۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۶۸۴۰۷۰
امام جمعه اهل سنت کرمانشاه مطرح کرد؛

شبکه های ماهواره ای و تغییر در کارکردهاي خانواده

شبکه های ماهواره ای و تغییر در کارکردهاي خانواده
کرمانشاه - ماموستا مرادی گفت: به عینه می بینیم که خود متولیان حوزه ارتباطات از پیام رسان های خارجی استفاده می کنند که این جای بسی تاسف دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ماموستا عبدالرحمان مرادی صبح امروز در دیدار با جمعی از فعالان فرهنگی و اجتماعی این استان با اشاره به اینکه بسیاری از وسایل ارتباط جمعی اکنون جنبه منفی خود را به مردم ما نشان می دهند، اظهار داشت: متاسفانه برخی از تکنولوژی ها در حوزه ارتباطات بیشتر از اینکه برای جامعه بشری مثمرثمر باشند، عملا شئونات آن جامعه را تخریب می کنند.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه گفت: برای نمونه طبق آمارهای موجود که به تازگی منتشر شد بیش از 45 میلیون ایرانی در پیام رسان های غیرایرانی و خارجی عضویت دارند که بی شک عضویت در این پیام رسان ها بیشتر از آنکه به مخاطب اطلاعات درست ارائه نماید به صورت خزنده و ناملموس بر باورهای دینی و ملی وی تاثیرات منفی خود را می گذارد.

این عالم اهل سنت با اشاره به اینکه نمی توان صرفا به صورت قهریه با این موضوع مهم و جهانی برخورد کرد، افزود: همه اذعان داریم که پیام رسان ها به مانند یک شمشیر دولبه هستند که هم می سازند و هم خراب می کنند، بنابراین اکنون بهترین دفاع در برابر این وضعیت پیش آمده، مدیریت درست و اصولی و در دست گرفتن امور است.

ماموستا مرادی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: البته باید از مسؤولان متولی در حوزه ارتباطات نیز گله مندی خود را اعلام کنیم، استفاده از پیام رسان های داخلی هم کم هزینه است و هم از نظر اخلاقی و محتوا دارای امنیت قابل توجهی هستند، ولی به عینه می بینیم که خود متولیان حوزه ارتباطات از پیام رسان های خارجی استفاده می کنند که این جای بسی تاسف دارد.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود به معضل ماهواره در سطح جامعه اشاره کرد و گفت: متاسفانه برخی از خانواده ها شبکه های ماهواره ای را جایگزین شبکه های داخلی کرده اند که این نه تنها به نوعی پشت پا زدن به فرهنگ ملی و دینی است، بلکه وجود گیرنده های شبکه های ماهواره ای در هر خانواده ای آسیب های اعتقادی و فرهنگی بسیاری برای اعضای آن خانواده به دنبال دارد.

این عالم اهل سنت افزود: البته باید اذعان کرد که رسانه ملی با توجه به این همه پتاسیل در کشور هنوز در تولیدات و محتواسازی با مشکلات پیش پا افتاده ای روبروست و همین امر باعث گرایش برخی از خانواده ها به سمت ماهواره می گردد.

ماموستا مرادی بیان داشت: برای تغییر ذائقه مردم باید کارهای فرهنگی و زیربنایی انجام شود، نمی توانیم یک روزه یا یک ماهه فرهنگ ها را تغییر دهیم، بنابراین همه شما که به نوعی در این حوزه ها دغدغه هایی دارید می توانید با تشکیل کارگروه های مختلف، نسبت به احیای دوباره فرهنگ ایرانی ـ اسلامی نقش کلیدی داشته باشید./1400/

ارسال نظرات