۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۶۸۵۰۳۰
کابینه تراز؛

دولت سیزدهم در کنار توجه به اقتصاد از مقوله فرهنگ غافل نشود

دولت سیزدهم در کنار توجه به اقتصاد از مقوله فرهنگ غافل نشود
حجت الاسلام رهدار گفت: نباید دولت سیزدهم در کنار توجه به اقتصاد از مقوله فرهنگ که قرار است راهبرد و پشتیبان مسائل اقتصادی کشور باشد، غافل شود.

حجت الاسلام احمد رهدار، مدیر مؤسسه فتوح اندیشه در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به تبیین شاخصه ها و ویژگی های اعضای کابینه دولت سیزدهم پرداخت و گفت: تمام مسؤولان در ابعاد و شاخصه های مدیران موفق اختلافی با هم ندارند، اما بیشترین مشکل در تعیین شاخصه ها بر مصداق عینی و اجرایی است.

مدیر مؤسسه فتوح اندیشه بیان کرد: اگر از آقای روحانی شاخصه های تعیین اعضای کابینه سؤال شود، او نیز پاسخ خواهد داد که بر اساس تجریه، توانمندهای مدیریتی، دلسوزی برای مردم و کارآمدی، اعضای کابینه خود را تعیین و انتخاب کرده است.

حجت الاسلام رهدار ابراز داشت: در دولت روحانی، تطبیق شاخصه ها بر مصداق های خارجی به گونه ای بوده که مشاهده کردیم اعضای هیأت دولت روحانی هم ناکارآمد، عدم دلسوزی و ناتوان در مدیریت بوده است.

وی با بیان اینکه برخی بر این عقیده هستند که باید مدیریت اجرایی کشور همسویی و مطابق با نظام جهانی باشد، گفت: ایده دولت یازدهم و دوازهم همسویی و تطابق اداره کشور با نظام جهانی است و اعضای کابینه دولت روحانی بر این عقیده هستند که باید فعالیت های اجرایی کشور در راستای اهداف جهان قرار گیرد.

مدیر مؤسسه فتوح اندیشه ابراز کرد: دولتمردان کنونی این دیدگاه را دارند که حتی قوانین داخلی کشور باید تابع و همسو با قانون های جهانی تنظیم و تدوین شود، بر اساس این منطق، سیاست داخلی کشور تابع و متغیری از سیاست خارجی ما خواهد شد.

نباید دولت سیزدهم به بهانه توجه به اقتصاد از مقوله فرهنگ غافل شود

مسؤولان با اعتقاد به توان و داشته های داخلی کشور را اداره کنند

وی همسویی اداره کشور با نظام جهانی را امری نامطلوب توصیف کرد و افزود: نباید اداره کشور در جهت شریک و همسو شدن با نظام جهانی قرار گیرد، بلکه باید مسؤولان با اعتقاد به توان و داشته های داخلی کشور را اداره کنند.

حجت الاسلام رهدار اظهار کرد: اگر قرار بود که اداره کلان کشور با سمت و سوی نظام جهانی همسو و هماهنگ باشد، دیگر نیازی به انقلاب اسلامی نداشتیم، اما ملت ایران، ورودی نظام جهانی را ظلم، استبداد و استکبار می دانست، از این رو مردم برای تغییر در این رویکرد انقلاب را انجام دادند.

مدیر مؤسسه فتوح اندیشه ابراز کرد: از هیأت دولت آقای رئیسی به عنوان دولت جهادی و انقلابی انتظار می رود که داعیه دار تأسیس راه و هدف خود، بدون وابستگی به بیگانگان باشد، هر چند آنها داعیه جنگ با جهانیان را نخواهند داشت.

حجت الاسلام رهدار اظهار کرد: اگر نظام اسلامی ایران برای اداره کشور خود در مسیر نظام جهانی گام برنمی دارد، به معنای اعلام جنگ با جهانیان نیست، بلکه به معنای اعلام این راهبرد است که طبق مبانی و اهداف و آرمان خود خواهیم توانست که برای اداره کشور برنامه تدوین و مسیر خود را طی کنیم.

هیأت دولت سیزدهم شناخت درستی از اولویت های نیازهای جامعه داشته باشد

وی با بیان اینکه به تعبیر رهبر معظم انقلاب در گام مرحله سوم تکامل انقلاب اسلامی، یعنی تأسیس دولت اسلامی هستیم، گفت: انتظار می رود که هیأت دولت سیزدهم، شناخت درستی از اولویت ها و نیازهای جامعه داشته باشد و اگر رییس جمهور منتخب بیش از پنجاه نیاز اساسی کشور را شناسایی می کند، حدود ده اولویت مهم را در دستور کار خود قرار دهد و وزیران متناسب با این اولویت ها انتخاب کند.

حجت الاسلام رهدار با بیان اینکه آیت الله رئیسی حل معضلات اقتصاد و اشتغال را اولویت اصلی دولت خود اعلام کرده است، افزود: باید رییس جمهور منتخب، فردی را برای وزارت فرهنگ انتخاب کند که درک درستی از اقتصاد و رابطه دوسویه اقتصاد و فرهنگ داشته باشد.

وی با بیان اینکه در نظام های سیاسی و اجتماعی نباید میزان توجه به اولویت ها به اندازه ای باشد که هارمونی و انسجام کلی نظام را برهم بزند، گفت: به طور مثال اینکه اگر تمام برنامه و بودجه ها به سمت حل مسائل اقتصادی سوق داده شود، اما بعد از دو سال مسائل اقتصادی حل شود، اما در این دو سال نظریه، ایده و کنش فرهنگی را تولید نکرده باشیم و انگیزه علمی کافی نداشته باشیم، دوباره مشکلات کشور حتی در عرصه اقتصاد زیاد خواهد شد.

حجت الاسلام رهدار هشدار داد: نباید دولت سیزدهم به بهانه توجه به اقتصاد از مقوله فرهنگ که قرار است راهبرد و پشتیبان مسائل اقتصادی کشور باشد، غافل شود.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
شمیسان
United States
۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷
ایشون برای تبلیغ دولت رئیسی سنگ تموم می ذاره و باید از امثالهم در مبادی نظری دولت استفاده بشه.
0
0