۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۶۸۵۰۶۰

حجت الاسلام گلفام حسین از علمای پاکستان درگذشت

حجت الاسلام گلفام حسین از علمای پاکستان درگذشت
حجت الاسلام والمسلمین دکتر گلفام حسین از روحانیون شیعه پاکستان ندای حق را لببیک گفت.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین گلفام حسین از روحانیون شیعه پاکستان در ۵۰ سالگی بر اثر ویروس منحوس کرونا در بیمارستان بهشتی قم دار فانی را وداع گفت.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر گلفام حسین (اعلی الله تعالیٰ مقامه)  در سال ۱۹۷۰ میلادی در یکی خانواده های کاملا مذهبی و پیرو اهلبیت علیهم السلام در محله دهاب اباد شهر حافظ اباد ایالت پنجاب پاکستان به دنیا آمد.

وی آموزش های ابتدایی حوزوی را در شهر حافظ آباد نزد حجت الاسلام سیف علی نجفی از روحانیون بزرگ پاکستان، فرا گرفت و سپس برای آموزش و یادگیری علوم و معارف دینی سطوح بالاتر، وارد حوزه علمیه جامعه المنتظر شهر لاهور پاکستان شد و مدتی بعد به حوزه علمیه جعفریه گوجرانواله شمال پاکستان مهاجرت کرد و به شاگردی حجت الاسلام شیخ کرامت علی نجفی در آمد.

این روحانی پاکستانی برای تحصیل علوم تخصصی حوزوی در سال ۱۹۹۶ میلادی وارد حوزه علمیه قم شد و نزد اساتیدی بزرگ و برجسته قم کسب علم و فیض کرد و با نمره ممتاز در موضوع فلسفه اسلامی از مجتمع آموزش عالی حضرت امام خمینی(ره) مدرک دکتری را دریافت کرد.

وی به همراه تحصیل مشغول تدریس به طلاب غیر ایرانی در مجتمع های آموزشی و مدارس جامعه المصطفی العالمیه بوده است و از اساتید رسمی این مرکز شمار می رفت.

حجت الاسلام والمسلمین گلفام حسین دارای شخصیتی اجتماعی، با اخلاق، مخلص، متقی و پرهیزکار بود، و در پاکستان از مبلغان و سخنرانان برجسته و نخبگان شیعه بشمار می رفت.

وی تلاش های فراوانی در ترویج افکار انقلاب اسلامی و نظریه ولایت فقیه در پاکستان داشت و از اولویت های دینی و تبلیغی خود شمار می کرد./988/

ارسال نظرات