۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۶۸۴۳۹۲
تغییر فاز اصلاح طلبان در آستانه تشکیل دولت جدید؛

معیشت و زباله گردی هم مورد توجه قرار گرفت

معیشت و زباله گردی هم مورد توجه قرار گرفت
سیدهادی خامنه ای گفت و گویی مفصل در خصوص آسیب شناسی سیاسی اصلاحات با روزنامه ایران داشته که پایگاه خبری جماران فقط بخش معیشتی گفته ها را در صفحه اول خود برجسته کرده است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید هادی خامنه ای در گفت و گویی با روزنامه ایران به آسیب شناسی رفتار اصلاح طلبان پرداخته و خواستار تغییر رویه سران اصلاحات شد.

وی در این گفت و گو به درستی گفت: منابع دینی درباره مراحل توبه تصریح دارند که اولین شرط قبول توبه اعتراف بنده به گناه و اشتباه نزد خداوند متعال است. این قاعده در رابطه جریان‌های سیاسی با مردم هم صادق است. اگر اعتراف به اشتباه نکنید یعنی می‌خواهید آن اشتباه و خطا را در فرصت دیگری تکرار کنید.

این فعال سیاسی در ادامه افزود: متأسفانه کاری که بعضی مسئولان کشور در دوره‌های مختلف نکردند، اعتراف به اشتباه بود. آنها حتی گاهی سعی کردند خطای گذشته را جبران کنند؛ اما حاضر نشدند به اشتباه خود اعتراف کنند و رسماً نگفتند اشتباه کردیم. به‌همین دلیل است که بخشی از مردم هنوز آنها را باور و قبول نمی‌کنند.

فضای کلی این مصاحبه بررسی خط و مشی اصلاح طلبان بوده و تنها در بخشی از گفت و گو در پاسخ به خبرنگار پیرامون نظرخواهی رئیس جمهور منتخب از فعالان سیاسی می گوید: من به شخصه از اینکه این تماس‌ها با چه تعداد از فعالان و چه کسانی گرفته شده، بی‌اطلاعم و در همان حد که در خبرها منتشر شده شنیدم. هرچه باشد به فال نیک می‌گیرم».

حتی در عکس صفحه اول روزنامه ایران نوشته شده: «وظیفه ما حمایت از دولت در صورت تحقق وعده ها است.»

این فعال سیاسی در ادامه بررسی نظرخواهی دفتر رئیسی از فعالان سیاسی با اشاره به وضعیت معیشتی مردم گفت: حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) یکی از افتخاراتی که در خطبه‌هایش مطرح کرده، این است که وضع مردم را بهبود بخشید. کسانی که خواستار حکومت اسلامی هستند، باید بدانند که اسلامی کردن یعنی همین. یعنی خیر دنیا و آخرت مردم را فراهم کردن. انسان‌های خردمند جامعه درجه‌بندی مسائل را تشخیص می‌دهند که در مسائل فرهنگی آیا مقدار موی یک دختر خانم مهم‌تر است یا گرسنگی و تا کمر دولا شدن او در سطل زباله.

حجت الاسلام خامنه ای خاطرنشان کرد: آنچه باید در این دولت پیگیری شود، بهبود زندگی مردم متناسب با‌ شأن انقلاب اسلامی است. اینکه مردم یک زندگی شرافتمندانه و همراه با عدالت داشته باشند. این همان چیزی است که اصلاحات می‌خواهد. اینکه حقوق معیشتی، اجتماعی و سیاسی مردم تأمین شود و عدالت در همه جنبه‌ها برقرار باشد. این خواسته پیش شرط‌هایی دارد؛ اینکه جلوی بی‌قانونی، اختلاس، رانت و دزدی را بگیریم.

پایگاه خبری جماران در صفحه اصلی خود این مصاحبه را پوشش داده و برای انتخاب تیتر فقط به بخش معیشتی گفته های حجت الاسلام خامنه ای توجه کرده است و سعی کرده با برجسته کردن عبارت «هدف ما از اصلاحات چیزی نیست جز بهبود زندگی مردم» توجه طیف اصلاحات به معیشت را نشان دهد.

گفته های حجت الاسلام سیدهادی خامنه ای از فعالان با سابقه اصلاح طلب در خصوص معیشت مردم حرف بسیار درست و ارزشمندی است اما همچنان جای پرسش از مسؤولان پایگاه خبری جماران و همچنین فعالان سیاسی اصلاح طلب وجود دارد که چرا پس از 8 سال به فکر معیشت مردم افتادید و در طی سالیان گذشته هدف اصلاحات بهبود زندگی مردم نبود؟

آرمان امام خمینی و انقلابیون رفع بی عدالتی و بهبود معیشت مردم بود و شنیدن این مباحث از زبان اصلاح طلبان جای تشکر دارد اما همزمان این سؤال مطرح است که چرا به دولتی که سخت ترین ضربه ها را به معیشت مردم وارد کرد چنین تذکراتی ندادید؟

در جایی از تیتر از پرسش «آیا مقدار موی یک دختر خانم مهم‌تر است یا گرسنگی و تا کمر دولا شدن او در سطل زباله؟» استفاده شده است و حتما باید پاسخ داد که معیشت و درآمد پایدار خانواده ها خیلی مهم تر از مسائلی مثل تار موی دختر یا کنسرت، ورزشگاه رفتن خانم ها، پیامک حجاب فرستادن است؛ همان مسائلی که در این 8 سال از سوی دولتی ها و پایگاه های خبری حامی آن مورد توجه قرار گرفته و همزمان معیشت فراموش شده است.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ح. براتی
Iran, Islamic Republic of
۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۱
درود بر رسای انقلابی که شجاعانه اصلاحات رو می نوازه
0
0