۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۶۸۴۳۳۸
رییس ایالتی مجمع علمای شیعه پاکستان:

دفاع از حرمت عزاداری و اهل بیت پیامبر(ص) وظیفه دینی و ملی است

دفاع از حرمت عزاداری و اهل بیت پیامبر(ص) وظیفه دینی و ملی است
حجت الاسلام والمسلمین زیدی اهانت به مقام شامخ امام موسی کاظم(ع) را به شدت محکوم و تاکید کرد: دفاع از حرمت عزاداری و اهل بیت پیامبر(ص) وظیفه دینی و ملی است.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید اسد اقبال زیدی رییس مجمع علمای شیعه در ایالت سنده پاکستان نسبت به اهانت امام هفتم شیعیان جهان حضرت موسی ابن جعفر علیهما السلام واکنش نشان داد و گفت: تا زنده ایم مدافع حقوق عزاداری و اهل بیت پیامبر(ص) خواهیم بود.

این روحانی پاکستانی با تاکید به این که ما خواهان فضای پرامن و با ثبات در داخل کشور هستیم، ابراز داشت: توهین به مقدسات شیعه همچون دیگر مقدسات اسلامی به شدت محکوم است و عاملین آن خائن به سرزمین پاکستان و دین مبین اسلام اند.

وی خواستار دستگیری فوری و محاکمه توهین کننده به امام موسی کاظم علیه السلام شد و گفت: وهابیت عامل ناامنی در پاکستان است، آنان با این اقدام اتحاد اسلامی را نشان کرده اند اما مثل همیشه با اقدام مدبرانه رهبران شیعه توطئه دشمنان ناکام خواهد شد.   

حجت الاسلام والمسلمین زیدی بر اجرای قانون اساسی در خصوص مبارزه با تروریسم و افراط گرائی در خاک پاکستان تاکید کرد و ادامه داد: افراد یا گروه های که قوانین ملی و امنیتی را به بازی می گیرند به شدت برخورد شوند تا شاهد تکرار چنین اعمال ننگین و جنایت کارانه نباشیم.

وی با بیان این که طبق قانون اساسی کشور توهین به مقدسات اقلیت های مذهبی حتی غیر مسلمان ممنوع بود و خلاف خواسته بنیانگذاران پاکستان محمد علی جناح و علامه اقبال لاهوری است، ابراز داشت: عزاداری رگ حیاتی شیعیان این کشور است، دفاع از حرمت عزاداری و اهل بیت پیامبر(ص) وظیفه دینی و ملی همگانی است./988/

ارسال نظرات