۰۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۶۸۵۷۵۱
نماینده ولی فقیه در کاشان:

ولایت محصول مجاهدت های حضرت زهرا است

ولایت محصول مجاهدت های حضرت زهرا است
اصفهان - آیت الله سلیمانی ولایت را محصول زحمات فاطمه زهرا(س) دانست و گفت: نخستین قربانی راه ولایت این بانوی بزرگ اسلام است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در مصلی بقیه الله الاعظم کاشان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزارشد با تبریک عید سعید غدیر، گفت: در تاریخ اسلام هیج مبلغی به اندازه فاطمه زهرا (س) از غدیر و ولایت دفاع نکرد.

وی ولایت را محصول زحمات فاطمه زهرا(س) دانست و با اشاره به اینکه نخستین قربانی راه ولایت این بانوی بزرگ اسلام است، افزود: ما امروز از نعمت ولایت برخوردارهستیم و باید قدردان نعمت ولایت باشیم.

آیت الله سلیمانی در ادامه از اجرای دف زنی در مراسم تجلیل از خیرین و حامیان دانشگاه و افتتاحیه کتابخانه آیت الله یثربی دردانشگاه کاشان به شدت انتقاد کرد و اظهارداشت: دف زنی هماهنگ و تمرین شده زنان با آن نوع پوشش را دارای پیش مقدمه بود و نمی‌توان به عنوان یک اتفاق پیش بینی نشده قلمداد کرد.

وی با اشاره به اینکه پوشش زنان دف زن در این مراسم با تاریخ و تمدن کاشان سازگاری ندارد، ابرازداشت: اجرای چنین برنامه‌ای در این مراسم از قبل پیش بینی شده بود.

نماینده ولی فقیه در کاشان دف زدن زنان در این مراسم را دارای معایب زیادی دانست و افزود: دف زدن در مراسم افتتاحیه کتابخانه‌ای که بنام عالم بزرگوار آیت الله یثربی است هیچ سنخیتی با این برنامه نداشت و مهمانان چنین مراسمی نیز با چنین آداب و رسومی همراه نبودند.

آیت الله سلیمانی با بیان اینکه مهمانان این مراسم از اجرای چنین برنامه‌ای آگاه نبودند و آن‌ها تحقیرشدند و به آن‌ها جفا شد، گفت: برگزار کنندگان این برنامه یا نمی‌فهمیدند مهمانان این مراسم چه شخصیت‌هایی هستند و یا اگرهم می‌فهمیدند به نوعی مهمانان این مراسم را تحقیر کردند.

با برگزارکنندگان برنامه دف زنی زنان در دانشگاه کاشان برخورد شود

به گفته وی در دانشگاهی که مدعی تمدن سازی است و در ردیف دانشگاه‌های موفق کشوراست چنین اقدامی پسندیده نیست و انتظار می‌رود متولیان امر، برگزار کنندگان این برنامه را شناسایی کنند و با آن‌ها برخورد کنند.

نماینده ولی فقیه در کاشان تأکید کرد: عوامل این برنامه باید از مردم شهید پرور کاشان که نزدیک به ۲ هزار شهید و جانباز را تقدیم اسلام و نظام کرده اند عذرخواهی کنند.

آیت سلیمانی درادامه با اشاره به افزایش اقتدار نظام اسلامی و قدرت نمایی ایران در عرصه جهانی در گام دوم انقلاب گفت: انقلاب اسلامی در مسیر اقتدار و قدرت نمایی، با دو قدرت غرب و شرق به مقابله برخواست و تفکر دو ابر قدرت غرب و شرق را نه تنها در ایران بلکه در منطقه به چالش کشید و طی ۴ دهه گذشته با شعار نه غربی و نه شرقی زمینه افول و دفن ابر قدرت غرب و شرق را فراهم کرد.

نسل جوان باید با واقعیت‌های انقلاب اسلامی آشنا شود

وی با اشاره به اینکه روز به روز برعزت و قدرت و اقتدار انقلاب اسلامی افزوده می‌شود، گفت: اگر نسل جوان امروزبا واقعیت‌های انقلاب اسلامی آشنا نباشد زمینه انحراف آن‌ها فراهم خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در کاشان یادآور شد: ملت قهرمان ایران با تکیه بر توانمندی‌های خود  در بخش‌های مختلف علمی و نظامی و پزشکی پیشرفت‌های خیرکننده و چشم گیری داشته است.

آیت الله سلیمانی گفت: آمریکا که چین و روسیه و اروپا و خاورمیانه را دشمن نخست خود می‌دانست امروز به این نتیجه رسیده است که تنها قدرتی که می‌تواند آن‌ها را به چالش بکشد جمهوری اسلامی ایران است.

به گفته وی امروز آمریکا در معادلات خود برای حل مشکل یمن و عراق و افغانستان نمی‌تواند نقش محوری جمهور اسلامی ایران را نادیده بگیرد و این درحالی است که برخی در داخل کشور قدرت و اقتدار ایران را باور ندارند و چشم به خارج از کشور دارند.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به ضعف مدیریت داخلی و مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم ابراز امیدواری کرد، دولت سیزدهم با کمک دلسوزان نظام و حمایت‌های مردمی و با بهره گیری ازظرفیت‌های خدا دادی و سرمایه‌های فراوان کشور بتواند مشکلات اقتصادی کشوررا برطرف کند./۱۳۰۷/پ201/
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات