۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۶۸۵۱۱۲
رهبر شیعیان پاکستان مطرح کرد؛

دعای عرفه؛ دائره المعارف تربیتی برای انسان ها

دعای عرفه؛ دائره المعارف تربیتی برای انسان ها
حجت الاسلام والمسلمین نقوی در پیامی به مناسبت روز عرفه و شهادت پیشتاز کربلا حضرت مسلم ابن عقیل، گفت: عرفه روز توبه، استغفار، عبادت و بازگشت به سوی خداوند است.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید ساجد علی نقوی رهبر شیعیان پاکستان و رییس مجمع علمای شیعه این کشور در پیامی بمناسبت روز عرفه و شهادت پیشتاز کربلا و نهضت عاشورا حضرت مسلم ابن عقیل علیهما السلام، عرفه را روز توبه، استغفار، عبادت و بازگشت بسوی خداوند دانست و گفت: حضرت مسلم بن عقیل در سفر کوفه سختی ها و مظالم راه را تحمل کرد اما نگذاشت پرچم حق سرنگون شود.

وی با اشاره به اهمیت روز عرفه، که در این روز با حضور در بارگاه خداوند متعال می توان اسباب و وسائل دنیا و آخرت را فراهم کرد، افزود: امام چهارم حضرت زین العابدین علیه السلام در این روز دیدند که گدائی از مردم طلب حاجت می کند، حضرت فرمود وای بر تو که امروز نیز از بندگان طلب حاجت می کنی در حالیکه امروز خداوند متعال بچه ای در شکم مادر را نیز محروم نگذاشته است.

این روحانی پاکستانی با بیان این که دعای عرفه یک دائره المعارف تربیتی برای انسان ها است، ابراز داشت: معارفی که توسط امام حسین علیه السلام در این دعا تبیین شده است در جهان نظیری ندارد.

وی به مظلومیت پیشتاز حماسه کربلا حضرت مسلم ابن عقیل علیهما السلام اشاره کرد و افزود: این سرباز خط ولایت و امامت در پیروی از دستورات امام خود با جرأت و شهامت در برابر ستمگران و قدرت های باطل یکه و تنها ایستاد و از حق دفاع کرد.

رهبر شیعیان پاکستان با تاکید به این که طبق نقل بعضی از مورخین به همراه حضرت مسلم ابن عقیل علیهما السلام در سفر کوفه، دو فرزند خردسال ایشان نیز بوده اند و در این راه جام شهادت نوش کردند، گفت: این عمل حضرت مسلم ابن عقیل علیهما السلام حکایت از این دارد که در راه دفاع و حمایت از ارزش های دینی و اسلامی از تقدیم جان عزیزان خود، نباید دریغ کرد.   

وی در آخر گفت: خداوند در روز عرفه بندگان را به انجام عبادات و اطاعت دعوت کرده است و امامان معصوم علیهم السلام نیز عرفه را روز توبه، استغفار، عبادت و بازگشت بسوی خداوند دانسته اند./988/

ارسال نظرات