۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۶۸۵۰۱۳
عضو هیأت رییسه مجلس:

قوه قضاییه با توهین‌ها و دروغ‌های نامزدها در ایام انتخابات برخورد کند

قوه قضاییه با توهین‌ها و دروغ‌های نامزدها در ایام انتخابات برخورد کند
حجت‌الاسلام سلیمی در تذکری با اشاره به توهین‌های برخی نامزدها در خلال تبلیغات انتخاباتی، خواستار برخورد قضایی دستگاه عدلیه با این کج‌رفتاری‌ها شد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی امروز در جلسه علنی و در اخطار قانون اساسی اظهار داشت: توهین‌ها و دروغ‌ها در خلال تبلیغات انتخاباتی از سوی برخی نامزدها بیان شد سوال آن است آیا این توهین‌ها و دروغ‌ها به قوه قضائیه ارجاع شده و آیا این قوه در برابر  این کج‌رفتاری‌ها اقدامی انجام داده است؟

وی افزود: چرا عده‌ای در آن ایام در برابر افکار عمومی به دروغ مسائلی را به دیگران و حتی به سایر کاندیداها مطرح کرده و به آنها توهین کردند ضمن اینکه به این افراد دروغ بستند لذا باید با این افراد برخورد قضایی شود ولی اگر برخورد قضایی از سوی دستگاه عدلیه صورت نگیرد در آینده ممکن است این توهین‌ةا و دروغ‌ها بیشتر شود.

عضو هیأت رییسه مجلس با اشاره به دخالت دولت در انتخابات اخیر تصریح کرد: رئیس‌جمهور در ایام انتخابات با اشاره به اصل 60 قانون اساسی اظهاراتی داشته‌اند، او در ایام انتخابات فقط این اصل قانون اساسی افتاد اما مجلس این مطالبه را بر اساس همین اصل از او دارد چرا که رئیس‌جمهور فقط مسؤول امور اجرایی است و قانون‌گذاری بر عهده مجلس است.

حجت الاسلام سلیمی تصریح کرد: دولت در زمان تبلیغات در کار نهادهای ناظر بر انتخابات دخالت کرد.

وی گفت:‌ رئیس‌جمهور طبق اصل 60 قانون اساس مسؤول پاسخگویی به اشتغال، تورم، نقدینگی، بیمه، رکورد، اقتصاد، معیشت و سلامت جامعه است و حتی او باید طبق اصل 58 و 59 قانون اساسی پاسخگوی سایر مسائل باشد و بهتر است این اصول را به خوبی بخواند و بداند که قانون‌گذاری با مجلس است و او حق دخالت در امور قانون‌گذاری در کشور را ندارد.

ارسال نظرات