۲۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۶۸۴۷۰۷
مسئول امور بین الملل مجلس وحدت مسلمین پاکستان:

آمریکا خواهان ناامنی و بی ثباتی در همسایگان افغانستان است

آمریکا خواهان ناامنی و بی ثباتی در همسایگان افغانستان است
حجت الاسلام والمسلمین شیرازی در گفت‌وگو با شبکه خبری اروپایی یونیوز گفت: هدف واقعی آمریکا ایجاد ناامنی و بی ثباتی در همسایگان افغانستان است.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید شفقت حسین شیرازی مسئول امور بین الملل مجلس وحدت مسلمین پاکستان در گفتگو با شبکه خبری اروپایی یونیوز گفت: هدف واقعی آمریکا ایجاد ناامنی و بی ثباتی در همسایگان افغانستان است.

وی با تحلیل اوضاع افغانستان در سطح ملی و بین المللی پس از آمریکا، گفت: ایالت متحده قصد ندارد به طور کامل از افغانستان دست بکشد بلکه وی دوست دارد پس از خروج نیز نفوذ خود را در افغانستان داشته باشد.

این روحانی شیعه پاکستان با بیان این که امریکا دوستدار امنیت و ثبات در افغانستان و منطقه نیست بلکه با نفوذ در افغانستان می خواهد برای کشورهای همسایه مشکلات ایجاد کند و توطئه بچیند، ابراز داشت: اوضاع میدانی حکایت از این است آمریکا پس از انعقاد یک پیمان و توافق با طالبان از افغانستان خارج می شود لذا می بینیم که هر منطقه ای که آمریکایی های تخلیه کردند طالبان بر آن قابض شد.

وی با تاکید به این که ۲۰ سال پیش آمریکا و متحدانش با شعار نابودی طالبان به افغانستان حمله کرده وارد این خاک شدند، ادامه داد: آمریکا در مدت ۲۰ سال نه فقط این که افراط گرایی را در افغانستان ریشه کن نکرد و نقشی در پیشرفت افغانستان نیز نداشت بلکه در تامین اهداف شوم خود، امنیت و ثبات افغانستان و منطقه را نابود کرد.

مسئول امور بین الملل مجلس وحدت مسلمین پاکستان با اشاره به این که ملت افغانستان پس از ورود آمریکایی ها به سرزمین شان زیر چکمه های ظلم و ستم له شدند، اظهار داست: ریشه تمام مشکلات ها سیاست های ظالمانه و غلط آمریکا در حق مردم ضعیف و مظلوم افغانستان بود.

وی با بیان این که آمریکا به بهانه حمله به برج های دوغلوی مرکز تجاری جهانی نیویورک توسط بن لادن، افغانستان را به خاک و خون کشید و امنیت و ثبات منطقه را از بین برد، تصریح کرد: ایالت متحده پس از ناکامی در افغانستان و گذشت ۲۰ سال، امروز به بازی مذاکرت روی آورده است و می گوید مذاکرات تنها راه حل مسئله افغانستان است با این که مردم افغانستان و همسایگان از روز اول به این مسئله اعتقاد داشته و تاکید کرده اند.

این عالم شیعه پاکستان در آخر با تاکید به این که آمریکا پس از انعقاد یک پیمان و قرار داد از افغانستان خارج می شود و از طالبان قول امنیت نیروهای خود را گرفته است، ابراز داشت: سوی دیگر هیچ استراتژی برای امنیت مردم افغانستان تدوین نکرده و تضمین و توافقی با طالبان برای عموم مردم صورت نگرفته است./988/

ارسال نظرات