۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۶۸۵۶۳۶
امام جمعه حمیدیه خبر داد؛

بسیج امکانات استانی برای آبرسانی به مناطق آسیب‌دیده از خشکسالی

بسیج امکانات استانی برای آبرسانی به مناطق آسیب‌دیده از خشکسالی
خوزستان - امام جمعه حمیدیه از بسیج امکانات شهری و استانی برای آبرسانی به مناطق آسیب‌دیده از خشکسالی در این منطقه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا در خوزستان، حجت‌الاسلام سعید لفته‌پور با اشاره به اقدامات انجام‌شده در خصوص آبرسانی در این منطقه اظهار کرد: به منظور آبرسانی طولانی مدت، جلسه‌ای با مسئولان عملیاتی قرارگاه پیشرفت و آبادانی برگزار و بر تسریع آبرسانی به روستاها تاکید شد.

وی با بیان اینکه از قدیم برخی روستاها مشکل آبرسانی داشتند، افزود: در این زمینه به اتفاق جمعی از روحانیان این روستاها و برادران بسیج و سپاه و مسئولان آبفای شهرستان از ایستگاه پمپاژ بازدید شد و تصمیماتی اجمالی گرفتیم. البته نیاز به برخی ابزارها بود که قرار شد آبفا پمپ بخرد و این مشکل را حل کند.

امام جمعه حمیدیه با انتقاد از کم‌کاری برخی مسئولان این منطقه بیان کرد: متاسفانه برخی مسئولان در مقام سخن وعده می‌دهند ولی در عمل کار انجام نمی‌دهند. این شرایط، باعث شده که بیشتر در میدان باشند و کار پیگیری شود و امیدواریم هر چه زودتر این مشکلات برطرف شود.

وی از بازگشایی یکی از کانال‌های آبرسانی در یکی از مناطق حمیدیه خبر داد و گفت: مدت‌های زیادی این کانال بسته شده بود و ما تماس می‌گرفتیم که باز شود. می‌گفتیم این کانال را کامل نبندید اما بستند که اهواز را تأمین کنند و آب را از کرخه به خود کارون بریزند. گفتیم چون در امتداد این کانال روستا و دامدار قرار دارد و آب‌شان از طریق همین کانال تامین می‌شود، یک لوله برای شرب دام بگذارید که قبول نکردند اما با پیگیری‌های زیاد و تماس‌های استانی، از دو روز پیش در خصوص بازگشایی این کانال کار می‌کنند و پیگیری‌ها و مطالبات به ثمر نشست. در حال حاضر لوله را کار گذاشته‌اند و آب از کانال چمران به کانال سلمان می‌ریزد. ۳۰۰ نفر در این روستا زندگی می‌کنند و ۱۰ هزار راس دام دارند اما آب ضعیفی است که می‌رسد با این حال، مردم خوشحال و راضی شدند و تشکر کردند.

حجت الاسلام لفته‌پور با بیان اینکه خیران هر روز با ارسال مخازن، آب شرب مردم را تامین می‌کنند، افزود: بنا است که آب به گونه‌ای توزیع شود که در توزیع مخزن‌ها مشکلی پیش نیاید. خوشبختانه همه به میدان آمده‌اند تا این مشکل برطرف شود.

وی به کارهای فرهنگی در دهه ولایت اشاره کرد و گفت: وقتی قرارگاه را تشکیل دادیم، مدیریت فرهنگی قرارگاه را بر عهده مدیر سازمان تبلیغات گذاشتند تا در مسیری که در تنش آبی قرار گرفته است به مردم این منطقه که آسیب دیده‌اند، اطعام شود و فضاسازی محیطی متناسب با دهه ولایت انجام و موکب برپا شود. مردم نیز درخواست کرده بودند و جوانان و نوجوانان به دنبال برپایی موکب هستند.

امام جمعه حمیدیه افزود: این اقدام فرهنگی که در این دهه در این مسیر رخ می‌دهد، فضا را عوض می‌کند. هر چند مردم درگیر هستند و دام‌ها و مزارع‌شان از بین رفته است، این معنویت تأثیرگذار خواهد بود و افرادی که می‌آیند می‌دانند که مسائل فرهنگی پا برجا است. علی‌رغم مشکلات موجود، ما مسائل فرهنگی را به جد پیگیری می‌کنیم و معتقدیم باید این کار به خوبی دنبال شود.

ارسال نظرات