۲۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۶۸۴۷۲۴
رهبر شیعیان پاکستان:

جوانان نقش مهمی در پیشرفت کشور دارند

جوانان نقش مهمی در پیشرفت کشور دارند
حجت الاسلام والمسلمین نقوی با تاکید به این که دولت در تشکیل جامعه ای سالم فرصت های مناسبی در اختیار جوانان قرار دهد، گفت: جوانان نقش مهمی در پیشرفت کشور و ملت دارند.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید ساجد علی نقوی رهبر شیعیان پاکستان در پیامی به مناسبت روز جهانی مهارت جوانان و دیدار با اعضای سازمان دانشجویان جعفریه پاکستان، گفت: این وظیفه دولت است که برای آموزش و تربیت جوانان، تفکر سازنده، رفتار مثبت و محافظت در برابر گمراهی برنامه های مناسبی تدوین و در جامعه اجرا کند.

وی با بیان این که جوانان نقش عمده ای در پیشرفت هر ملتی دارند، ابراز داشت: برای تشکیل جامعه ای سالم ضروری است برای نسل جدید فرصت های مساوی فراهم گردد و نهادهای مربوطه امکانات مناسب و سازنده ای در اختیارشان قرار دهند.

رهبر شیعیان پاکستان با استناد به چهل و یکمین ایت کریمه از سوره حج: الَّذِينَ إِنْ مَكَّنَّاهُمْ فِي الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلَاةَ وَآتَوُا الزَّكَاةَ وَأَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَنَهَوْا عَنِ الْمُنْكَرِ ۗ وَلِلَّهِ عَاقِبَةُ الْأُمُورِ؛ (آنان که خدا را یاری می‌کنند) آنهایی هستند که اگر در روی زمین به آنان اقتدار و تمکین دهیم نماز به پا می‌دارند و زکات می‌دهند و امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند و (از هیچ کس جز خدا نمی‌ترسند چون می‌دانند که) عاقبت کارها به دست خداست، گفت: برای نجات نسل جوان از گمراهی با ایجاد زمینه فعالیت های سازنده باید فضای آماده شود که جوانان در رشد و سازندگی کشور نقشی مهم ایفا کنند البته جوانان نیز به وظائف خود به درستی آشنائی پیدا کنند و به آن عمل کنند.

وی با اشاره به این که در حال حاضر کشور با چالش های زیادی روبرو است، فقدان فضای آموزشی بهتر و جامعه ای سالم یکی از چالش های مهم امروز است، ادامه داد: مانند سایر کشورهای جهان، جامعه پاکستان نیز تحت تأثیر پیشرفت های علمی، فنی و سایر موارد قرار گرفته است.

رییس مجمع علمای شیعه پاکستان افزود: تغییر وضعیت منطقه نیز پاکستان را تحت تأثیر خود قرار داده است، در این وضعیت نه فقط این که جوانان از اوضاع ملی و جهانی آگاهی پیدا کنند بلکه فرصت های در اختیار آنان قرار داده شود تا برای حل مسائل و مشکلات نقش بسزائی ایفا کنند./988/

جوانان نقش مهمی در پیشرفت کشور و ملت دارند

ارسال نظرات