۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۶۸۵۶۸۷

سرگذشت خواندنی ۵ تن از راه‌یافتگان به مکتب امام علی(ع)

سرگذشت خواندنی ۵ تن از راه‌یافتگان به مکتب امام علی(ع)
انتشارات عهد مانا کتاب «درنگ»، شامل سرگذشت چندتن از مستبصرین و راه‌یافتگان به مکتب امیرالمؤمنین، امام علی(ع) را در آستانه عید غدیر خم منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، کتاب «درنگ»، سرگذشت کوتاه پنج تن از ره‌یافتگان به مکتب امیرالمؤمنین، علی(ع)، همزمان با فرارسیدن هجدهم ذی‌الحجه و روز عید غدیر به کوشش انتشارات عهد مانا به چاپ رسید و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت. راویان در این اثر علت گرایش خود را به مکتب امام علی(ع) روایت کرده‌ و سختی‌ها و شیرینی‌های این مسیر را برشمرده‌اند.

از نکات قابل تأمل این است که یکی از راویان کتاب «درنگ» در شب عید غدیر خم سال 84 به دست عوامل وهابی ترور شد و این شهادت، سندی ماندگار بر مظلومیت یاوران امیرالمومنین(ع) بود.

در بخش‌هایی از این کتاب می‌خوانیم: به او گفتم، خب کجا را برای اسکان در نظر گرفتید؟ گفت: هیچ‌جا، ان شاءالله جور می‌شود. 

بیشتر که صحبت کردیم، فهمیدم حتی پول غذا و کرایه برگشت را هم ندارند. جلوتر که رفتیم، دیدم حشتمی از من همکاری نمی‌خواهد، او از من معجزه طلبکار است. همه ادارات و سازمان‌هایی را که می‌شناختم زیر و رو کردم، هیچ متولی واقعی برای مستبصرین وجود نداشت که نداشت. حالا من مانده بودم و 60 زائر مستبصر بی جا و مکان. 

امام علی (ع) , غدیر خم | عید غدیر خم , کتاب ,

نگاهم را به سمت جمکران حواله کردم و گفتم: آقا جان! این‌ها محبان شما هستند، خودت پناهشان بده. چیزی نگذشت که جا و مکان فراهم شد. هزینه غذا هم در چشم به هم زدنی آماده شد. حتی پس از چند روز، هزینه سفر مشهد هم برایشان جور شد. به خودم که آمدم دیدم کار این بچه‌ها خیلی راحت انجام می‌شود. پیش خود گفتم: این‌ها زندگی خود را برای امام زمان(عج) رها کردند، آقا هم آنها را رها نمی‌کند. پایان این سفر آغاز یک مسیر بود. ...

در معرفی این اثر آمده است: گاهی باید ایستاد و مسیر پشت سر و راهِ پیشِ رو را کاوید و بررسی کرد. شاید خطا آمده باشیم، شاید حرف‌هایی باشد که گوش‌هایمان با آن بیگانه است و باید بشنویم. شاید سخنانی باشد که به گوشمان نرسانده باشند و بدون آن، طی طریق ممکن نباشد؛ و ما فقط یک بار زندگی می‌کنیم و ارزش درنگ، اینجا مشخص می‌شود. اگر مسیر را اشتباه آمده باشیم چه؟!

«درنگ» تأملی است در مسیر شناخت؛ گزارش‌هایی است از لحظه‌ها و بزنگاه‌هایی که راویانش آنجا فهمیده‌اند «چشم‌ها را باید شست، جور دیگر باید دید…».

کتاب «درنگ» به همت پایگاه اطلاع‌رسانی استبصار تدوین شده و انتشارات عهد مانا، آن را در 96 صفحه رقعی و با قیمت 20 هزار تومان منتشر کرده است. 

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات