۱۱ تير ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۱
کد خبر: ۶۸۳۷۶۷
نماینده ولی فقیه در لرستان:

کار مرزبانی ادامه راه رزمندگان است

کار مرزبانی ادامه راه رزمندگان است
لرستان - نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به نقش مرزبانان در حفظ اقتدار نظام اسلامی گفت: کار مرزبانان ادامه راه رزمندگان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی شب گذشته در دیدار با فرمانده مرزبانی ناجا کشور با بیان اینکه  کار مرزبانی ادامه راه رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس است، گفت: زاگرس نشینان و فرزندان لرستانی در هر کجا حضور داشته به عنوان افراد متدین، انقلابی، شجاع و دلاور شناخته می‌شوند و همه ما موظف هستیم این پیشینه را حفظ کنیم.

نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: قرن چهاردهم را در شرایطی شروع کردیم که مملکت ما در دست انگلیس و آمریکا بود و با استبداد و استمرار همراه بود و یکی از ماموریت‌های رضا خان این بود که عشایر، طوایف و سادات لرستان را تبعید کرد ولی قرن پانزدهم را با انتخابات که همان مردم سالاری دینی بود شروع کردیم.

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: آگاهی بخشی و بصیرت بخشی نیروهای مرزبانی و تشکیل و تحول ساختاری نشان دهنده هوشمندی مقام معظم رهبری و فرماندهان ستاد مشترک است زیرا به روزرسانی مرزبانی‌ها بسیار اقدام مهم و خوبی است. 

وی بیان کرد: اینکه دشمن قبل از اینکه وارد مرزها شود توسط نیروهای مرزبانی‌های آنها را متوقف می‌کنند نشان دهنده ایمان بالا، معرفت افزایی، محبت و اطاعت است که در ماموریت یگان‌های رزمی الزامی است. 

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی گفت: حفظ اقتدار نظام اسلامی با وجود مرزهای خشکی و آبی فراوان و داشتن ۱۵ کشور همسایه سبب متحیر شدن دیگران شده که مجموعه نظام اسلامی چگونه در میان این همه بلایا و حوادث توانسته خودش را حفظ کند و همچنین سردرگم شکل ساختار نیروهای نظامی ایران هستند و برایشان سوال است که چگونه ارتش و سپاه و سایر نیروهای نظامی می‌توانند بدون هیچ تنشی در کنار هم همچون پیکره یک انسان عمل و با هم هماهنگ هستند

وی با بیان اینکه استان لرستان در طول ۴۰ سال اخیر دچار مشکلات و آسیب‌هایی شده و ما در گام دوم انقلاب اسلامی باید دقت کنیم که چنین آسیب‌هایی تکرار نشود، تصریح کرد: در حقیقت شروع کار دولت سیزدهم آغازی برای جبهه انقلاب است که همه کسانی که بر سر کار می‌آیند باید خودشان را وقف خدمت مردم کنند و به دنبال نفع خودشان نباشند، زیرا فرصت آزمون و خطا دیگر نداریم و وقف به خدمت به این معناست که دیگر خود نفعی نبرده بلکه مردم باید ببرند.

نماینده ولی فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: غیر قابل قبول است که استان لرستان بیش از ۴۰ منطقه حاشیه نشین وجود دارد و فقر و تنگدستی بیداد کند و یا اینکه  از ۵۰۰ هزار خانواده لرستانی ۱۰۰ هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد باشند.

وی با بیان اینکه امنیت مردم قابل خدشه نیست، اظهار داشت: نیروی انتظامی باید با اقتدار اعمال قانون کند زیرا نمی‌شود با امنیت مردم سست برخورد کرد البته دولت نیز باید اعتبارات لازم را در اختیار نیروی انتظامی و مرزبانان قرار بدهد./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات