۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۶۸۴۳۴۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران خبر داد؛

راه اندازی قرارگاه ستاد عملیات محرم در شهرهای مازندران

راه اندازی قرارگاه ستاد عملیات محرم در شهرهای مازندران
مازندران - حجت الاسلام شکریان از راه اندازی قرارگاه ستاد عملیات محرم در همه شهرهای مازندران خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در دومین ستاد عملیات محرم اداره کل تبلیغات اسلامی استان، گفت: با توجه به اهمیت هر چه باشکوه تر برگزارشدن مراسمات محرم 1443 هجری قمری ایجاد قرارگاه ستاد عملیات محرم در همه شهرهای مازندران امری اجتناب ناپذیر است.

وی ضمن عرض تسلیت بمناسبت شهادت نهمین اختر تابناک امامت و ولایت امام جواد(ع) و با تاکید بر اهمیت برنامه ریزی برای برگزاری هرچه باشکوه مراسم های ماه محرم 1400با رعایت دقیق شیوه نامه ها، دستورالعمل ها و پروتکل های وزارت بهداشت و درمان، اظهار داشت: مراسم شور حسینی در ماه محرم امسال با رعایت دقیق شیوه نامه ها، دستورالعمل ها و پروتکل های وزارت بهداشت و درمان برگزار خواهد شد.

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: ایجاد قرارگاه ستاد عملیات محرم در همه شهرهای مازندران می تواند به برگزاری هر چه باشکوه این مراسمات کمک کند.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به تاثیرگذاری رسانه های دیداری و شنیداری، شبکه های اجتماعی و فضای مجازی به ویژه رسانه ملی، افزود: رسانه های دیداری و شنیداری، فضای مجازی به ویژه رسانه ملی می تواند در ترویج فرهنگ عاشورا و عبرت های عاشورایی این واقعه عظیم بسیار موثر واقع شود.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با تاکید بر رعایت همه هیأت های مذهبی و عزاداران حسینی نسبت به تمامی شیوه نامه ها و پروتکل های بهداشتی، تصریح کرد: با توجه به تجربه سال های گذشته، همه هیات های مذهبی و عزاداران حسینی باید در این شرایط کشور نسبت به رعایت شیوه نامه ها، دستورالعمل ها و پروتکل های وزارت بهداشت و درمان حساسیت جدی داشته باشند.

حجت الاسلام شکریان در ادامه سخنان خود با اشاره به اهمیت هم افزایی همه دستگاه های اجرایی، فرهنگی و تبلیغی و گروه های مختلف دینی و مذهبی، خاطر نشان کرد: به تعبیر امام خمینی (ره) ما هر چه داریم از محرم ابا عبدالله الحسین (ع)، عاشورا و واقعه کربلاست و باید همه دستگاه های اجرایی، نظامی، انتظامی و فرهنگی برای برگزاری باشکوه این مراسمات وارد میدان شوند و هم افزایی داشته باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران بر ضرورت ایجاد قرارگاه های ستاد عملیات شهرستانی در همه نقاط مازندران اشاره و تاکید کرد: محرم جلوه عینی از گفتمان مقاومت و پایداری است و امروز جبهه مقاومت به رهبری ایران اسلامی با همان گفتمان عاشورایی در مقابل استکبار جهانی ایستاده است و این محرم و صفر فرصت ارزشمندی برای تبیین گفتمان مقاومت در جوامع اسلامی است./950/

ارسال نظرات