۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۶۸۳۲۸۲
نماینده ولی فقیه در کاشان مطرح کرد؛

لزوم مدیریت مصرف آب در کشور

لزوم مدیریت مصرف آب در کشور
اصفهان - آیت الله سلیمانی برصرفه جویی در مصرف آب تأکید کرد و گفت: لزوم مدیریت مصرف آب در بخش‌های شرب، کشاورزی و صنعتی ضروری است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در کاشان صبح امروز در دیدار مدیرعامل و معاونین آبفای کاشان به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب از سد سازی در کشور به عنوان آینده نگری دولتمردان برای جلوگیری ازبحران بی آبی نام برد و گفت: امروز چه بخواهیم و نخواهیم با خشکسالی‌های ادامه دار و بحران آب در کشور روبرو هستیم.

وی مسأله بحران آب را جهانی دانست و با اشاره به اینکه در آینده جنگ بین کشور جنگ برسر نفت نخواهد بود بلکه جنگ بر سر آب خواهد بود، گفت: برخی از کارشناسان جنگ فعلی را جنگ نفت می‌دانند، اما اعتقاد دارند در آینده جنگ نفت تبدیل به جنگ آب خواهدشد.

آیت الله سلیمانی همچنین برمدیریت مصرف آب در بخش‌های مختلف خانگی، صنعتی و کشاورزی تأکید کرد و اظهار داشت: توسعه کمی وکیفی آب در بخش‌های شرب و کشاورزی و صنعت باید در دستور کار قرار داشته باشد.

وی تفکیک آب شرب از غیر شرب را ضروری دانست و افزود: با اجرای طرح‌های آب شرب از غیر شرب و شبکه فاضلاب شهری می‌توان بحران بی آبی در کشور را مدیریت کرد.

نماینده ولی فقیه در کاشان فرهنگ سازی در مصرف آب را حائز اهمیت دانست و اظهارداشت: تبلیغات و اطلاع رسانی در جامعه یکی از راه‌های تبیین فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب است.

محمدرضا اسدی رئیس هیات مدیره ومدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان نیز ابتدای این دیدار با اشاره به نامگذاری یکم تاهفتم تیربه عنوان هفته صرفه جویی در آب، متوسط بارندگی نزولات جوی امسال را ۱۲۵ میلی متر اعلام کرد و گفت: کاهش نزولات، گرمای زودرس هوا و افزایش مصرف آب، سبب شده تا متولیان امربه فکر چاره اندیشی در این خصوص باشند.

وی افزود: امسال یک ماه جلوتر به استقبال گرمای تابستان رفتیم و از خرداد ماه تابستان سختی را تجربه می‌کنیم که چنانچه مردم در کاهش مصرف آب مدیریت نکنند کمبود و قطعی آب اجتناب ناپذیراست.

اسدی با اشاره به اینکه در حال حاضر شرکت آب و فاضلاب کاشان مدیریت ۲ شهرستان، ۱۱ شهر و ۶۶ روستا را در قالب یکپارچه سازی شرکت‌های آب و فاضلاب بر عهده دارد گفت: ۱۵۲ حلقه چاه با برداشت ۱۸۵۰ لیتر بر ثانیه تامین آب شهری و ۴۶ حلقه چاه با برداشت ۲۶۰ لیتر بر ثانیه تامین آب روستایی را به عهده دارد.

وی با بیان اینکه ۲۷۰ روز از سال آبی را پشت سر گذاشتیم در حالی که ۷۰ درصد نسبت به سال‌های گذشته عقب هستیم، ابراز امیدواری کرد در سه ماه باقی مانده شاهد شستشوی ماشین و حیاط با آب شرب نباشیم تا بتوانیم بدون قطعی آب سال را به سر ببریم.

به گفته وی در هفته صرفه جویی در مصرف آب روزانه به سه نفر از مشتر کین کم مصرف به قید قرعه جایزه داده می شود تا سایر مشترکین پر مصرف هم تشویق به کاهش مصرف آب در حد الگوی مصرف آب شوند./۱۳۰۷/
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات