۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۲
کد خبر: ۶۸۳۵۶۹

کتاب نذر نفس، روایتی از جهادگران مبارزه با کرونا

کتاب نذر نفس، روایتی از جهادگران مبارزه با کرونا
کتاب نذر نفس کتابی است در مورد خاطرات گروه های فعال شیرازی در مبارزه با ویروس کرونا که توسط انتشارات راه یار و در قطع رقعی به چاپ رسیده است.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، ویروس کرونا پدیده ای جهانی و فراگیر است که نظم متعارف زندگی را در بسیاری از نقاط دنیا به هم ریخته است. مردم هر کشوری در مقابله با این بیماری ناشناخته بازخوردی دادند به فراخور جهان بینی و فرهنگ و تجربه های تاریخی شان. هرقدر در فرهنگ جامعه ای همیاری، ایثار، جمع گرایی، خداباوری و آرمان خواهی ارزش بیشتری داشته باشد، آن جامعه در بحران ها و مسئله های اجتماعی همگراترو موفق تر عمل میکند.

به علاوه اینکه تجربه های تاریخی موفق نیز به توفیقات جامعه می افزاید. از این روست که تجربه های دفاع مقدس، راهپیمایی اربعین، راهیان نور، جهادسازندگی و اردوهای جهادی، تکیه داری و روضه های خانگی فعالیت های مسجدی و ده ها تجربه تاریخی مردم در ایران، در کنار فرهنگ دینی، نوع دوستی، ایثار و آرمان خواهی مردم ایران، واکنش متفاوتی را در مقابله با کرونا در مقایسه با سایر کشورها پدید آورد.

کتاب نذر نفس کتابی است در مورد خاطرات گروه های فعال شیرازی در مبارزه با ویروس کرونا که توسط انتشارات راه یار و در قطع رقعی به چاپ رسیده است.

در بخشی از کتاب نذز نفس می خوانیم:

اوایل، وقتی برای غسل کردن ماسک شیمیایی می زدم، خیلی سختم بود. به دوسه دست لباسی هم که روی هم می پوشیدیم، عادت نداشتم و ده دقیقه یک بار می آمدم بیرون، ماسکم را بالا میزدم و نفس می گرفتم و دوباره می رفتم داخل، نه تنها به وضعیت عادت نکردم، سردرد شدیدی هم گرفتم، یک بار که آمدم بیرون، آقای ایمنی فهمید حالم خوب نیست گفت " امروز، خواهرها پشتیبان ندارن، تونیروی پشتیبانشون میشی؟"  از خدا خواسته گفتم باشه، وقتی رفتم آنجا، دیدم خواهران با حجاب کامل همان دوسه لایه لباس محافظ را پوشیده اند، ماسک هم زده اند و دارند با انگیزه کار می کنند. آن روز، سه تا جنازه پشت سرهم غسل دادند که هرکدام دوسه ساعت طول کشید.

علاقمندان جهت تهیه کتاب می توانند به سایت اینترنتی فروشگاه کتاب قم مراجعه کنند.

 

ارسال نظرات