۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۶۸۳۶۰۶
امام‌جمعه بجنورد:

مدیران دستگاه‌های استانی به حضور در میز خدمت نماز جمعه اهتمام داشته باشند

مدیران دستگاه‌های استانی به حضور در میز خدمت نماز جمعه اهتمام داشته باشند
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین نوری بر تداوم برپایی میزهای خدمت با حضور مسؤولان ادارات و نهادهای مختلف در مصلای نماز جمعه تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در نشست ستاد نماز جمعه بجنورد، با اشاره به اهمیت و جایگاه نماز جمعه به‌عنوان قرارگاه‌های فرهنگی شهر، اظهار کرد: نماز جمعه از برکات انقلاب است و همه باید بکوشیم روزبه‌روز بر شکوه و پویایی آن بیفزاییم.

وی افزود: باید با استفاده از ابزارها و روش‌های هنری و رسانه‌ای تلاش کنیم حضور در نماز جمعه را در بین اقشار مختلف مردم به‌ویژه جوانان تقویت کنیم تا نمازهای جمعه پرشورتر از گذشته برگزار شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری در ادامه با اشاره به ضرورت تجلیل از خادمان نماز جمعه، اضافه کرد: خادمان به‌صورت صلواتی فعالیت می‌کنند؛ اما باید قدردان فعالیت آن‌ها باشیم؛ ازاین‌رو شایسته است تجلیل از هر دو گروه خادمانی که در گذشته فعالیت می‌کردند و خادمانی که اکنون مشغول کار هستند، در دستور کار قرار گیرد.

وی خطاب به اعضای ستاد نماز جمعه تصریح کرد: تلاش کنید خادمان جوان و نوجوان را وارد عرصه کنید و بخشی از کار را بر عهده آن‌ها بگذارید.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با اشاره به اهمیت فعالیت‌های فرهنگی جانبی در قالب ستاد نماز جمعه، با تأکید بر اینکه انتظار می‌رود دولت آینده نگاه ویژه‌ای به امور فرهنگی داشته باشد، ادامه داد: ستاد نماز جمعه گاهی حتی برای انجام یک کار فرهنگی بودجه ندارد؛ ازاین‌رو انتظار می‌رود دولت آینده نگاه ویژه‌ای به این نهادهای فرهنگی داشته باشد تا در اجرای برنامه‌های خود با موانع بودجه‌ای سخت روبرو نشوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری در ادامه از همکاری شهرداری و شورای اسلامی بجنورد با ستاد نماز جمعه قدردانی کرد و گفت: شهرداری و شورای اسلامی مرکز استان تاکنون همکاری شایسته‌ای با ستاد نماز جمعه داشته و انتظار می‌رود این همکاری و همراهی در دوره ششم تقویت شود.

وی همچنین بر تداوم برپایی میزهای خدمت با حضور مسؤولان ادارات و نهادهای مختلف در مصلای نماز جمعه تأکید کرد و گفت: لازم است همه ادارات در این زمینه فعال باشند نه اینکه میزهای خدمت در مصلای نماز جمعه به چند نهاد خاص خلاصه شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری افزود: ادارات و دستگاه‌های مختلف باید در این زمینه احساس تکلیف داشته باشند و به‌ویژه در ایامی که مناسبت‌های مرتبط با آن اداره وجود دارد، به‌طور جد در میز خدمت نماز جمعه حضور یابند./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات