۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۶۸۴۹۴۶
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

حقوق‌های نجومی خلاف عدالت است

حقوق‌های نجومی خلاف عدالت است
اصفهان ـ آیت الله مهدوی با بیان اینکه حقوق های نجومی ظلم و خلاف عدالت است، گفت: برخی عدالت را تنها در مسائل کوچک می پسندند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، امروز در جلسه شرح نهج البلاغه، با اشاره به حکمت 30 نهج البلاغه، گفت: امام علی(ع) فرمودند ایمان بر چهار ستون صبر، یقین، عدل و جهاد استقرار دارد.

وی به تفسیر «عدالت» از منظر امام علی(ع) پرداخت و ادامه داد: عدالت به معنای «اعطای حق به ذی حق» است؛ یعنی وقتی موجودی حقی دارد به او حقش را کامل عطا کنیم، بنابراین عدالت به معنای مساوی بودن نیست؛ برخی گمان می‌کنند عدالت به معنای تساوی و برابری است، در حالی که هرکسی حق خود را باید داشته باشد و معنای عدالت این است.

آیت الله مهدوی با بیان اینکه برخی عدالت را تنها در مسائل کوچک می پسندند، اظهار کرد: حقوق‌های نجومی ظلم و خلاف عدالت است و همان کسی که حقوق نجومی می‌گیرد برای ظهور دعا می‌کند! در صورتی که نمی‌داند امام زمان(عج) مانع این ظلم‌ها خواهند شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: افرادی در زمان امام علی(ع) ادعای عدالتخواهی داشتند، در حالی که به دنبال سهم خواهی بودند و انتظار داشتند امام جایگاهی به آنها بدهند که شایسته آن نیستند؛ در انقلاب اسلامی نیز شاهد بودیم افرادی در ابتدای انقلاب اسلامی به دنبال کسب قدرت و جایگاه بودند و پس از انقلاب اسلامی انتظار داشتند پست و سمتی بگیرند و وقتی به آنها پست و مقامی نرسید مسیر خود را از انقلاب اسلامی جدا کردند.

وی تبعیت از فرمایشات ولی فقیه و رهبری را امری لازم قلمداد کرد و افزود: زیاد به خودمان نباید اعتماد داشته باشیم که ما طرفدار عدالت هستیم، زیرا کسی که حاضر به رعایت قوانین نیست نمی‌تواند بگوید عدالتخواه است؛ هرکسی باید به حق خود قانع باشد تا بتواند عدالت را به درستی درک کند.

آیت الله مهدوی با اشاره به آیاتی از سوره نحل، حفظ عفاف، حجاب و حیا را از مصادیق عدالت دانست و تصریح کرد: انبیای الهی مأمور به اجرای عدالت بودند؛ خداوند در قرآن کریم می‌فرماید هدف از ارسال پیامبران الهی گسترش عدالت در زندگی همه مردم بوده است./1304/پ210/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات