۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۶
کد خبر: ۶۸۳۳۱۰

کتاب جانشین پیامبر

کتاب جانشین پیامبر
کتاب جانشین پیامبر کتابی است که در آن کوشیده شده تا جریان جانشینی پیامبر در حد توان تبیین و شبهات پیرامون آن مورد مداقّه قرار گیرد.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، کتاب جانشین پیامبر به قلم استاد محمد علی جاودان کتابی است که در آن کوشیده شده تا جریان جانشینی پیامبر در حد توان تبیین و شبهات پیرامون آن مورد مداقّه قرار گیرد.همچنین نقش بی بدیل امیرالمومنین از آغاز تولد اسلام تا پایان جریان سقیفه شرح داده شده است.این کتاب توسط انتشارات واژه پرداز اندیشه به چاپ رسیده است.

در قسمتی از کتاب جانشین پیامبر داریم:

وقتی امیرالمؤمنین در روز غدیر به ولایت امر بعد از پیامبر تعیین شد، رسول خدا عمامه مشکی خود را از سر برداشته و بر سر مبارک علی السلام بست، و انتهای عمامه را از پشت سر بردوش آن حضرت قرار دادند. این عمامه مشکی رنگ که سحاب» نام داشت، گویی تاجی بود که بر سر جانشین پیامبر و ولی امر پس از او نهاده شده بود.  سیره نویسان و مورخین می گویند: پیامبر همیشه در مراسم مهم و سیاسی آن را بر سر می گذاشت؛ از جمله در برخورد با مسیحیان نجران یا در فتح مکه پیامبر این عمامه را به خاطر نهایت اهمیت این مراسم بر سر گذاشته بود.

عرب هرگاه می خواستند ریاست شخص بزرگی را بر قومی اعلام کنند یکی از مراسمشان بستن عمامه بر سر او بود. این افتخار بزرگی در عرب بود که شخص بزرگی عمامه خود را بر سر کسی ببندد که به معنای اعتماد بر او بود. با پایان یافتن خطبه و شهادت و اقرار عموم مسلمانان و مشخص شدن امیرالمومنین به عنوان ولی امر بعد از رسول خدا، پیامبر دستور داد در خیمهای که برابر خیمه ایشان برپا بود، علی ایلام در صدر خيمه بنشیند، مسلمانان و مهاجر و انصار به آن خیمه وارد شده و به ایشان با لقب «امیرالمومنین» سلام و تبریک و تهنیت عرضه بدارند. این تحیت و سلام البته مخصوص مردان نبود، بلکه زنان نیز مامور شدند تا ایشان را با خطاب «امیرالمومنین» سلام و تهنیت بگویند. بنابراین صحابة رسول خدا خدمت امیرالمومنین می رسیدند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
نریمانی
Iran, Islamic Republic of
۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰
جریان جانشینی پیامبر در این کتاب بحث شده.
ولی آیا این کتب مانع وحدت نیستند؟
0
5
محمد
|
۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۸
وحدت به معنی این است که حقایق گفته شود اما بدون توهین ها.کتاب جانشین پیامبر با اسناد تاریخی و نوشته استاد جاودان به هیچ وجه مانع وحدت نیست..این کتاب رو می تونید از فروشگاه اینترنتی کتاب قم تهیه کنید.
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۶
برای خرید این کتاب ارزشمند از سایت کتاب قم اقدام نمایید
3
0