۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۱
کد خبر: ۶۸۳۵۷۴
به همت مؤسسه بوستان کتاب؛

کتاب «جن و ابلیس از دیدگاه قرآن» منتشر شد

کتاب «جن و ابلیس از دیدگاه قرآن» منتشر شد
کتاب «جن و ابلیس از دیدگاه قرآن» نوشته محمدزمان رستمی به همت مؤسسه بوستان کتاب منتشر شد.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا و به نقل از روابط عمومی مؤسسه بوستان کتاب، کتاب «جن و ابلیس از دیدگاه قرآن» نوشته محمدزمان رستمی به همت مؤسسه بوستان کتاب در ۳۲۸ صفحه منتشر شد.

جن موجودی نامرئی و اسرار آمیز است که تولد، مرگ، معاد، پاداش و جزای اخروی و علم و ادراک تشخیص مسئولیت و تکلیف دارد.

همه پیامبران بر جن‌ها نیز مبعوث شده اند؛ از این رو در میان جن‌ها ادیان، مذاهب و فرقه‌های فراوانی وجود دارد.

جن در برخی شرایط قادر به تسخیر انسان است و در برابر، انسان نیز در برخی شرایط قادر به تسخیر جن است؛ خداوند جن را آفرید تا در خدمت انسان باشد و به او یاری رساند، اما با توجه به وضعیت مشابه جنیان با انسان، جن می‌تواند از خدمت انسان سرباز زند که در این صورت نام شیطان به خود می‌گیرد و به وسوسه انسان می‌پردازد. ابلیس نخستین شیطان و سر سلسله همه شیطان هاست.

کتاب حاضر به دو بخش تقسیم می‌شود و از آنجا که ابلیس از جنس جن است، فصل نخست درباره ماهیت جن نگاشته شده و فصل دوم آن نیز به شناخت ابلیس اختصاص یافته است.

نویسنده این کتاب در فصل اول به تبیین «شناخت جن از دیدگاه اسلام» می‌پردازد و در این فصل موضوعاتی همچون «هدف های خلقت جن»، «مکان زندگی جن»، «ازدواج جن»، «مذاهب جن»، «پیامبران جن» و «تماس انسان با جن» را مورد بررسی قرار داده است.

همچنین در فصل دوم این کتاب نیز به «شناخت ابلیس از دیدگاه اسلام و قرآن» پرداخته شده و در ضمن آن موضوعاتی مانند «ابلیس از دیدگاه قرآن»، «ابلیس و شناخت قیامت»، «ذریه ابلیس»، «لشکر ابلیس»، «تجسم ابلیس (امکان مشاهده ابلیس)» و «هبوط آدم» مورد تبیین قرار گرفته است.

علاقه مندان با خرید اینترنتی این کتاب از طریق نشانی www.bustaneketab.com می‌توانند از تخفیف ۲۰ درصدی اثر مذکور بهره مند شوند.

ارسال نظرات