۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۶۸۴۳۱۵
امام جمعه بابل:

حجم خرابی ها در کشور زیاد است/ ضرورت توجه دولت سیزدهم به مسأله عفاف و حجاب

حجم خرابی ها در کشور زیاد است/ ضرورت توجه دولت سیزدهم به مسأله عفاف و حجاب
مازندران - امام جمعه بابل با بیان این که متأسفانه امروز حجم خرابی ها در کشور زیاد است، گفت: مردم خواهان توجه جدی دولت سیزدهم به مسأله عفاف و حجاب هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امروز در دیدار جمعی از مبلغان خواهر و برادر شهرستان با اشاره به در پیش سالروز ازدواج امام علی(ع) به اهمیت مسأله ازدواج در جامعه اشاره کرد و گفت: حدود ده میلیون دختر و پسر در کشور داریم که متأسفانه بخاطر موانع فرصت ازدواج را پیدا نکردند.

وی با بیان این که متأسفانه در حال حاضر زندگی مجردی ترجیح برخی جوانان کشورمان است و این نگرانی جدی است که ما با آن در جامعه مواجه هستیم، افزود: مهریه ها و جهیزیه های بسیار سنگین از جمله اموری است که بسیاری از خانواده ها به علت عدم توان تأمین آن از فراهم کردن این شرایط ازدواج بازمانده اند.

امام جمعه بابل با تأکید براین که امر ازدواج باید از طریق بیان فواید و برکات، آن در جامعه گفتمان سازی شود، خاطرنشان کرد: تحصیل نباید مانع ازدواج شود حتی اگر در سنین پایین باشد.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی افزود: باید سن متعارف ازدواج را در نظر گرفت و حتی با امکانات اولیه و ساده راهی برای تشکیل زندگی جوانان فراهم شود.

استاد حوزه علمیه مازندران همچنین به وظایف دولت و مجلس در فراهم کردن بسترهای لازم برای ازدواج آسان جوانان اشاره کرد و گفت: باید از همه ظرفیت های موجود برای سوق دادن جوانان به امر ازدواج استفاده و موانع پیش روی این سنت حسنه دینی برداشته شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به 21 تیر سالروز جنایت رضاخان قلدر در مسجد گوهر شاد مشهد اشاره کرد و افزود: این جنایت برای آن بود که سد بزرگ حجاب و عفاف را در جامعه بشکند تا بتواند بر جامعه مسلط شود.

امام جمعه بابل با اشاره به این که رضاخان می خواست با روش های آتاتورکی با برداشتن حجاب و چادر از سر زنان این امور را پیش ببرد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر هم دشمن با توطئه ها و هجمه های مختلف درصدد همین امر است.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان این که دشمن امروز خانواده های ما را هدف قرار داده اند، گفت: دشمن در تلاش است تا حجاب را در جامعه از میان بردارد و این گونه بر جامعه مسلط شود.

وی با اشاره به این که در ایام تبلیغات انتخاباتی برخی نامزدها با به کار بردن کلمه حجاب اجباری به دنبال سوء استفاده از این مسأله بودند، افزود: یکی از اموری که در قرآن به آن تاکید شده حجاب است و شخصیت و صیانت از یک زن در گرو حجاب است.

امام جمعه بابل با بیان این که متأسفانه امروز حجم خرابی ها در کشور زیاد است و ما نمی خواهیم توقعات را برای دولت سیزدهم زیاد کنیم، گفت: اما مردم خواهان توجه جدی به مساله عفاف و حجاب هستند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با تأکید براین که مسأله عفاف و حجاب در جامعه اسلامی باید به عنوان یک موضوع مهم مورد توجه جدی همه مسؤولان قرار گیرد، افزود: متأسفانه نگاه برخی ها به مسأله عفاف و حجاب، سیاسی و جریانی است که بسیار اشتباه است./950/

ارسال نظرات