۰۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۶۸۵۲۷۱
نماینده ولی فقیه در کاشان:

انقلاب اسلامی کارآمدی دین در عرصه های مختلف را به جهانیان اثبات کرد

انقلاب اسلامی کارآمدی دین در عرصه های مختلف را به جهانیان اثبات کرد
اصفهان - آیت الله سلیمانی با اشاره به اینکه پیش از انقلاب دین را افیون ملت ها می دانستند، گفت: انقلاب اسلامی کارآمدی دین در عرصه های مختلف را به جهانیان اثبات کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در مصلی بقیه الله الاعظم کاشان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزارشد، با اشاره به پنجم مرداد ماه سالروز نخستین اقامه نمازجمعه کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی به امامت آیت الله طالقانی(ره) گفت: نماز عبادی سیاسی جمعه سبب صفا، صمیمیت و الفت بین مردم می‌شود.

وی با اشاره به برخی برکات نماز جمعه گفت: نماز‌های جمعه در دوران دفاع مقدس محل اجتماع و اعزام رزمندگان اسلام و بسیجیان به جبهه‌ها و ستاد پشتیبانی جنگ بود و کمک‌های مردمی از محل برگزاری نماز‌های جمعه به جبهه‌ها ارسال می‌شد.

آیت الله سلیمانی نماز جمعه را در سلامت جامعه، خانواده، امنیت جامعه، اتحاد ملی، مقابله و مقاومت با دشمنان و افزایش آگاهی امت، اقتدار ملی، حل مشکلات و رسیدگی به نیازمندان موثر دانست.

نماز جمعه سبب اقتدار امت اسلامی است
وی همچنین انسجام بین قشر‌های مختلف مردم را از دستاورد‌های نمازجمعه اعلام کرد و افزود: وحدت بین امت اسلامی سبب اقتدار امت اسلامی است ازاین رو خداوند مقدر کرده تا امت اسلامی هفته‌ای یک بار دورهم جمع شوند، چرا که نمازجمعه دل‌های مردم را با هم مهربان می‌کند و از مشکلات یکدیگر با خبر می‌شوند.

آیت الله سلیمانی درادامه به مشکلات قطعی برق در سراسر کشور و کمبود و بحران بی آبی در بسیاری از مناطق کشوراشاره کرد و مشکل برق را جدی دانست و تأکید کرد: رفع مشکل آب و برق نیازمند مصرف بهینه و مهندسی در مصرف است.

رفع مشکل آب و برق نیازمند مصرف بهینه و مهندسی در مصرف است
به گفته وی متولیان اموربرق باید به گونه‌ای مدیریت کنند تا صنایع کشور و منطقه کاشان به دلیل مشکل قطعی برق با آسیب‌های جدی روبرو نشوند.

نماینده ولی فقیه درکاشان همچنین به گام دوم انقلاب اشاره کرد و عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران در اوج ناباوری و کارآمدی دین و معنویت به پیروزی رسید چرا که به مسلمانان جهان اینگونه القاء می‌شد که اسلام قدرت تأمین سعادت، عزت و عظمت برای پیروان خودش را ندارد.

آیت الله سلیمانی ادامه داد: آنها معتفدند بودند برای به دست آوردن سعادت و عزت و عظمت و قدرت یا باید از الگوی غربی و فرهنگ اروپایی و یا از تئوری‌های مارکسیسم که براصل مالکیت اشتراکی و نظام کمونیستی استواربود پیروی کرد.

وی ادامه داد: در چنین دوره‌ای امام امت شعار نه غربی و نه شرقی را مطرح کرد و پیروان امام امت و امت امام شعار نه غربی و نه شرقی را شعار کلیدی قلمداد کردند و هر دو قدرت غرب و شرق با این شعار از تقسیمات سیاسی و جغرافیایی جهان حذف شدند.

نماینده ولی فقیه در کاشان به خطرافتادن منافع آمریکا در ایران و اعتقاد و باور مذهبی و حفظ کرامت انسانی در لوای اسلام ناب محمدی به عنوان یک قدرت درایران را سبب دشمنی آمریکا با ایران دانست و افزود: کشور‌های زیر سلطه آمریکا نیز به تبعیت از این کشور در صدد مقابله با ایران برآمدند.

آیت الله سلیمانی گفت: دشمنی شوروی با ایران نیز به دلیل هویت انقلاب اسلامی و تشکیل حکومت دینی در ایران بود، چرا که دین را افیون می‌دانستند و عمر دین را به پایان رسیده می‌دانستند و معتقد بودند دین توان حاکمیت ندارد و دین را باید در زوایای تاریخ جستجو کرد.

وی ادامه داد: با پیروزی انقلاب اسلامی یک حاکمیت دینی با انگیزه دینی، هویت دینی، خط و مشی دینی، رهبری دینی، شعار‌های دینی و تاکتیک‌های دینی تشکیل شد و امام حتی برای یک بار از تاکتیک دروغ برای رسیدن به هدف استفاده نکرد و ماهیت آمریکا و شوروی را شفاف برملا کرد.

نماینده ولی فقیه در کاشان همچنین تبدیل سفارت خانه آمریکا به لانه جاسوسی، سرقت اموال ایران، حمله نظامی به طبس، طراحی کودتای نوژه، حمایت از جریان‌ها و گروه‌های تجزیه طلب، تحریک صدام برای حمله به ایران، حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی از صدام، تحویل سلاح‌های شیمیایی به عراق، ورود مستقیم به جنگ علیه ایران و حمله به کشتی‌ها و سکو‌های نفتی ایران را از جمله دشمنی‌های آمریکا با ایران دانست.

آیت الله سلیمانی حمله به هواپیمایی مسافربری، اعمال تحریم‌های ناجوانمردانه، حمایت از سازمان تروریستی منافقین خلق، تهاجم فرهنگی و تشکیل ناتوی فرهنگی علیه انقلاب و نظام، ایجاد موج اسلام هراسی و ایران هراسی در منطقه و جهان، تحریک دائمی سران مرتجع منطقه علیه ایران، پروسه براندازی، تهدید ایران به حمله نظامی، حمایت از فتنه و اغتشاشگران، ترور دانشمندان هسته‌ای و سردار سلیمانی را از دیگر دشمنی‌های آمریکا با ایران اعلام کرد.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به اینکه تنفر و دشمنی جمهوری اسلامی ایران با دولت و حاکمیت آمریکا است، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران و نظام اسلامی ایران با ملت آمریکا هیچ دشمنی ندارد بلکه دشمنی ما با دولت گرگ صفت آمریکا است./۱۳۰۷/پ201/
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات