۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۶۸۳۷۴۲
معاون تربیتی مجلس وحدت مسلمین پاکستان:

امنیت گلگت بلتستان مدیون تلاش های روحانیت شیعه است

امنیت گلگت بلتستان مدیون تلاش های روحانیت شیعه است
حجت الاسلام حیدری در سخنانی از تلاش های جانانه روحانیت شیعه پاکستان قدردانی کرد و گفت: امنیت گلگت بلتستان مدیون تلاش های روحانیت شیعه است.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد جان حیدری معاون تربیتی مجلس وحدت مسلمین پاکستان در سخنانی، امنیت گلگت بلتستان را مدیون تلاش های روحانیت شیعه دانست و از تلاش های جانانه روحانیت شیعه این کشور قدر دانی کرد.

وی با بیان این که مسلمانان بویژه شیعیان دارای فرهنگ بی نظیر و ماندگار اند که توسط پیامبر اسلام و أئمه طاهرین علیهم السلام به ما رسیده است، گفت: مراجع عظام، رهبران دینی و روحانیت شیعه در حفظ این فرهنگ تلاش و فداکاری های زیادی انجام داده اند.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که 40 سال پیش جهان استکبار تلاش داشت که این فرهنگ ناب اسلامی را از جامعه اسلامی ایران برچیند اما با مخالفت شدید روحانیت با رهبریت امام خمینی(ره) روبرو شد، ابراز داشت: امام راحل(ره) در حفظ ارزش های دینی و فرهنگ اسلامی تبعید را تحمل کردند و دیگر شخصیت ها از جمله مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای سختی های زندان را متحمل شدند تا دشمن را در اهداف شوم شان ناکام سازند.

وی با تاکید به این که ما در حفظ فرهنگ اسلامی کوتاه نخواهیم آمد، دولتمردان پاکستان نیز در حفظ ارزش های اسلامی به وظایف خود بدرستی عمل کنند، ادامه داد: مردم گلگت بلتستان بعنوان اکثریت شیعه نشین در فرهنگ تحمل، بردباری، مهمان نوازی، احترام به پیروان دیگر ادیان و مذاهب نسبت به دیگر مناطق کشور از امتیازات خاصی برخوردار اند، و این نتیجه تلاش های شبانه روزی علما و روحانیت شیعه است.

این روحانی شیعه پاکستان با عرض خیر مقدم به گردشگران خارجی مراعات حجاب و فرهنگ اسلامی را به آنان توصیه کرد و گفت: حجاب از واجبات دینی و زینت زنان مسلمان است، بی حجابی زنان نشان بی غیرتی مردان است./988/

ارسال نظرات