۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۶۸۵۴۶۴

ازدواج دائم و تک همسری خط قرمز همدم

ازدواج دائم و تک همسری خط قرمز همدم
ما در سایت همدم خط قرمز داریم، هدفمان تنها تک همسری و ازدواج دائم است و طبق قانون، افرادی که سن بالای هجده سال را دارا باشند می توانند ثبت نام کنند.

اشاره: ازدواج و تشکیل زندگی از حساس‌ترین فصول زندگی انسان است، ازدواج پیوند مشترک دو فرد با حفظ استقلال خود می باشد که در تکامل رسیدن به یکدیگر کمک می‌کنند، وقتی شما فردی را برای ازدواج انتخاب می‌کنید، او را همسر آینده خود، شریک تمام عمر و مادر یا پدر فرزندانتان می‌دانید؛ بنابراین انتخاب همسر آینده، باید از روی آگاهی و با توجه به معیارهای صحیح صورت گیرد، معیارهای انتخاب همسر مناسب و ازدواج یکی از سخت‌ترین و مهم‌ترین اتفاقات زندگی افراد است، ازدواج موفق به تفکرات منطقی و تلاش و کوشش فراوانی نیاز دارد تا شما بتوانید بهترین انتخاب ممکن را انجام دهید. اما در این راه سوالات زیادی برای افراد به وجود می‌آید. با چه کسی ازدواج کنم؟ معیارهای لازم برای انتخاب همسر آینده چیست؟ و سوالات متعدد دیگر که اگر در کنار آن مشکلات اقتصاد و معیشت هم وجود داشته باشد، کار ازدواج را دوچندان مشکل می کند، در سال های کنونی برای تسهیل در امر ازدواج نهادهایی پابه عرصه گذاشته اند و نقش واسطه را برای زوجین ایفء می کنند که البته برخی موفق و برخی دیگر ناموفق و چه بسا راه را گم کرده و به بیراهه رفته اند.

در همین راستا خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا در گفت و گو با حسین خوشرفتار مدیرتیم توسعه هوشمند تبیان به موضوع همسان گزینی و پلتفرم همدم پرداخته است.

رسا- پلتفرم همدم تکمیل شده چه سایتی است؟

پروژه همسان گزینی تبیان حدود شش سال فعالیت خود را شروع کرده است، در این شش سال مراحل مختلفی را طی کرده  و در نهایت قبل از همدم سایتی به نام همسان گزینی تبیان را راه اندازی کردیم و فرآیند آن بگونه ای بود که متقاضیان پس از ثبت نام، مدارک را بارگذاری کرده و بعد از مرحله تایید مدارک، افرادی که کفویت بیشتری باهم داشتند را استخراج می کردند و با خانواده ها هماهنگ می شد و در نهایت بحث آشنایی پیش می آمد که برخی منجر به ازدواج شده است، این تمام اتفاقی بود که در سایت همسان گزینی داشتیم.

رسا- نتیجه سایت همسان گزینی چه بود و چرا به همدم ختم شد؟

در این شش سال نزدیک به 3700،ازدواج شکل گرفت که خوشبختانه هیچکدام منجر به طلاق نشده است، مشکلی که در همسان گزینی وجود داشت محدودیت مکان را داشتیم و فقط در تهران و چند شهر محدود نماینده وجود داشت و چون سامانه به گونه ای طراحی شده بود که متقاضیان برای تست روانشناسی بایستی حضور در دفتر همسان گزینی پیدا می کردند، کار را مشکل کرده بود، از سال 1398 این بحث مطرح شد که همدم ( همسان گزینی) باید تبدیل به یک پلتفرم شود که هم ملی باشد به این معنا که کل کشور را پوشش بدهد و هم به معنای واقعی پلتفرم باشد یعنی بیشتر مراحل بدون نیاز مراجعه و حضور مستقیم افراد جلو برود و این اتصال و آشنایی بین افراد غیرحضوری انجام شود.

ازدواج دائم و تک همسری خط قرمز همدم

رسا- آیا آسیب شناسی هم شده است؟

جلسات متعدد کارشناسی، فنی و تخصصی روانشناسی انجام شد و در نهایت به طرحی منتهی شد که نام آن را اپلیکیشن یا همان پلتفرم همدم رسیدیم، از خرداد 1399 استارت فنی کار و هسته توسعه پلتفرم همدم  آغاز شده و اواخر سال 1399 به نسخه پایداری رسیدیم که تقریباً شبیه به نسخه کنونی است، در اوایل سال 1400 با دعوت از کسانی که قبلا در سایت همسان گزینی بودند، متوجه کاستی های اپلیکیشن همدم شدیم و نهایتاً اصلاحاتی در آن صورت گرفت، 21 تیرماه سالروز ازدواج امیرالمومنین علیه السلام و حضرت زهرا سلام الله علیها پلتفرم همدم رسماً لانچ و رونمایی شد.

