۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۰
کد خبر: ۶۸۴۰۵۲
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه مطرح کرد؛

زمینه گرایش بیشتر جوانان به مساجد فراهم شود/ لزوم ساماندهی نمازخانه ها

زمینه گرایش بیشتر جوانان به مساجد فراهم شود/ لزوم ساماندهی نمازخانه ها
کرمانشاه - آیت الله علما گفت: زمانی که مساجد ما از جوانان و دیگر نسل ها پر شود در مقابل شاهد کاهش بسیاری از ناهنجاری ها در سطح جامعه خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، جلسه ستاد اقامه نماز کرمانشاه عصر امروز با حضور آیت الله مصطفی علما؛ امام جمعه کرمانشاه، استاندار و دیگر مدیران استانی در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد.

آیت الله مصطفی علما در این جلسه اظهار داشت: بر پا داشتن نماز جمعه انسان را از بدی ها و مفاسد به دور نگه می دارد بر همین اساس تمامی انبیای الهی انسان را تشویق به نماز و زکات کرده اند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه بیان کرد: همچنین بهترین و سریع ترین راه برای رسیدن به معبود اصلی همین اقامه نماز است تا جایی که هنگام اقامه نماز بین بنده و خداوند متعال هیچ فاصله ای نیست.

امام جمعه کرمانشاه در ادامه سخنان خود تصریح کرد: کسانی که زندگی خود را با نماز و قرآن همسو کرده اند هم در این دنیا سعادتمند هستند و هم در آخرت، بنابراین می توان گفت که نماز تضمین کننده امروز و فردای انسان مومن است.

آیت الله علما گفت: باید با انجام تبلیغات درست و بجا زمینه گرایش بیشتر جوانان و نوجوانان به سمت مسجد و نماز فراهم شود و زمانی که مساجد ما از جوانان و دیگر نسل ها پر شود در مقابل شاهد کاهش بسیاری از ناهنجاری ها در سطح جامعه خواهیم بود از این روست که همواره بزرگان دین نماز را عامل و سدی محکم در مقابل بدی و شرارت ها معرفی می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در ادامه سخنان خود اظهار داشت: هرگونه سرمایه گذاری در نهادینه سازی فرضیه نماز در جامعه بسیار مفید و سودمند است و نتایج این کار خوب را همه در آینده می بینند لذا از مدیران درخواست داریم که از ظرفیت های خود در این راستا استفاده کنند.

امام جمعه کرمانشاه تاکید کرد: در زمان پیامبر اکرم(ص) تمام تصمیم گیری های حکومتی در مساجد بود، بنابراین باید فکر کنیم و چاره ای بیندیشیم، هم برای نماز و هم برای مساجد و همه باید دست به دست هم دهیم تا جوانان و همه گروها جذب مساجد شوند؛ زیرا انقلاب از مساجد آغاز شد و باید این مهم در مساجد استمرار یابد.

در ادامه این جلسه هوشنگ بازوند؛ استاندار کرمانشاه در سخنانی با اشاره به اهمیت و جایگاه مهم نماز جماعت در ادارات و در جامعه بیان کرد: باید اذعان کرد که برخی از نمازخانه ها در ادارات و نیز در بین راه ها وضعیت مناسبی ندارد و این امر از جاذبه های نماز عملا می کاهد./1400/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
سیروس
Iran, Islamic Republic of
۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰
در اسلام، در حوزه فهم و پرسشگری هیچ خط قرمزی نداریم . برای پاسخ دهی به سوالات قشر جوان تدبیر داشته باشید.
0
0