان دادند و اینک عرصه برای دولت انقلابی و مردمی مهیَّاست که مردم و نظام را به سرچشمه های امید نزدیک تر کند.

اینک پایان تفکراتی است که غرب را نجات بخش می دادنند و شروع دیگری است برای گفتمان اصیل انقلاب، گفتمانی که مردم و نظام را بالاتر از منافع حزبی و می­ شمارد و برای حلّ مشکلات مردم با تمام وجود کار می­ کند. جوانان نخبه و انقلاب عناصر اصلی این حرکت بزرگ خواهند بود و پیروزی­های متعدِّد در انتظار به نظاره نشسته است.

1/4/1400
جعفر بحرینی

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۸
احسنت یکی از بهترین تحلیل هایی بود که در مورد انتخابات ۱۴۰۰ خوانده ام.
3
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹
پشت‌پرده رأى دادن زنان بی حجاب در خارج کشور چیست؟!
1
0
نریمانی
Iran, Islamic Republic of
۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳
چرا آیت الله رئیسی سیاست خارجه را از خود «بایدن» شروع کرد؟
1
0