رسا- کفویت زوجین برچه اساسی مشخص می شود؟

همدم الگوریتم هوشمندی دارد که این الگوریتم هوشمند اطلاعات متقاضیان را در قیاس با هم قرار می دهد و کفویت را از روی آن الگوریتم تشخیص می دهد، معیارهای الگوریتم نیز از طریق هسته همسان گزینی که هسته کارشناسی و متخصص روانشناسی هستند به تیم فنی و توسعه ابلاغ شده است،برای هر کدام از آیتم هایی که از کاربران اخذ می شود، ضریبی در نظر گرفته شده و جمع این موارد شرایطی فراهم می کند که کفویت را تشکیل می دهند، ما در همدم خط قرمز داریم، هدفمان تنها تک همسری و ازدواج دائم است و طبق قانون، افرادی که سن بالای هجده سال را دارا باشند می توانند ثبت نام کنند، اگر کسی سن خود را بالاتر از مدارک شناسنامه ای ثبت کند در مرحله احراز هویت، کاربر تایید نمی شود و وارد فرآیند همسان یابی نخواهد شد.

رسا- احراز هویت ها چگونه انجام می شود؟

احراز هویت ترکیبی خواهد بود یعنی به یک سری از سامانه های حاکمیتی مثل ثبت احوال متصل می باشیم که به ما این اجازه را می دهد با کد ملی شخص متقاضی، برخی از اطلاعات فرد را داشته تا بتوانیم با آنچه کاربر در سامانه ثبت کرده مطابقت بدهیم، علاوه بر این مرحله به صورت چشمی نیز اطلاعات متقاضیان بررسی شده تا اگر مغایرتی بدست آمد آن را به کاربر اطلاع داده و اصلاح کند و یا اینکه اجازه ادامه فعالیت از او سلب بشود.

ازدواج دائم و تک همسری خط قرمز همدم

رسا- متقاضیان همدم در چه سن و سالی می باشند؟

پیشفرضی در ذهن خیلی ها پیش آمده که معمولاً چه کسانی در پلتفرم همدم ثبت نام می کنند، واقعیت این است که ما نمی توانیم بگوییم از چه قشر خاصی می باشند چراکه، از همۀ اقشار متقاضی داریم، در همین یکی، دو روز گذشته نزدیک به 150 هزار نفر ثبت نامی داشته و قریب به صد هزار نفر حداقل یکی از فرم های ما را پر کرده اند و این نشان از اقبال خوب به این سیستم است، خوشبختانه ازدواج متولدین هفتاد هم وجود دارد و این اتفاق بسیار خوبی است که همدم توانسته زمینه ازدواج افرادی را فراهم کند که دقیقاً در سن ازدواج قرار دارند.

رسا- آیا مشکل ازدواج، انتخاب همسر می باشد یا مشکلات اقتصادی؟

افراد زیادی از نظر مسائل اقتصادی و معیشت مشکلی ندارند اما همچنان در ازدواج موفق نیستند، پس لزوماً همۀ دلایل عدم ازدواج، مشکلات اقتصادی نیست و راحت ترین راه فرار گره زدن عدم ازدواج به مسائل اقتصادی است، نهادهایی که وظیفه تامین معیشت و اقتصاد را دارند قطعاً باید به وظیفه خود عمل کنند اما وظیفه تبیان قدم برداشتن در زمینه مشاوره ازدواج بوده و در همین راستا به وظیفه خود عمل کرده است.

رسا- امنیت کاربران به چه نحوی است؟

به بیان ساده همان قدر که شما اطلاعات از بقیه می بیند، دیگران هم از شما در همدم می بینند، اطلاعاتی که خصوصی نیست و قابل نمایش باشد را در اپلیکیشن همدم در معرض دید قرار داده ایم، حتی توضیحات به گونه ای است که قابلیت شناسایی در دنیای واقعی را ندارد و برای ما اهمیت دارد ارتباطی خارج از همدم در محیط واقعی شکل نگیرد و ما هیچ وقت ابزار دوستیابی نبوده ایم و نخواهیم بود بلکه همدم ابزاری است در کنار اعتقاد به سنت های اسلامی، ایرانی به دنبال تسهیل واسطه گری ازدواج می باشد،کاربران نگران اطلاعات محرمانه خود نباشند، مدارک کاربران کاملا محرمانه و طبقه بندی شده است.

رسا- باتشکر از اینکه وقتتان را در اختیار ما قرار دادید.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰
مصاحبه تان با مدیر پروژه همسان گزینی تبیان نشانه دقتتان در احترام به مخاطب است.
اما تیترتان دوپهلو است.
0
0