۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۶۸۴۳۱۲

ترجمه قرآن کریم به «زبان پنجابی» منتشر شد

ترجمه قرآن کریم به «زبان پنجابی» منتشر شد
ترجمه قرآن کریم به «زبان پنجابی» محلی ایالت پنجاب پاکستان پس از ترجمه و چاپ روانه بازار شد.  

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، عبدالمالک مجاهد مدیر عامل مرکز بین المللی دارالسلام پاکستان، از انتشار ترجمه قرآن کریم به «زبان پنجابی» زبان محلی ایالت پنجاب پاکستان خبرداد و گفت: این ترجمه یکی از نیازهای جامعه پنجابی پاکستان بوده است که الحمد لله امروز به ثمر رسید.

عبدالمالک مجاهد با بیان این که 60 درصد مردم پاکستان به زبان محلی پنجابی مکالمه می کنند و زبان پنجابی سومین زبان جهان اسلام است، افزود: این زبان بین مسلمانان شبه قاره دومین رتبه و در جهان نهمین رتبه را دارد به همین علت ترجمه قرآن به زبان پنجابی یکی از نیازهای روز بوده است.

وی با اشاره به این که ترجمه قرآن کریم در زبان پنجابی همانند دیگر زبان ها سختی ها و دشواری های خاص خودش را داشت، گفت: ترجمه حاضر نتیجه تلاش های شبانه روزی چندین ساله اندیشمندان پاکستان است و در این ترجمه روش های خاصی بکار گرفته شده است.

این اندیشمند پاکستانی با تاکید به این که کتاب مقدس مسیحیان جهان انجیل به هزاران زبان ترجمه شده است و اما تعداد زبان های ترجمه قرآن کریم هنوز کم اند، ابراز داشت: با توجه به مشکلات پیش روی به جهان اسلام و تشدید اسلام هراسی در جهان، لازم است که قرآن کریم در زبان های مختلف زنده جهان ترجمه و منتشر شود تا مردم از معارف واقعی اسلامی و الهی آگاهی پیدا کنند.

وی در آخر با بیان این که افتخار ترجمه به زبان پنجابی نصیب پروفسور روشن خان کاکر شده است، گفت: این ترجمه در ماه نوامبر میلادی سال گذشته تکمیل شده بود و در حال حاضر پس از چاپ روانه بازار شده است./988/

ارسال نظرات