۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴
کد خبر: ۶۸۵۸۳۷
نماینده ولی فقیه در کاشان:

مداحان اهل بیت فرهنگ ساز عاشورا هستند / جوانان را با فلسفه عاشورا آشنا کنیم

مداحان اهل بیت فرهنگ ساز عاشورا هستند / جوانان را با فلسفه عاشورا آشنا کنیم
اصفهان - آیت الله سلیمانی از مداحان اهل بیت (ع) به عنوان فرهنگ ساز عاشورا نام برد و گفت: جوانان باید با امام حسین(ع)، اهداف امام حسین (ع) و فلسفه عاشورا آشنا شوند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عباسعلی سیلمانی شنبه شب در دوازدهمین همایش مداحان «ازغدیرتا محرم» که در مسجد محمدی هیات ابوالفضل(ع) خیابان رسالت برگزارشد، با تبریک ولادت امام موسی ابن جعفر(ع)، گفت: مداحان اهل بیت(ع) فرهنگ ساز عاشورا هستند.

وی کار مداحی و شاعری را نیازمند سپری نمودن دوره‌های آموزش‌های عمومی و اختصاصی دانست و افزود: شاعر و مداح باید ادبیات عقیدتی، مقتل و تاریخ را بدانند.

آیت الله سلیمانی با اشاره به اینکه جامعه مذهبی در ایام عزای سالار شهیدان دارای مجموعه‌ای غنی، راهگشا و موثر در جامعه هستند، گفت: عزای ائمه اطهار(ع) و سالار شهیدان در طول ادوار تاریخ و در شرایط سخت و آسان برگزار شده است.

وی یادآور شد: ذاکران اهل بیت(ع) باید مراقب باشند عزاداری‌ها و مجالس عزاداری امام حسین(ع) فقط درمسیر اهل بیت(ع) و امام حسین(ع) و عاشورا برگزار شود.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به اینکه امام حسین(ع) یک اسوه و الگو برای بقای اسلام است و امام حسین(ع) هرآنچه را که از خدا گرفته بود در راه پاسداری از اسلام داد، گفت: هیئات مذهبی باید به پایگاه‌های تعلیم و تربیت حسینی تبدیل شود و جوانان را حسینی تربیت کنند و آن‌ها با امام حسین و اهداف او و فلسفه عاشورا آشنا کنند.

لازم به ذکر است، همایش مداحان «از غدیرتا محرم» به همت کانون مداحان کاشان و همکاری اداره تبلیغات اسلامی کاشان و بسیج مداحان کاشان، همزمان با ولادت حضرت موسی ابن جعفر (ع) با حضور ذاکران اهل بیت، روحانیون و اساتید شعر و ادب و همراه با رونمایی از دو کتاب مجموعه شعر «هم ناله با ملکوت» اثر محمود شریفی «کمیل» و «بربال جبرئیل» اثرحمیدرضا حمامیان برگزار شد./۱۳۰۷/پ210/
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات