۱۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۶۸۴۱۷۴
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران:

سیاست های فرهنگی کشور نباید دستخوش تغییر مدیریت ها شود

سیاست های فرهنگی کشور نباید دستخوش تغییر مدیریت ها شود
مازندران - حجت الاسلام صادقی با بیان این که سیاست های فرهنگی کشور نباید دستخوش تغییر مدیریت ها شود، گفت: توجه به حوزه فرهنگ باید در اولویت برنامه مسؤولان باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در نشست مبلغان دینی مرکز استان با اشاره به اهمیت و رسالت فعالیت های تبلیغی در جامعه، فعالان این عرصه را مجاهدان فی سبیل الله معرفی کرد و گفت: کسانی که در راه تبلیغ دین و ارزش های معنوی تلاش می کنند به طور حتم نزد خداوند متعال از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند.

وی با بیان این که مبلغان دینی امروز هدایت گران جامعه به سمت ارزش های معنوی و الهی هستند، افزود: روحانیت به عنوان مشعلداران هدایت جامعه در دوران غیبت، رسالت بسیار سنگینی در نشر و گسترش معارف الهی در جامعه بر عهده دارند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که خوشبختانه امروز به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی، زمینه و بستر برای نشر احکام دینی در جامعه به خوبی فراهم شده است، ادامه داد: این در حالی است پیامبر گرامی اسلام و ائمه معصومین(ع) در شرایط خفقان و بدون هیچ ابزار و امکانی، به تبلیغ دین خدا می پرداختند.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که امروز ما میراث دار مجاهدت ها و تلاش های صد ها سال جهاد علمی و تبلیغی گذشتگان هستیم، تصریح کرد: باید با تبلیغ صحیح دین در جامعه از این میراث عظیم در برابر هجمه ها و توطئه های دشمنان حراست کنیم.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که اگر جهاد علمی و تبلیغی عالمان و بزرگان دینی جامعه نبود امروز از میراث ارزشمند دین در جامعه بهره مند نبودیم، خاطرنشان کرد: باید با تلاش و مجاهدت علمی و تبلیغی این مسیر را با قدرت ادامه دهیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که جامعه اسلامی سال ها است که در یک جنگ فرهنگی با دشمنان دین و انقلاب است، ادامه داد: رفتار منفعلانه در میدان جنگ به طور حتم آثار جبران ناپذیری را برای جامعه ما در پی خواهد داشت.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که دشمن شبانه روزی علیه دین و ارزش های انقلاب می تازد، گفت: در این میدان نابرابر، روحانیت به عنوان سرباز دین و ولایت، رسالت سنگینی در حفظ و حراست از مبانی دینی و انقلابی بر عهده دارد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمن با ترویج اباهه گری، فساد و بی بندوباری به دنبال از بین بردن هویت دینی جامعه اسلامی است، ادامه داد: اگر در چنین شرایطی بخواهیم سکوت کنیم و یا رفتار منفعلانه داشته باشیم به طور حتم جامعه در مسیر انحراف قرار خواهد گرفت.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه یک وحدت و انسجام مناسبی میان همه نهادهای فرهنگی و دینی برای مقابله با هجمه ها و توطئه های دشمنان وجود ندارد، گفت: اگر این انسجام به وجود بیاید به طور حتم بر دشمن غلبه خواهیم کرد.

وی با بیان این که سیاست های فرهنگی کشور نباید دستخوش تغییر مدیریت ها قرار گیرد، خاطرنشان کرد: متأسفانه با جابجایی دولت ها، شاهد تغییر رویکرد فرهنگی در کشور هستیم که این به نوبه خود دارای ایراد و اشکال است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز دشمن در برابر ما کاملاً منسجم و متحد است، ادامه داد: نباید به جای مقابله با توطئه دشمنان، به مسائل حاشیه ای که هیچ ارزشی ندارد بپردازیم.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با انتقاد از وضعیت فرهنگی مناطق گردشگری و سواحل استان، خاطرنشان کرد: متأسفانه هیچ برنامه فرهنگی برای مقابله با آسیب هایی که امروز در این مناطق شاهد آن هستیم وجود ندارد.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به حضور خودجوش و جهادی طلاب در مناطق گردشگری و سواحل استان، ادامه داد: به واسطه حضور خودجوش طلاب جهادی در سواحل، شاهد گسترش دامنه فعالیت های فرهنگی و دینی در این مناطق با هدف مقابله با آسیب ها هستیم./950/

ارسال نظرات