۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۶۸۴۱۰۸
امام جمعه موقت کرمانشاه:

نیکوکاران در ساخت مسجد و حسینیه پیشقدم باشند

نیکوکاران در ساخت مسجد و حسینیه پیشقدم باشند
کرمانشاه - حجت الاسلام والمسلمین حجتی گفت: نیکوکاران و خیرین در ساخت مسجد و حسینیه ها در شهرها و به ویژه در روستاها همواره پیشقدم باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین محمد حجتی امروز در دیدار با جمعی از خیرین استان کرمانشاه اظهار داشت: کسی که کار خیری را در راه خداوند متعال انجام می دهد دهها برابر آن را از پروردگار خواهد گرفت و از سوی دیگر زندگی وی سرشار از برکت الهی می گردد.

امام جمعه موقت کرمانشاه گفت: شما عزیزان خیر و نیکوکار همیشه برای انجام امور عام المنفعه و خداپسندانه گوی سبقت را از هم دیگر می ربایید و این را باید از الطاف الهی دانست که نصیب شما عزیزان شده است.

این استاد حوزه علمیه کرمانشاه افزود: بعد از پیروزی انقلاب بسیاری از خیرین که از تمکن مالی برخوردار بودند در بخش های مختلف ورود پیدا کردند که مهمترین این بخش ها را می توان ساخت بیمارستان، مدرسه و مسجد عنوان کرد که این اعمال نیکوکارانه برای شما نیکوکاران جزو آثار ماتاخر محسوب می شود.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نهضت مدرسه سازی در کشور، بیان داشت: خوشبختانه در همین استان کرمانشاه بانی بسیاری از مدارس خیرین و نیکوکاران هستند که این نشان از روحیه مردانگی و پهلوانی مردم این دیار دارد و امیدواریم که این روند روز به روز در جامعه نهادینه شود.

امام جمعه موقت کرمانشاه در ادامه با اشاره به اینکه در بخش درمان نیز خیرین در این ایام کرونایی سنگ تمام گذاشتند، گفت: در روزهایی که بخش درمان و بهداشت کشور درگیر مبارزه با بیماری کروناست، به کرار دیده شده است که بخشی از نیازهای بیماران کرونایی و حتی دیگر بیماران توسط شما نیکوکاران تهیه شده است همانند اهدا دستگاه اکسیژن ساز، دستگاه دیالیز، سونوگرافی.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی با اشاره به اینکه پایه و اساس کار خیر نفس و هدف متعالی آن در دل و ضمیر نیکوکار است، عنوان کرد: برخی از افراد را در جامعه می بینیم که از نظر مالی بسیار توانمند هستند ولی هرگز در امور خیر شرکت نمی کنند که باید گفت این افراد شانس و فرصتی که خداوند برای خدمت به مردم به آنها داده را عملا از دست می دهند.

این عالم کرمانشاهی بیان داشت: مساله ای که در اینجا باید مطرح شود، توجه بیشتر به اقشار کم درآمد و آسیب پذیر در این شرایط کرونایی و اوضاع نامساعد اقتصادی است، اکنون بسیاری از خانواده ها حتی برای تامین ابتدایی ترین نیاز زندگی خود درمانده هستند، بنابراین شما با اعمال نیک خود می تواند همراه و یاور این خانواده ها و افراد باشید.

امام جمعه موقت کرمانشاه در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: موضوع دیگری که باید بدان توجه کنیم، ایجاد و ساخت مساجد و حسینیه ها در شهرها به ویژه در روستاهاست، به عینه شاهد خلا این مکان های مذهبی در کشور و به ویژه استان کرمانشاه هستیم، بنابراین امیدواریم که در این راستا نیز شما عزیزان پیشقدم باشید./1400/

ارسال نظرات